Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. desember 2008

Dagens idiotgreier: Filofaxkurs for arbeidsledige. (In Norwegian).



Jeg var litt i tvil hva jeg skulle kalle dette kurset idag.

Fordi, dette kurset kunne jo hatt mange navn.

Altså, arbeidsledige, de har jo ofte hektiske dager, med mye å gjøre, for å få jobb, så da trenger man planlegge tiden sin riktig.

Så er ikke jeg helt sikker på, hva sånn kalender kalles egentlig.

Nå for tiden, mener jeg.

For i gamle dager, så het det jo syvende sans.

Men det høres så gammeldags ut nå, synes jeg, det var noe de hadde etter krigen det, spørr du meg.

Men men.

Og kalender, det er noe som henger på veggen, spørr du meg.

Så sånn er det.

Og Time-management, det høres for snobbete ut, for arbeidsledige.

Det er noe folk i næringslivet og sånn driver med.

Så da tror jeg vi må bruke det navnet, som vi brukte på videregående, husker jeg, på handel og kontor, på 80-tallet.

Da het det Filofax, husker jeg.

(Det er sikkert ingen som sier det lenger nå men).

Men men.

Samme det.

Jeg klarer ikke å finne noe bedre navn egentlig.

Så sånn time-management/kalender/syvende sans/filofax-greier.

Det har egentlig ikke noe bra navn, spørr du meg.

Det blir dumt uansett liksom.

I hvertfall hvis det ikke er et smart navn da, på sånn kalender/filofax/time-manager/syvende sans.

Kanskje det er noe smart navn, som jeg ikke har hørt?

For jeg synes alle de navna der var ganske dumme rett og slett.

Jeg har jo forklart om det allerede.

Så det er vel ikke noe vits i at jeg forklarer hvorfor jeg synes navna var dumme igjen.

Så da får jeg si meg fornøyd med å ha allerede ha forklart det en gang.

Så da får vi bare kalle det filofaxkurs for arbeidsledige.

Så sånn er det.


Filofaxkurs for arbeidsledige starter

Første regel i filofaxkurs for arbeidsledige, det er: IKKE KJØP FILOFAX! (NB)!!

Arbeidsledige har nemlig lite penger.

Så det er masse andre ting, som mat og sånn, som man trenger pengene til.

Så det er bare tull, å bruke opp alle pengene, på Filofax.

Så det er egentlig hovedpoenget, i dette kurset, for arbeisledige.

Skriv på alt mulig, hva som helst, vanlige ark, eller alt mulig, men ikke sløs over 150 kroner, på Filofax, det er bare tull.

Da er det mye annet man kan kjøpe for de pengene.

For kan ikke spise Filofax.

Det skjønner alle.

Så sånn er det.

Så da kan man bare ta et vanlig ark, så sparer man 200-300 kroner, eller hva det er Filofax koster.

Også skriver man opp dagene på et ark da.

Og hva man har på agendaen. (Se eksempel over).

Men et problem, kan jo være, at man som arbeidsledig, ikke har så mye variasjon, i det som skal gjøres.

Eller, at det tar for mye tid, å skrive sånn skjema, hver uke.

Da kan man bare putte det i kopimaskin, eller printer da, med kopimaskin.

Så har man Filofax, neste uke og, man trenger bare å endre uke-tallet.

Jeg kan forklare mer her:


Eksempel på gjenbruk av Filofax



Så da tror jeg det får være nok idiotgreier for idag.

Da har jeg egentlig fått forklart det jeg ville, med dette kurset.

For da sparer man miljøet for bruk av papir og Filofax, og man sparer også penger som man kan kjøpe andre ting, som man trenger for.

For det har man egentlig ikke råd til, (og ofte ikke tid til), som arbeidsledig.

Så sånn er det.

Så da får jeg eventuellt heller komme tilbake med enda mer idiotkurs og filfaxkurs osv., for både arbeidsledige, og eventuellt ikke arbeidsledige, ved en senere anledning.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter