Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 7. oktober 2008

E-post til Per Edgar Kokkvold i PFU. (In Norwegian).




Google Mail - Oppdatering/Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Oct 7, 2008 at 11:41 AM




To:
Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>






Hei,



ok, jeg får stole på det da, hvis du skriver det.



Min adresse er:



Erik Ribsskog

Flat 3

5 Leather Lane

Liverpool

Merseyside

GB-L2 2AE

Storbritannia



Så håper jeg dere vurderer det å ha en egen Vær Varsom-plakat for debattforum.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



2008/10/7 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:

> Kjære Erik Ribsskog

>

> Til din orientering: Det er ikke noe motsetningsforhold mellom Kjell Nyhuus

> og meg når det gjelder hans sykefravær. Jeg fortalte deg om hans sykdom for

> at du skulle forstå at det ville ta noen tid før du fikk svar.

>

> Svaret vil du for øvrig få i løpet av noen dager. Vennligste oppgi din

> postadresse.

>

> Mvh

> Per Edgar Kokkvold

>

>

> -----Opprinnelig melding-----

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 7. oktober 2008 10:52

> Til: kokkvold@online.no

> Emne: Oppdatering/Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.

>

> Hei,

>

> jeg sender også en oppdatering om dette.

>

> Nå ble jeg irritert, som jeg skrev i den forrige e-posten, fordi dere

> er for private, hos dere, hos PFU.

>

> Du skal bare si at Nyhuus er sykmeldt du, er min mening.

>

> Du skal ikke si at han har dobbeltsidig lungebetennelse.

>

> Da går inn på privatlivet da.

>

> Og dere skal ikke blande privatliv inn i klagene.

>

> Og du skal ikke være indiskret, mot medarbeidernes privatliv.

>

> Så det her har jeg rapportert om til Gerd Liv Valla.

>

> For hvis man er for privat, så går det ut over seriøsiteten.

>

> Jeg ønsker en seriøs behandling av klagen min.

>

> Men hos dere så er det bare tull og tøys.

>

> Nyhuus, sier min klage er blitt lagt nederst i bunken.

>

> Og du sier hvilken diagnose Nyhuus har, til meg som aldri har sett personen.

>

> Hvis han tuller sånn, så blir hele greia bare tull.

>

> Da blir det sånn, at da begynner jeg å skrive, at dere må ha det

> varmere i lokalene

> deres, og du får heller kjøpe et par tøfler til Nyhuus osv.

>

> Det blir bare dumt.

>

> Så PFU må være det mest tullete organet jeg har hørt om noen gang, tror jeg

> nok.

>

> Så jeg vil råde dere til å opptre litt mer seriøst mot de som sender

> inn klager på

> pressen.

>

> Og jeg vil også råde dere, til å oppdatere de plakatene deres.

>

> Nå har jeg vært lavtlønnet Rimi-leder, de siste 10 årene jeg bodde i Oslo.

>

> Men alikevel, så hadde jeg internett siden 1996, og debatterte litt

> fotball på VGD,

> da jeg begynte å studere, i 2002/03.

>

> Så debattforum, har vært på avisenes websider, siden i hvertfall 2002,

> vil jeg si.

>

> Og nå er det år 2008.

>

> Hva PFU gjort i årene siden internett ble allemannseie i 1996, og

> siden debattforum,

> ble populære rundt år 2002?

>

> Hvis man kikker på de plakatene deres, så er de laget for papiraviser.

>

> Hvorfor lager dere ikke en egen Vær Varsom Plakat, for nettavisenes

> debattforum f.eks?

>

> Alle disse avisene har jo sine egne forum, hvor de sensurerer og

> herjer i fri dresur.

>

> Så kjendisene de er beskyttet mot avisene, ifølge Vær Varsom Plakaten, men

> den

> gjelder papiraviser.

>

> Vanlig folk, burde også ha en slik beskyttelse mot avisene, synes jeg.

>

> Så det burde være en egen plakat for debattforum, hos dere, synes jeg.

>

> For den Vær Varsom Plakaten, som dere har nå, den fikk jeg ikke til å

> passe med situasjonen,

> på debattforumene.

>

> Den skjønte jeg var skrevet for 20 år siden, da vi bare hadde papiraviser.

>

> Så PFU lever vel på 80-tallet fremdeles, når det gjelder de plakatene.

>

> Så om dere kanskje hadde oppdatert de, og laget en for debattforum og

> slikt og, så hadde kanskje

> vanlige folk sluppet å bli herjet med av Torry Pedersen & Co., på

> debattforumene.

>

> Bare et forslag!

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2008/10/6

> Subject: Re: Telefonsamtale, forrige måned.

> To: Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>

>

>

> Hei,

>

> han tullet med meg på telefon også, skjønner du, han kollegaen din, Nyhuus.

>

> Han sa at min klage lå nederst i bunken, og at han skulle foretå en

> 'forenklet behandling',

> av min klage.

>

> Noe som jeg oppfattet, som en vits, at klagen bare ville bli kastet i

> søpla, eller noe.

>

> Og jeg har også blitt tullet med, av fire aviser, Dagbladet, VG,

> Aftenposten og Nettavisen.

>

> Så derfor har jeg blitt litt var for tulling nå.

>

> Så det er mulig jeg overreagerte med den siste e-posten her nå, det er

> nok ikke umulig.

>

> Så da beklager jeg det i såfall!

>

> Men jeg synes fortsatt nok at det var litt uprofessjonellt, med den

> vitsingen og litt nedlatende

> behandlingen, som jeg fikk fra han kollegaen din, over telefon, nå

> forrige gang jeg ringte, så

> det husker jeg ennå, selv om det er en del uker siden.

>

> Jeg ser du skriver at en klage til PFU, normalt blir behandlet på et

> par-tre dager, men nå har

> jo kollegaen din, hatt min klage til behandling, (om enn nederst i

> bunken som han sa på

> telefonen), i et par måneder vel, og han har vel ikke vært syk hele den

> tiden.

>

> Bare noe jeg kom på, når jeg leste det du skrev, om at en klage

> vanligvis ble behandlet,

> på to-tre dager.

>

> Men nå er jo den klagen jeg sendte, på hele fire aviser da, at jeg ble

> tullet med på debatt-

> forum.

>

> Så da skjønner man det jo, hvis det tar lengre enn to-tre dager, å

> behandle klagen.

>

> Men at man bare skal få høre, på telefon, at den klagen har blitt lagt

> nederst i bunken.

>

> Det syntes jeg var litt uhøflig.

>

> Så derfor har det sittet igjen da, når det gjelder korresponansen min

> med PFU, i tiden

> etter denne nevnte telefonsamtalen.

>

> Men da beklager jeg det, hvis det ble for mye spøking, og jeg

> registrerer det, at det kan ta

> litt tid, å få klagen behandet, pga. sykdom osv.

>

> Igjen takk for svar!

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

> 2008/10/6 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:

>> Jeg må få si at du ikke akkurat inviterer til seriøs behandling, slik som

> du

>> ordlegger deg i dine e-brev. Jeg nevnte hva som feilte Nyhuus,

>> saksbehandleren, for at du skulle skjønne at det kunne ta noen tid før du

>> fikk svar. Nyhuus er nå tilbake, og din henvendelse vil bli besvart på

>> vanlig måte.

>>

>> For øvrig kan jeg opplyse at klager til PFU normalt blir registrert og

>> besvart i løpet av to-tre dager.

>>

>> Mvh

>> Per Edgar Kokkvold

>>

>>

>> -----Opprinnelig melding-----

>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>> Sendt: 6. oktober 2008 12:16

>> Til: kokkvold@online.no

>> Emne: Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.

>>

>> Hei,

>>

>> hvordan går det med han kollegaen din?

>>

>> Jeg synes det er litt rart at det skrives i e-poster, hvordan sykdom

>> medarbeiderne har.

>>

>> Men det er kanskje vanlig i presse-kretser.

>>

>> Jeg synes dere burde øke medlemsavgiften, sånn at medarbeideren deres

>> kan få ha en varmovn,

>> på kontoret sitt, sånn at han ikke får lungebetennelse om sommeren.

>>

>> Så dere får slutte med denne piningen av medarbeidere før jeg

>> kontakter Gerd Liv Valla om dere.

>>

>> (Sorry at jeg tuller litt, men jeg synes denne behandlingen fra PFU

>> grenser til å være bare tull og

>> tøys, så da blir jeg litt irritert).

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>>

>> ---------- Forwarded message ----------

>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> Date: 2008/9/24

>> Subject: Re: Telefonsamtale, forrige måned.

>> To: Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>

>>

>>

>> Hei,

>>

>> da er vi på bølgelengde.

>>

>> Jeg mente ikke å være uhøflig.

>>

>> Men da venter jeg til dere har funnet ut mer om det her.

>>

>> Mange takk for svar!

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>> 2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:

>>> Nei da, vi blander ikke følelser inn i dette, men du forstår sikkert at

>> jeg

>>> må få snakke med saksbehandleren, altså Nyhuus, før jeg kommer tilbake

> til

>>> deg.

>>>

>>> Mvh

>>> Per Edgar Kokkvold

>>>

>>>

>>>

>>> -----Opprinnelig melding-----

>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>>> Sendt: 24. september 2008 10:35

>>> Til: Per Edgar Kokkvold

>>> Emne: Re: Telefonsamtale, forrige måned.

>>>

>>> Hei,

>>>

>>> mitt telefonnummer er 44 151 236 3298.

>>>

>>> Nyhuus er sikkert en utmerket kar, det er jeg ikke så interessert i

>>> hvordan er personlig.

>>>

>>> Ikke for å være uhøflig, men jeg mener jeg har blitt mobbet så mye på

>>> avisenes debattforum, både

>>> av moderatorer og av brukere, som moderatorer, har tillatt.

>>>

>>> Og også blitt sensuert og sperret fra disse forumene.

>>>

>>> Og det er ikke fordi jeg er så spesiellt hårsår, at jeg tar opp disse

>>> problemene, med det er fordi at jeg mener

>>> pressen har et ansvar for å opprettholde yttringsfriheten.

>>>

>>> Så det er det perspektivet jeg ser det her fra.

>>>

>>> Og det virker ikke som om Nyhuus tar dette så alvorlig, når jeg

>>> ringer, og han sier at min klage ligger nederst i bunken, og at han

>>> bare like godt tenker seg å foreta en 'forenklet behandling', og at

>>> denne mobbingen og sensureringen ser greit ut for han.

>>>

>>> Da mener jeg at dette er mer på linje med hva avisene driver med.

>>>

>>> At man ikke har respekt for yttringsfriheten, og tillater at folk blir

>>> trakassert, på debattforumene.

>>>

>>> Dette mener jeg er såpass alvorlige ting, at dere burde ikke ta det

>>> for personlig, og blande for mye følelser inn i det her, sånn som jeg

>>> syens du gjør, når du snakker om avvisninger osv.

>>>

>>> Det er ikke det planet der, som jeg har i tankene at korrespondansen

>>> skal ligge på, når jeg klager til PFU, da regner jeg med at PFU klarer

>>> å opptre på en professjonell måte.

>>>

>>> Så blir det spennende å se om dere finner ut om det her med

>>> yttringsfriheten på debattforum osv., og jeg skulle gjerne hatt en

>>> forklaring også på hvorfor dere ikke har en egen vær varsom plakat for

>>> avisenes debattforum.

>>>

>>> Det tror jeg hadde vært en smart ide, nå som vi har fått nettaviser og

>>> debattforum osv., så må ikke PFU sovne i timen, som jeg nok kanskje

>>> synes det kan virke litt som, sett fra min side, i hvertfall.

>>>

>>> Med vennlig hilsen

>>>

>>> Erik Ribsskog

>>>

>>> 2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:

>>>> Kjære Erik Ribsskog

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Kjell Nyhuus er sykmeldt med dobbeltsidig lungebetennelse, men jeg skal

>>>> snakke med ham når han er tilbake, så vil du få svar. Fint om du oppgir

>>>> telefonnummer, så jeg kan ringe deg. Ellers er Nyhuus en utmerket kar,

> og

>>>> jeg er sikker på at han ikke har ment å avvise deg.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Mvh

>>>>

>>>> Per Edgar Kokkvold

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> ________________________________

>>>>

>>>> Fra: Per Edgar Kokkvold [mailto:kokkvold@online.no]

>>>> Sendt: 23. september 2008 05:49

>>>> Til: kokkvold@online.no

>>>> Emne: VS: Telefonsamtale, forrige måned.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>>

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> ________________________________

>>>>

>>>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>>>> Sendt: 19. september 2008 05:04

>>>> Til: Per Edgar Kokkvold

>>>> Emne: Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Hei,

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> jeg prøver å sende denne klagen til deg, siden han kollegaen din ikke

>>>> svarer.

>>>>

>>>> Med vennlig hilsen

>>>>

>>>> Erik Ribsskog

>>>>

>>>> ---------- Forwarded message ----------

>>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>>>> Date: 2008/9/8

>>>> Subject: Telefonsamtale, forrige måned.

>>>> To: Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no>

>>>>

>>>> Hei,

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> jeg viser til telefonsamtale, i forrige måned, hvor jeg etterlyste svar

>> på

>>>> klagen min, på trakassering og sensur,

>>>>

>>>> fra VGD, Veggavisen, Debattcentralen og Dagbladet.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Jeg viste til de aktuelle punktene, i Vær Varsom-plakaten, og etterlyste

>>>> også en egen Vær Varsom-plakat,

>>>>

>>>> for debattforum.

>>>>

>>>> Siden det finnes en Vær Varsom-plakat, for vanlige avisartikler.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Og også en Vær Varsom-plakat, for reklamer, mener jeg det var.

>>>>

>>>> Men nå er det jo år 2008, så jeg lurte på om det ikke var på tide med en

>>>> egen Vær Varsom-plakat, for

>>>>

>>>> debattfoum, drevet av nettavisene også.

>>>>

>>>> Bare et forslag, siden jeg ikke tror at de plakatene som man har nå,

>>> passer

>>>> helt å bruke for problemer,

>>>>

>>>> som med trakassering og sensur, på debattforum.

>>>>

>>>> I allefall ikke, etter at jeg hørte du sa, over telefon, da jeg ringte

>> den

>>>> nevnte telefonsamtalen, at min klage

>>>>

>>>> lå langt nede i bunken, og at du bare hadde tenkt å foreta en forenklet

>>>> behandling.

>>>>

>>>> Og det kan man jo tenke seg hva betyr, at du bare ville hive det i

> søpla,

>>>> f.eks.

>>>>

>>>> Men, da nevnte jo jeg det, at Solskjær, han hadde sagt, at PFU, bare var

>>> noe

>>>> tull uansett, eller noe.

>>>>

>>>> At man kunne bare like gjerne droppe PFU, de hadde ingen troverdighet,

> og

>>>> heller ta det i et sivilt

>>>>

>>>> søksmål.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Noe sånn var det vel han sa.

>>>>

>>>> Men du sa at det var feil, det var agenten til Solskjær, en som

>> Solbakken,

>>>> som hadde sagt, at å klage

>>>>

>>>> til PFU, var som å pisse i motvind.

>>>>

>>>> Det er mulig.

>>>>

>>>> I hvertfall, så virker det ikke helt enkelt.

>>>>

>>>> Fordi, du sa, da jeg ringte, for 3-4 uker siden, at du skulle meg noe

>>>> skriftlig, angående klagen på de

>>>>

>>>> nevnte avisene, som jeg sendte dere.

>>>>

>>>> Men jeg har ikke fått noe svar av deg.

>>>>

>>>> Så jeg tror Solskjær og Solbakken, har rett i det her, at PFU, det er

>> like

>>>> greit å droppe å kontakte,

>>>>

>>>> for de har ikke noen troverdighet uansett.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Det kan i hvertfall virke som at de kan ha rett, hvis man sammenligner

>> hva

>>>> dere sier, med hva dere gjør.

>>>>

>>>>

>>>>

>>>> Med vennlig hilsen

>>>>

>>>> Erik Ribsskog

>>>>

>>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>

>>

>>

>>

>>

>

>

>

>

>








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter