Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 11. november 2008

Mer om Pizza Grandiosa. (In Norwegian).

Newsgroups: no.alt.mat
From: Erik R
Date: Mon, 10 Nov 2008 16:39:51 -0800 (PST)
Local: Tues, Nov 11 2008 12:39 am
Subject: Re: Mistanke om at det er noe galt med innholdet i Pizza Grandiosa.
Reply | Reply to author | Forward | Print | Individual message | Show original | Remove | Report this message | Find messages by this author
On Nov 10, 9:31 pm, "P. Andreas Nergaard"



- Hide quoted text -
- Show quoted text -

wrote:
> Erik R wrote:
> > On Nov 10, 12:01 am, "P. Andreas Nergaard"
> > wrote:

> >>I denne gruppa ønsker vi først og fremst å diskutere mat.


> > dette tolker jeg som en, mer eller mindre, snobbete vits.


> Kun delvis. Snobbete, muligens. Vits, halvveis.


> > Og at det er grunnet til at du ikke synes Grandiosa er mat.


> Grunnen til at jeg mener dette er ikke er verdt å diskutere som mat er
> at det mangler samtlige egenskaper god mat skal ha. Næringsverdien er i
> beste fall mangelfull, det beste man kan si om smaker er at det ikke er
> direkte vondt og varen mangler fullstendig andre kvaliteter som tekstur,
> munnfølelse etc.


> Muligens nødfôr. Ikke mat. Det er greit å ha sånt liggende i fryseren i
> tilfelle man må ha et eller annet raskt, selv om det finnes bedre
> alternativ ferdigmat. Men å diskutere det som mat? Neppe.


> Om du inntar så mye av dette produktet at du er bekymret for om det skal
> være noe muffens vil jeg anbefale deg å legge om kostholdet ditt. Hvis
> du er interessert kan du alltids få et par tips til hvor du kan begynne.


> _Andreas_



Neida,

det er ikke pga. at jeg spiser så mye av Pizza Grandiosa, at jeg lurer
på dette.


Men jeg tror det må være et tegn på at noe er galt i landet, hvis folk
i Norge blir
solgt mat, som ikke godkjennes for salg i Sverige.


Som det virker for meg som er tilfelle.


Ellers er jeg enig i at det er mye god mat man kan spise, ikke bare
pizza.


Men jeg prøver å sette fokuset på hva matvareprodusentene har i
ferdigmaten.


Jeg synes Norge burde være et land hvor man kan gå i matbutikken, og
kjøpe det
som finnes i hyllene og diskene, uten at det være noe snusk, med
maten.


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog




Reply Reply to author Forward
Cancel






Send Discard




From: eribsskog@gmail.com
To:
Cc:
Followup To:
Add Cc | Add Followup-to | Edit Subject

Subject:



Validation: For verification purposes please type the characters you see in the picture below or the numbers you hear by clicking the accessibility icon.

Send Discard









You must Sign in before you can post messages.
To post a message you must first join this group.
Please update your nickname on the subscription settings page before posting.
You do not have the permission required to post.



Erik R View profile
More options Nov 11, 12:42 am

Newsgroups: no.alt.mat
From: Erik R
Date: Mon, 10 Nov 2008 16:42:05 -0800 (PST)
Local: Tues, Nov 11 2008 12:42 am
Subject: Re: Mistanke om at det er noe galt med innholdet i Pizza Grandiosa.
Reply | Reply to author | Forward | Print | Individual message | Show original | Remove | Report this message | Find messages by this author
On Nov 10, 7:07 am, Marianne Kristiansen wrote:


> On Sun, 9 Nov 2008 16:38:06 -0800 (PST), Erik R wrote:
> > Men om det er noe muffens med kjøttblandingen da, siden denne pizzaen
> > ble bannlyst i Sverige, som det virker som for meg?).

> Kanskje svensker bare har bedre smak enn nordmenn?


> Ob.mat: Det blir lettere og lettere å få tak i gluten- og melkefrie varer,
> men hvis noen kjenner til leverpostei uten begge deler, ville jeg være
> takknemlig for tips. Nå blir det bare leverpostei når vi en sjelden gang er
> i Danmark. Og jada, jeg vet at jeg kan lage den selv. Jeg har blitt ganske
> flink til å lage mat fra bunnen etterhvert.


> --
> Mariannehttp://www.chios-info.com



Hei,

hva kan det komme av i såfall, at svenskene har bedre smak enn
nordmenn?


Er det genetisk betinget, at folk har mer følsomme smaksløker øst for
Kjølen,
som det vel heter.


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog


http://groups.google.com/group/no.alt.mat/browse_thread/thread/ba6a67d1f33c4db2#

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter