Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 3. oktober 2008

Flashback til 9. klasse. (In Norwegian).

Nå fikk jeg flashback til 9. klasse her, så tenkte jeg, at jeg kunne skrive om det her, før jeg glemte det.

Jeg leste litt om 'sionisme' nå, på nettet.

Men det er vel ganske tunge greier, så jeg fikk ikke med meg alt.

Men, jeg har jo skrevet tidligere, at jeg ble mobbet, av Ditlev og Geir Arne og Odd Einar, i 9. klasse.

På slutten av 9. klasse, eller når det var.

Det året, så snakket nesten ingen i klassen til meg.

Men jeg tror det var det året.

Så dukket plutselig Frode Holm, som bodde like ovenfor Berger kafe'n, og jeg tror kanskje Sten Rune og/eller Rune Bingen, eller noe sånn.

De dukka opp, i klasserommet, og begynte å fortelle meg, uten noen foranledning, at Frode Holm, hadde funnet noen gamle norske bøker, hvor det ble brukt uttrykk som 'jødelort', osv.

Også lo dem, og synes det her var spesiellt da.

Men, disse gutta her, de syntes ikke det var tøft å lese bøker.

Det her var sånne som brente salmeboka, i skolegården og sånn, når skolen var ferdig.

Hvis det ikke var nynorsk-boka.

Det var vel kanskje salmeboka.

Det var veldig tøft miljø i klassen.

Så jeg tar ikke dette med, fordi de sa stygge, rasistiske ord.

Selv om det var litt rart, at de her moderne folka, skulle si sånne gammeldagse, litt rare skjellsord.

Det var litt rart, det ligna ikke på dem.

Men det rareste, var at de skulle si det her til meg.

Sånn uten noen foranledning.

Jeg snakka ikke med de her folka så mye.

Hvis det var 9. klasse, så snakka jeg ikke med noen som helst omtrent.

Så her var det noe rart.

At de plutselig begynte å snakke om de her bøkene.

Som Frode Holm hadde fått fra et eller annet sted.

Så det fikk jeg flashback til nå.

At her må det nok ha foregått noe spesiellt.

Så sånn er det.

Fordi dette her var ikke tonen i klassen.

De her prata aldri til meg, om sånne ting, uten noen foranledning.

Det gikk mest på å slenge spydigheter og kommentarer osv., i klassen.

Og ikke lange setninger.

Da var man pastor, eller geni og sånn da.

Hvis man sa noen setninger, som inneholdt mer enn noen få ord osv.

Så det her syntes jeg var litt rart.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter