Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 18. november 2008

E-post til PFU om at de bør ta opp en sak, som jeg har sendt dem, om sensur og mobbing, fra journalister, mot meg, i fire norske nettaviser. (N).




Google Mail - Til generalsekretær Per Edgar Kokkvoll/Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Til generalsekretær Per Edgar Kokkvoll/Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Tue, Nov 18, 2008 at 6:09 PM




To:
pfu@presse.no






Hei,



jeg prøver å sende til denne e-postadressen også, siden jeg ikke får

svar på den andre,

enda det er over en måned siden jeg sendte e-post, og jeg har også

sendt påminnelse.



Jeg gjentar min anmodning om at denne saken blir tatt opp i utvalget,

siden det går

på alvorlige problemer innenfor temaene sensur av yttringsfriheten og mobbing,

fra journalister, i fire av Norges største nettaviser.



Så dette virker litt rart, at dette forekommer i fire aviser, så dette

gjør vel saken enda

mer alvorlig, vil jeg si.



Så denne saken må dere ta opp i utvalget, synes jeg.



Jeg viser forøvrig til mine e-poster fra 16.10 og 24.10 som jeg

videresender med denne

e-posten.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/10/24

Subject: Fwd: Brev fra PFU, fra 14.10.

To: kokkvold@online.no





Hei,



jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten ennå, så

jeg tenkte jeg kunne

sende en påminnelse.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/10/16

Subject: Brev fra PFU, fra 14.10.

To: Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>





Hei,



jeg viser til tidligere korrespondanse, og brev fra dere i dag,

angående problemer,

med at jeg har blitt sensurert, utestengt og trakassert/mobbet, på

debattforumene

til Aftenposten, VG, Dagbladet og Nettavisen.



Dere skriver, at nettavisene har en soleklar rett til å diktere

innholdet på forumene,

og bestemme hvem som skal skrive der.



Dere ser på debattforumene, som et sted, hvor avisenes redaktører, kan utrykke

sin og avisens mening, gjennom å bestemme hvilke innlegg som skal få lov å være

med, og hvem som skal få lov å skrive.



Men jeg mener at debattforumene er et sted, hvor leserne skal få si sin mening.



Og det står også på Vær Varsom-plakaten, at avisene skal la alle meninger slippe

til.



Og avisene har jo også ledere, hvor redaktørene kan skrive sin mening.



Det kan da ikke være nødvendig, at redaktørene skal diktere

debattforumet, for å få

det til å se ut på en måte, som er overens med redaktørenes mening.



Dette er villedning av avisleserne, vil jeg si.



For publikum, vil da tro, at det som står på debattforum,

representerer meningen til

den jevne mann i gata.



Mens det i virkeligheten representerer meningene til redaktøren av avisen.



Så avisene lurer leserne vil jeg si.



Og avisene mobber også de som skriver der, og har ingen respekt for

deres yttringsfrihet.



Dette er det mange eksempler på, i filene jeg har sendt dere.



Så hvis dette blir stående, så er det en skandale, mener jeg.



PFU, sier det er fint at avisene lurer leserne, og mobber og sensurer

folks meninger.



Hva har dette med presseskikk å gjøre?



Ingenting, mener jeg.



Dette er snakk om det motsatte av presseskikk, og kan ikke forsvares

etisk på noen måte,

mener jeg.



Så derfor vil jeg gjerne klage på dette, for det er en skandale, hvis

PFU kaller en slik

mobbing av folk som skriver på debattforum, og manglende respekt for

dere yttrings-

frihet, og en slik luring av avisleserne.



Det er en skandale hvis PFU kaller dette god presseskikk.



Så dette vil jeg gjerne klage på.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter