Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 8. oktober 2008

Noen få feil, som kan finnes på kun en side i journalen fra hun psykolog Silke. (In Norwegian).



Jeg får ta to ting her nå.

1.

Det står at jeg klarte skolen ganske bra.

Men jeg var alltid en av de beste i klassen, og pleide å få masse S-er og 6-ere, osv.

Skoleåret 88/89, det siste året på videregående, da var jeg en av ti elever, som fikk gå gratis på videregående, i Drammen, i Buskerud fylke, selv om jeg hadde adresse på Berger i Vestfold.

Berger, har jo Drammen som nærmeste by.

Men Berger ligger i et annet fylke, så kun 10 elever, får lov å gå på videregående i Drammen, hvert år, fra Vestfold.

Så mens andre kanskje måtte registrere seg på adressa til tanta si i Drammen, så behøvde ikke jeg å tenke på det.

For jeg fikk alltid så bra karakterer.

Jeg kunne sikkert ha meldt adresseforrandring, til vannsengbutikken, til fattern og Haldis, i Drammen.

Men, jeg trodde ikke det var noe vits i, for jeg fikk nesten bare 5-ere.

Så det slapp jeg.

Og jeg var alltid en av de beste i klassen, på barne og ungdomsskolen også, må jeg nok si.

Selv om jeg var utsatt for omsorgssvikt, må man vel si, fra faren min.

Faren min lot meg bo alene, og passet ikke på, at jeg kom meg på skolen.

Jeg ble kanskje litt nedfor, av å være alene, som barn, om kvelden og natta, i min egen leilighet.

Og fikk ikke så mye klær osv.

Så jeg ble litt mobba og sånn.

Så det var ikke alltid jeg kom meg på skolen.

Siden jeg var litt nedfor.

Så jeg skulka kanskje en dag i uka, og kom kanskje for seint en eller to dager i uka.

Noe sånt.

Noen uker var vel bedre, og noen var vel værre.

Og jeg gjorde heller ikke så mye lekser og sånn, for jeg var ofte nedfor, så da orka jeg ikke å gjøre lekser.

Men jeg var vel ikke så tunglært da, eller hva man skal si.

Jeg lærte vel fort, når jeg først var på skolen.

Så selv om jeg hadde problemer med omsorgssvikt, og at ingen sørget for at jeg kom meg på skolen, eller at jeg gjorde leksene.

På tross av dette, så var jeg alltid en av de beste i klassen, må jeg vel si.

Så at det gikk greit på skolen, det forbinder jeg med at man får G-er og sånn.

Og det er jo greit det.

Men jeg tror jeg må si at det gikk bra på skolen, siden jeg alltid var en av de beste i klassen, og siden jeg kom inn på skole i Drammen, siste året på vgs., siden jeg hadde så mange 5-ere.

Og siden jeg kom inn på to høyskoler i Oslo (NHI og HIO), og på Universitet i England (University of Sunderland), osv.

2.

Det står fra arbeidsliv, at jeg jobbet på Rimi ved siden av skolen.

Men jeg jobbet et år på OBS Triaden heltid.

Jeg jobbet på Norsk Hagetidend, som praksisplass.

Jeg jobbet på CC Storkjøp og OBS Triaden, ved siden av skolen.

Jeg jobbet ti år som leder i Rimi, hvorav fire år som butikksjef.

Jeg fullførte førstegangstjenesten i infanteriet, som var ganske tøft.

Jeg hadde ekstrajobb som sjafør, hos Chinatown-ekspressen, i Eiksmarka, på 90-tallet, og kjørte kinamat i Oslo og Bærum, ved siden av lederjobb i Rimi.

Jeg jobba med telefonsalg, hos Norsk Idrettshjelp, ved siden av lederjobb i Rimi, for å spare opp penger til å ta lappen osv.

Så det var ikke bare at jeg jobba på Rimi ved siden av skolen, det var en del som manglet, fra arbeidslivserfaring osv.

Og jeg er i HV, hvor en slags komite, eller noe, velger ut noen soldater, som de ville ha overført til HV, fra vanlig repsoldat-tjeneste i hæren, som jeg ble da.

Til en slags elite-avdeling i HV, er det vel.

Noe sånt.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter