Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 11. august 2008

Middagsselskap, i 2. etg. i det gamle bedehuset, i Rødgata, i Drammen. (In Norwegian).

Jeg husker, i 1988, om høsten kan det vel ha vært.

Så hadde fattern og Haldis, besøk av masse slektninger av Haldis, av en eller annen anledning.

De dreiv å kokte suppe, oppi leiligheten min, som stod og putra hele dagen nærmest, i en stor gryte.

Og vannsenga, på det ene rommet mitt, måtte jeg låne bort til et par, i slekta til Haldis, som klarte å lage hull i vannsenga.

Så sånn var det.

Jeg likte ikke å ha de her folka i huset mitt.

Det var litt slitsomt, med alle folka som fløy inn og ut av huset.

Så jeg skulka jobben, på CC Storkjøp, den lørdagen.

For det ble for mye tull.

Så jeg ringte og sa jeg var syk.

Det gikk hull i vannsenga, og masse stressa folk var i leiligheten min hele tida.

Og det var noe middagsselskap, i leiligheten til Jan, i Rødgata, på Gulskogen, i Drammen, som jeg ble dratt med på.

Men jeg som ikke husker hva var i anledning av.

Søstra mi, Pia, var der.

Men jeg tror ikke Christell og Jan var der, av en eller annen anledning.

Jeg husker at Christell, hadde en onkel og tante fra Bergen.

Jeg bare kallte de onkel og tante Bergen jeg, når jeg prata med søstra mi.

Christell hadde også en tante og onkel, i Stavanger, ikke langt fra Sola.

Og en far i Ålesund.

Og jeg tror også en bror, i Bergen, eller noe.

Men jeg så aldri han broren og faren.

Men men.

Men de var litt morsomme de, tante og onkel Bergen.

De satt der, og prata med meg og Pia, ved middagsbordet i leiligheten til Jan da.

Og da fortalte onkel Bergen, nei det var bare å røyke, man skulle bare røyke og drikke, og ikke bry seg om hva folk sa.

De drev butikk, i Bergen.

Og de syntes det var artig, at jeg jobba i butikk.

Men de likte ikke, at jeg hadde skulka jobben den dagen.

Men jeg forklarte, at jeg pleide aldri å skulke jobben, men det var så mye uvant og tull, med at halve slekta til Haldis, og suppa hennes, skulle være i leiligheten min osv., så jeg orka ikke dra på jobben, rett og slett.

Men dem ble litt mer fornøyde, da dem hørte at det var første gangen jeg hadde skulka jobben da.

Dette var før Pia flytta opp til meg, i Leirfaret.

Jeg var vant til at fattern kanskje var innom der, annenhver dag, eller noe, på den tida.

Men så kom plutselig fattern og Haldis og noen slektinger som jeg ikke kjente, som lagde hull i vannsenga.

Og sånn oksehalesuppe, eller hva det var, som stod og putra, på komfyren der.

Jeg hadde ikke helt kontrollen, og det var uvant med så mye trafikk der, og fattern var stressa og Haldis var stressa.

Det var mye den her suppa de var stressa i forbindelse med da.

Da sa også onkel Bergen, at de hadde pleid å tatt en båt, fra Bergen til England vel.

Jeg lurer på om det kan ha vært til Newcastle.

Dette var på høsten, eller vinteren 1988, hvis jeg husker riktig.

Og da hadde de prata med kapteinen, på båten, til middagen, eller noe.

Og da spurte kapteinen, om de visste om noen gode resturanter, i en by.

Jeg tror det var en engelsk by.

Ja de visste de om en veldig bra resturant, kinesisk, eller indisk, eller hva det kan ha vært.

Det er jo 20 år siden dette.

Så dro de over med båten, året etter også.

Og da kallte kapteinen dem til der han holdt til da.

Og da viste han dem en engelske avis.

Og da hadde dem funnet kattemat, i maten, på resturanten de anbefalte da.

Så da følte nok ikke onkel og tante Bergen seg så smarte.

Så sånn var det.

Jeg kom bare på det, fordi det stod i en norsk nettavis, at dem hadde funnet muselort, i en resturant, i Leicester, eller noe.

Så de norske avisene følger med på hva som skjer i England.

Og det er bra, for jeg må innrømme, at jeg er flinkere til å følge med, på de norske nettavisene, enn de engelske.

Så hvis det skjer noe i Liverpool, f.eks., så regner jeg med at det dukker opp i de norske nettavisene.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter