Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 21. oktober 2008

Jeg tror at de egentlig kunne ha bygd bro til Holmestrand, så hadde man sluppet å kjøre rundt Sande. (In Norwegian).



Nå kjeda jeg meg litt, så tenkte jeg på det jeg skrev i en bloggpost her om dagen:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/10/flashback-til-80-tallet-in-norwegian.html

At fra Berger, så er det kortere vei med båt til Holmestrand, enn det er til Sande.

Mens med bil, så er det omvendt, da er det mye kortere vei til Sande.

Og jeg var jo mye vant, til å kjøre tog og bil, ned til Larvik, hvor muttern bodde.

Så jeg var jo vant til, at Holmestrand, det var dobbelt så langt, som til Sande.

Men en sommer da, når jeg dreiv å kjørte båten til familien til tremenningen min Øystein, fra Lørenskog.

For de har sommerhus på Berger.

Og han Øystein er ikke så flink til å kjøre båt og sånn.

Han bulker en del når han kjører bil og sånn og, mener jeg å huske.

Han er vel litt nerd da.

Noe sånt.

Men da skulle vi kjøre til Sande med båten dems da.

Fordi en kamerat av oss, Kjetil Holshagen, som pleide å bo på Bergeråsen.

Han hadde da flytta til Lønneveien, heter det vel, på Dunihagan, i Sande.

Og da ringte vi han da.

Det her var på 80-tallet, kanskje i 87, eller noe.

Så det var før det kom mobiltelefoner osv.

Så vi ringte med vanlig telefon.

Så avtalte vi, at han skulle møte oss, nede ved Selvik der.

Eller Kværntangen, som det står på kartet, uten at jeg har hørt det stedsnavnet før.

Men men.

Der er det noe brygge osv.

For jeg visste jo, at Holmestrand, det var ikke så langt med båt.

Og Mølen osv, eller hva den øya heter, ikke så langt unna Holmestrand der.

Hvor de har noen freda fugler osv.

Det er ikke så langt fra Berger.

Men Sande var rimelig langt gitt.

Så det tok vel en time å kjøre med båt, minst, med båten til Øystein og dem, vil jeg tro.

Og det var kjedelig å kjøre langs land der, i Sandbukta da, som det vel heter.

Det er grunt, og veldig i skjul, for vær og vind osv.

Så jeg var ikke vant til å kjøre der, med båt.

Så kjørte jeg på innsida av Bjerkøya da.

Hvor jeg har lest i avisa, tilfeldigvis at Herodes Falsk, og mulig også Tom Mathisen, fra Prima Vera osv., hadde sommerhus, eller hytter da.

Men samme det.

Den øya kjørte jo skolebussen forbi hver dag, på vei til Sande vgs, de årene jeg gikk der.

Det er også flere andre øyer i Sandebukta.

Det er en øy som heter Kommers-øya.

Hvor ungdommene pleier å feste, om sommeren.

Det er så grunt, at man kan vasse ut.

Men ingen voksne folk gidder vel det, så da får ungdommene være i fred da.

Noe sånt.

Og en lærer på Sande vgs., Steiro muligens, som alltid hadde samme genser.

Han sa, i engelsk-timen vel, at det var sikkert fra samme ordet som commerce, altså handel da.

At i gamle dager så hadde det kanskje vært noe handel der, på den øya, til båter, trodde han.

Jeg veit ikke helt jeg, hva det kan ha vært.

Kanskje bøndene solgte jordbær, eller noe, eller jeg skal ikke spekulere i hva som kan ha blitt solgt der, men dem hadde det sikkert artig der i gamle dager.

Det er vel en butikk der enda, så dem driver med handel der nå og, hvis jeg husker riktig.

Men untak av at nå er butikken ved veien da, og ikke på øya.

Hvis ikke den butikken har gått konkurs da, det er mulig.

Men men.

Men den veien som man ser går ut til Bjerkøya, på kartet.

Den er bare bygget opp, av noe fyllmasse, mener jeg å huske.

Så midt i den veien, så er det en slags bro, under brua.

For småbåter.

Så når jeg kjørte den veien der, på innsida av Bjerkøya.

Så lurte jeg fælt på det her, om jeg kom til å komme under den veien der, på noen måte.

Eller om jeg måtte snu, og kjøre på utsida av Bjerkøya igjen da.

Da hadde vel Kjetil Holshagen blitt sur, hvis vi hadde brukt enda en halvtime, på å komme vårs til Sande.

Bussen til Sande, tar bare 20 minutter, eller noe.

Men med en vanlig fritidsbåt, så tar det en time omtrent da.

Avhengig av båt og motor da selvfølgelig.

Jeg tror den her båten var en Askeladden, kanskje 15 fot, med vindskjerm, eller hva det heter.

Omtrent som båten til Haldis, bare at den så ut som en robåt, den hadde ikke noe overbygg, eller hva det heter, med vinduer eller skjermer osv da.

Og motoren var kanskje en 20 eller 30 hester.

Uten at jeg husker det nøyaktig, men i båten til Haldis, så var det en 7.5 hester Mercury-motor.

Som var fattern sin, og han bare hadde hatt borte på verkstedet, Strømm Trevare, eller noe.

Så sånn var det.

Så hvis det hadde bodd veldig mange mennesker, på Berger.

Eller hvis Berger hadde vært på Vestlandet.

Da kunne man kanskje ha bygget en bro, fra Berger, eller kanskje Bjerkøya, og til Holmestrand.

Så hadde man sluppet å kjøre rundt Sande, for å komme til Holmestrand og Vestfold da.

Men det er vel ikke noe fornuftig måte å bruke penger på antagelig.

For folk på Berger, de kjører nok mye oftere til Drammen, enn til Holmestrand.

Altså nordover på kartet.

Da kan man enten kjøre rundt Svelvik, eller rundt Sande.

Så Berger hører vel mye mer til Drammen, som ligger i Buskerud, enn det hører til Holmestrand f.eks., i Vestfold.

Og Sande hører vel også mer til Drammen, vil jeg tro.

Folk fra Sande dro ofte til Drammen for å kjøpe skolebøker og alt mulig, mener jeg å huske.

Så Berger burde nok egentlig vært i Buskerud fylke, sånn sett.

Og før, så var Berger og Svelvik og Strømm, som det het da.

Før så var de stedene faktisk del av et prestesogn, på Hurumlandet.

Og Hurumlandet, er jo i Buskerud fylke.

Så tidligere, før krigen og kanskje også før første verdenskrig, så var faktisk Svelvik og Berger, i Buskerud fylke da.

Hvis jeg har forstått det riktig.

Og det går jo en ferje over Drammensfjorden, fra Svelvik til Verket, heter det vel.

Og den har gått der i mange år, så lenge jeg kan huske.

Selv om de hadde en annen ferje på 70-tallet, og har flytta fergeleiet litt.

Men der ville de ha bygget bro, hvis hovedflyplassen, hadde blitt plassert på Hurumlandet.

Og da ville også bygget bro over Oslofjorden.

Så da kunne man kjørt rimelig raskt, fra Berger til Moss f.eks., eller Drøbak, eller Son.

Men jeg tror de har bygget tunnell, under Oslofjorden nå.

Oslofjordtunnellen, heter det kanskje.

Uten at jeg har kjørt der.

Men jeg tror ikke de kommer til å bygge over Drammensfjorden.

Så da får man vel ta ferge da.

Men det hadde kanskje blitt mye mer trafikk og sånn, hvis det hadde blitt hovedflyplass, på Hurumlandet.

Istedet ble det på Gardermoen, som kjent.

Etter at noen hadde smørt noe vaselin på tåkemåleren på Hurum, har det vel kommet fram i ettertid.

(Se hovedflyplass-tag).

Og Gro Harlem Brundtland, var visst kjent for å ha sagt, at 'dette vedtaket blir ikke stående', da Hurum ble valgt som hovedflyplass.

Så om New World Order, holdt på allerede da, på begynnelsen av 80-tallet.

For det er nesten Østlandets 11. september, vil jeg si.

Den tullinga med tåkemålerne på Hurum.

Og det var også en forsker, som oppdaget dette.

Og han ble lurt til Kjøbenhavn, av en elskerinne, eller noe, mener jeg å huske.

Også datt han, eller 'datt' han, ut av vinduet, fra en av de høyeste etasjene, på hotellet.

Og det her er vel nesten Norges svar på drapet på JFK, vil jeg si.

Og det har også vært mange teorier i Norge, om hvordan dette kunne skje.

Skal jeg se om jeg finner mer om det.

Noen skrev om dette, i år 2000, og vant til og med en såkalt 'Scup-pris':

Den 8.oktober 1998 åpnet den nye hovedflyplassen på Gardermoen, men det var ikke uten banesår at politikere, kommuner, foreninger, konsulenter og beboere bivånet åpningen. En av de mørkeste skyene som hang igjen etter åpningen var etter vår mening påstandene om at sivilingeniøren Jan Fredrik Wiborg var blitt drept. Angivelig fordi han visste ting som kunne skade makten i Norge og hadde kunnskap som viste at værmålingene på Hurum var manipulert for å hindre at et gyldig stortingsvedtak ble effektuert. Påstandene om at Wiborg ble drept ble fremsatt allerede i 1996 på et møte i Norske Avisers Landsforening (NAL). Påstandene vakte oppsikt. Dette var utgangspunktet for hele prosjektet.

http://www.skup.no/Metoderapporter/1999/1999Gardermoen.htm

Så her synes jeg avisene kunne prøve å finne ut mer, om Gro H. Brundtlands rolle i dette, som tilsynelatende en slags leder for noe New World Order, eller noe mafia, eller hva man skal kalle det.

Gro H. Brundtland, er jo også oppvokst i New York, og har gått på Rockefeller-universitetet.

Og jeg tror hun har vært på noe Bilderberger-greier og.

I hvertfall så er Rockefeller-familien, en av de 12 familien som styrer verden.

Og som eier Empire State Building osv.

Altså, de har et imperie da.

De er imperialister.

Men men.

Og Brundtland, har jobbet i FN, som visstnok er styrt av de her familiene og Bilderberger osv.

Og globaliseringen, er jo også del av dette New World Order-greiene.

Og også EU, virker det som.

Brundtland var jo for EU, som man husker fra EU-valgkampen, på 90-tallet.

Og hun blir jo kallt landsmoderen.

Men hun tulla jo med hovedflyplassen, hun er oppvokst mye i New York.

Hun bor vel nå i Frankrike, ettersom jeg har forstått.

Er for EU.

Så landsmoderen, jeg vet ikke hvor bra det kjælenavnet passer.

New World Order-moderen klinger vel ikke like bra.

Hm.

Bilderberger-moderen.

Tja, litt bedre kanskje.

Illuminati-moderen.

Kanskje hun er med der.

Mafia-moderen.

Ja, jeg vet ikke om man skal kalle henne mafia, illuminati, Bilderberger eller New World Order-moderen.

For det her er vel ikke så oppe i dagen.

Men noe sånt er det nok.

Så landsmoderen vet jeg ikke hvor bra passer.

Pepsi-moderen høres ikke så bra ut det heller.

Jeg får finne på noe annet å gjøre her, lage noe mat kanskje, det hadde sikkert vært en ide, så kanskje hjernecellene mine klarer å skjerpe seg, sånn at det er mulig å finne et bedre kjælenavn, eller kallenavn, på Brundtland.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Så jeg synes man kunne laget en film, om dette, i Norge.

Om tåkemåler-mysteriet på Hurumlandet.

Og forskeren som faller ut av vinduet på hotellet i København.

Og Gro H. Brundtland som sier at 'dette vedtaket blir ikke stående'.

Det hadde blitt ganske kul thriller, tror jeg.

Så kunne de filma fra avstemningene i Stortinget og alt sånt.

Og fra problemene med flytoget til Gardermoen, hvor de vel tappet et tjern i Oslo for vann osv.

Noe sånt.

Så er vel spørsmålet, om hvorfor Gro H. Brundtland absolutt skulle ha flyplassen ut ved Gardermoen der.

Nå vet vi jo at dette er AP-land, vil jeg tro.

Og kanskje også New World Order, eller mafia-land.

Møbelhandler Engen, på Jessheim, er jo kjent.

Og det er jo uti der, ikke så langt fra Akershus.

Og han var jo en edderkopp, som hadde mye makt i Arbeiderpartiet.

Enda han ikke hadde noe formell rolle.

Han var en møbelhandler.

Og dette, møberlhandler Engen, det søkes det ganske mye på, på Google enda.

Har jeg sett på tracking-cookie programmet, som jeg har på bloggen.

Så her er det nok antagelig noe som ikke har kommet fram i dagen enda, av hva som foregikk, i forbindelse med dette.

Noe sånt.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter