Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 22. november 2008

Det kan virke som at det er noe New World Order-greier, som foregår, i forbindelse med bankene, i Storbritannia. (In Norwegian).




I England, så har de en minister, som heter Alaistair Darling, som er finansminister, eller Chancellor, som det heter i England.

Det er en viktig post i England.

Gordon Brown, var Chancellor, i ti år, eller noe, i Blairs regjering, før han ble statsminister selv.

Men men.

Men han her Darling da.

Han har visst fått sparken, to ganger før, som minister, i Blairs regjering.

Men han ble alikevel, hentet hjem, til Storbritannia, fra noe jobb i EU, for å rydde opp, da finanskrisen startet.

Og Labour, kjører en knallhard linje, ovenfor bankene, i Storbritannia.

De har allerede nasjonalisert RBS (Royal Bank of Scotland), og også Lloyds, mener jeg, og vel også flere banker.

Og Abbey har vel blitt solgt til den spanske banken Santander, tror jeg.

Så det er omtrent bare Barclays, som står på egne bein, av de britiske bankene.

Hvis jeg har forstått det riktig.

Noe sånt.

Og ikke bare det.

Neida, som man kan se, på forsiden, i the Daily Mail, i går.

Det er, at regjeringen, i Storbritannia, nå går inn for, at bankene blir lovpålagt, å låne ut mer penger, til firmaer og innbyggere, i Storbritannia.

Selv om bankene ikke måtte ønske det selv.

Jeg vet ikke helt hvordan man skal tolke det.

Storbritannia, har den overlegent høyeste kredittkortgjelden, pr. innbygger, i verden, eller om det var i Europa, har jeg fått med meg fra TV her.

Vil de at folk skal miste kontroll, pga. for mye gjeld?

Hva er poenget her.

Folk pynter seg her, når de går på byen, omtrent som om det skulle være karneval, hver helg.

Og sikkert gjerne flere ganger hver helg.

Det er jo artig det da.

Folk må jo få lov å ha det artig.

Men, jeg vet ikke hva de bruker alle pengene på.

Men, det er vel ikke bra hvis folk får mer gjeld, enn de har råd til å betale tilbake da.

Da kanskje de finner på både det ene og det andre, for å få endene til å møtes, nær sagt, nesten bokstavelig talt.

Bare fleiper.

Men om det er noe New World Order-greier, med disse planlagte lovforslagene.

Det vet jeg ikke.

Men jeg syntes det hørtes litt rart ut da.

De styrer ihvertfall bankene noe veldig her i Storbritannia nå.

Omtrent som om dem var kommunister, eller noe, kunne man kanskje tro.

Og det synes jeg høres litt rart ut, at foregår her.

Men det kan være at jeg tar feil og, det er nok ikke umulig.

Det var ikke sånn at jeg gikk på BI, som faren min ville.

Neida, jeg gikk på datahøyskole jeg, så jeg burde kanskje ikke skrive for mye om finans osv.

Men jeg hadde ikke lyst til å gå på noe skole, med bare sosser.

For jeg var ikke noe flink til de sosse-tingene.

Jeg hadde jo bodd aleine, fra jeg var ni osv.

Så jeg skjønte meg ikke så mye på sosse-ting.

Og jeg syntes også data var artig, for det var veldig selvstending.

Da jeg gikk på datalinja, på Gjerdes VGS., i Drammen i 88/89.

Da lot han klasseforstanderen vår, Arne Karlsen.

Han lot oss klare oss selv, i veldig stor grad, i datatimene.

Og det likte jeg, at vi slapp å ha sånne lærere som skulle styre over oss, hele tiden.

Så mye derfor likte jeg å studere data, for det er rimelig selvstendig.

Som systemutvikler f.eks., så sitter det ikke en sjef, og kikker over skulderen din, hele tida.

Neida, du har et prosjekt, som du jobber med, i så og så mange uker og måneder da.

Så blir det sikkert hektisk, innimellom på de prosjektene.

Men jeg tror det er ganske fritt da.

Så det var derfor at jeg ønsket å jobbe innen det.

Nå endte jeg opp i Rimi da.

Så ting gikk ikke som planlagt.

Men sånn er det, ting går vel ikke alltid som man hadde tenkt.

Men men.

Men jeg kan anbefale en blogg, som heter Independence Ltd.

Den bloggen er bra på å forklare ting, som har med finans/økonomi, og New World Order osv., å gjøre.

Jeg skal se om jeg finner en link til den bloggen.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er linken til den Independence Ltd-bloggen:

http://independenceltd.blogspot.com/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter