Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 7. oktober 2008

Jeg kjeda meg vel litt, eller ble litt rastløs, da jeg slutta å jobbe som butikksjef, så i 2003, så begynte jeg å diskutere på VGD. (In Norwegian).

cons [1] 27.09.03 20:58 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Tror nr. 1. må være cranberries/linger.

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=138&Group=Musikk&ThreadID=500233&Thread=N%E0+som+Quiz+er+in+igjen%2E%2E&Page=-1#5308860



PS.

På den tida her, så diskuterte jeg vel mest om fotball osv:

http://vg.transact.no/Profile.asp?UserID=158339&ID=5695737

http://vg.transact.no/Profile.asp?UserID=158339&ID=5717638

PS 2.

Man kan se, at i 2003, så diskuterte jeg i en tråd, som var om Israel sto bak 11. september:

cons [11] 17.11.03 18:55 Er innlegget upassende? Tips oss Svar På Endre
Kanskje israels etteretning hadde snappet opp hva som ville skje, og at de ikke gjorde noe for å forhindre det, men lot det skje, fordi de viste at de ville usa mer engasjert med i kampen mot terrorisme/anti-vestlig fanatisme?

Og det var fordi, at i 2001, så hadde jeg parabolantenne, der jeg bodde i Rimi leiligheten på St. Hanshaugen.

Jeg fikk en del penger, i livsforsikring, da moren min døde, i 1999.

Så i år 2000, så kjøpte jeg parabolantenne, og pleide å se på Premiere League, på Canal + osv.

Og den dagen 11. september-angrepene var.

Da jeg jobbet jeg vel tidligvakt, mener jeg å huske.

Så dro jeg hjem, og så på CNN og de andre kanalene da.

Det 11. september-angrepet, var jo ulikt noe man vel noen gang hadde sett før.

Angrep på WTC og Pentagon, og et fly som styrtet i en åker.

Det var jo sånn at man ikke trodde det nesten.

Og jeg hadde en stor stereo TV, 28 tommer, eller noe.

Så jeg satt og så på at de WTC-bygningene fallt sammen da.

Igjen og igjen.

Og det kom inn nyhetsmeldinger, som en dame leste opp, hele tiden.

Det var jo helt kaos.

En av meldingene, som jeg husker i hodet enda.

Det gikk på at to Mossad-agenter (Mossad er Israels etterettningstjeneste, omtrent som CIA i USA).

At to Mossad-agenter, hadde blitt observert, stående klare, på en bakketopp, i utkanten av New York, med filmkamera, _før_ angrepene startet.

At de visste hva som kom til å skje.

Men dette ryktet, hørte jeg ikke så mye mer til, i dagene og tiden etter 11. september.

Men jeg husker klart at det var et rykte som dette som ble presantert, på CNN eller ABC, eller hvilken kanal det var.

For noen kanaler begynte å overføre amerikansk tv, så det var ikke bare CNN, eller Sky News, som sendte fra 11. september angrepene hele tiden.

Det var 2 eller 3 kanaler, som jeg fikk inn, som sendte bilder av bygningene som raste sammen, kontinuerlig, i timene etter angrepene.

Jeg var på jobb, på Rimi Langhus, hvor jeg jobbet som butikksjef.

Så kom Kjetil, låseansvarlig, innom Rimi.

Så sa han til ei i kassa, så jeg hørte det, at det var noe helt sinnsykt som hadde skjedd i USA.

Og prata noe om Pentagon osv.

Så da hørte jeg litt på radio på spiserommet der, innimellom all jobbinga.

Så da skjønte jeg at det var noe som hadde skjedd ja.

Og en jeg pleide å prate med på irc, som het Torstein Bjørnstad, fra Trondheim.

Han sendte tekstmelding, da jeg satt på toget hjem fra jobben, og han sa også at det var noe som hadde skjedd.

Så da jeg kom hjem til leiligheten, så visste jeg at det var noe som hadde skjedd.

Så da bare skrudde jeg på TV-en, og satt der resten av dagen, og prøvde å skjønne hva som hadde foregått da.

Og da husker jeg at det ble sagt det, at to Mossad-agenter ble observert, på en bakketopp, utenfor New York, filmende 11. september angrepet da.

Så det var nok derfor at jeg begynte å skrive i den 11. september tråden, om Israel sto bak 11. september.

For da hadde jeg det i bakhodet, som jeg hadde hørt på CNN, var det vel, på nyhetene, på 11. september 2001 da.

Eller om det var dagen etter, eller noe.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter