Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. november 2008

Flashback til 80-tallet. (In Norwegian).

Nå tror kanskje myndighetene, at det er greit å tulle med meg, for de innbiller seg, at jeg har blitt tullet med hele livet.

Sånn tenkte jeg nå.

Kan det være forklaringen, på at jeg blir tullet med?

Det vet jeg ikke.

Men hvis det er sånn det henger sammen, så tar de feil.

Da farfaren min, Øivind Olsen levde, fram til midt på 80-tallet ca.

Da ble jeg ikke tullet med.

Og vel heller ikke så mye da farmora mi levde osv.

Så på 80-tallet, da hadde jeg besteforeldrene mine på Sand.

Så da kunne jeg få hjelp av dem, hvis folk prøvde å tulle med meg.

Og på 70-tallet, hvis muttern eller stefaren min, i Larvik tulla med meg.

Da kunne jeg si fra til fattern og dem, på Berger.

Og på 90-tallet, så hadde jeg kamerater osv., og delvis familien til halvbroren min, i Oslo.

Og på slutten av 90-tallet, så var jeg jo butikksjef i Rimi osv.

Og jeg hadde venner på irc osv., som jeg chatta med osv.

Så jeg har alltid hatt noe nettverk rundt meg.

Så ingen har kunnet tulle for mye med meg.

I hvertfall ikke hvis jeg har merka det.

Men nå, etter at jeg overhørte, at jeg ble forfulgt, av noe 'mafian', og fikk ødelagt tryne, i 2003.

Da har myndighetene og andre, bare kødda maks med meg.

Men jeg er ikke vant til sånn kødding.

Det er bare det, at jeg har ikke hatt noe nettverk nå, etter at jeg slutta som butikksjef i Rimi, som jeg kan henvende meg til, for hjelp osv.

Så da tror folk at de kan kødde maks da eller?

Er det sånn?

Folk skal vel ha rettigheter, uansett om de har noe nettverk, eller ikke?

Man har jo dårlige tider og gode tider i livet.

Altså, at det går i bølgedaler.

Så mens man er nederst i en sånn bølgedal, så begynner myndighetene, å kødde med en da.

Hva faen er det her, sier jeg.

Dem har jo ikke lov å kødde med folk, selv om dem ikke har noe sterk posisjon, da for øyeblikket.

Folk har jo rettigheter uansett.

Alle har de samme rettighetene.

Universelle rettigheter, som det her.

Men dette har myndighetene null respekt for.

Hvis de tror de kan komme seg unna med, å kødde med noens rettigheter, så gjør de det, virker det som for meg.

Men det er ikke sånn det er ment å være, i det hele tatt.

Så det er noe jævla bullshit, fra myndighetene, mener jeg.

Det må være bevisst.

Jeg kan ikke skjønne noe annet.

At, hvis de tror noen er arbeiderklasse da.

Som det har vært i mange år, i England.

Så blir disse kødda med, og får ikke samme rettigheter, som de andre klassene.

Noen må jo f.eks. ha sånne strømbokser, som man må mate med fem-punds strømbilletter, som man får kjøpt på Spar osv., i huset.

Men hvis du klager på det, da er du ikke working-class, så da må de komme å bytte dem ut.

Er det sånn det funker?

For da blir du utilfreds med de boksene.

Hva hvis du blir kødda med av veldig mange samtidig.

Hvis du er overarbeidet osv.

Så mistolker de det, som at du ikke er misfornøyd osv.

Nei, det er helt tullete.

De kan ikke bare nekte å gi folk rettighetene sine.

Det høres helt bak mål ut for meg i hvertfall.

De kan uansett i hvertfall ikke holde det hemmelig hvordan systemet funker.

Så sånn er det, mener jeg.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter