Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. desember 2008

VG får Julebruskongen til å virke som en raring. (In Norwegian).



http://atvs.vg.no/player/?id=19947

VG, de hiver seg på, (eller skal vi si hermer), julekalenderbølgen de og.

Men men.

Men de prøver å få han Julebruskongen til å virke som en raring, i sin julekalender.

Men nå har jeg gått på skole og jobba, i et år, og har familie, i Drammen.

Så det er ikke noe rart med han Julebruskongen.

Det er sånn folk er i Drammen det.

Hvis du leser Drammens Tidende, online, http://dt.no/apps/pbcs.dll/forside, så står det ikke noe om Julebruskongen der.

Så det er rart, at Oslo-avisen VG, skal skrive om Julebruskongen, fra Drammen, når dette ikke er noe nyhet i Drammen.

Men i Oslo, så er det fullt karneval, omkring Julebruskongen, flere ganger i året, i landets største avis, VG.

(Som før het Verdens Gang).

(Før de forkortet navnet sitt).

Men men.

Hva skulle jeg skrive nå da.

Jo, hvorfor er Oslo-avisen VG, eller Verdens Gang, så opptatt av Julebruskongen, når Drammens Tidende ikke er det?

Det er snodig, vil jeg si.

Er dette noe form for utdriting, av Julebruskongen, vil jeg spørre om.

VG vil ha et rikere Norge, med forskjellige raringer da, sier de.

Men jeg lurer på, om de bare synes det er artig med disse raringene, og later som om de er på raringenes side, men egentlig så driter de de ut.

Det lurer jeg på.

Hvorfor spørr ikke VG Julebruskongen, om hvordan han ble så rar?

Hvordan oppvekst hadde han Julebruskongen da?

Han må vel ha blitt tulla med hele livet omtrent, for å bli så rar.

Hvis VG er opptatt av raringene, så prøv å finne ut litt om hvordan dem ble så rare og da.

Og ikke bare lag program om hvor rare dem er.

For da er det mobbing, mener jeg, som VG driver med.

For han Julebruskongen, han skjønner nok ikke det, at disse VG-journalistene, de synes han er en raring, og at programmet går ut på å drite ut Julebruskongen, og se på han raringen der.

Så det er feil perspektiv, vil jeg si.

Det burde ikke være sånn i Norge, at Norges største avis, finner fram alle raringene i Norge, og driter de ut, mens de later som at de bare vil vise fram et rikt Norge.

Det synes jeg er litt dårlig gjort ovenfor raringene.

Og man kan spørre om hva motivet til VG er, når dem driver med sånt.

Skal man ikke oppføre seg ordentlig mot sine landsmenn osv?

Folk sier jo ting, som at Drammen er et veikryss.

(Gjerne Oslo-folk).

Og at det er bedre, med en dram i timen, enn en time i Drammen.

Så det er tydelig, at det er noe med Drammen.

For, det er jo ikke bare et veikryss, det er jo to byer, Bragernes og Strømsø, som er på hver sin side av Drammenselva, og har vokst sammen til en by, da de fikk bro og sånn da sikkert.

Så det er jo skole og butikker og alt mulig der, selv om det ikke er like mye som i Oslo.

Men i Drammen, så kan man vel gå på gata, uten å bli nesten overfalt av tiggere, narkomane, nigerianske horer og gjengmedlemmer osv.

I hvertfall så kunne man det i gamle dager, da jeg gikk på skole der, i 1989 osv.

Men men.

Og dram er jo dyrt i Norge, så at det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen.

Tja.

Man blir vel fyllik da, hvis man må drikke en dram i timen.

Det er litt vanskelig å få tak på, akkurat hva det er med Drammen.

Men at det er motsetningsforhold, mellom Drammen og Oslo, det er nok ganske tydelig.

Siden Drammen blir såpass stigmatisert, i Oslo, og blir kallt veikryss.

Men hva som ligger bak dette, det er vanskelig å si.

Men man kan ikke vite alt.

Men noe er det nok.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg er forresten også født i Drammen.

Det glemte jeg i farta.

For jeg er fra Berger, som er tre mil syd for Drammen, eller noe, så Drammen er den nærmeste byen, med ordentlig sykehus osv.

Men men.

Men, da jeg bodde i Oslo, så husker jeg at det var sånn, at det var nesten flaut å være fra Drammen.

Eller, å være født i Drammen.

Alle skal være så kule og sånn, i Oslo.

Og amerikanske, eller amerikansk-aktige, kanskje?

Noe er det i hvertfall.

At dem skal være så sofistikerte osv.

Og høyt på strå og kule og høye på pæra da.

Så da blir man kanskje sett litt ned på, i Oslo, hvis man er født i, eller er fra, Drammen.

Det er mulig.

Men at det skal være så ille, med Drammen, bare fordi det er en mindre by.

Det er jo flust av mindre byer, rundt eller i nærheten av Oslo.

Men de andre byene, de sogner vel kanskje mer til Oslo, enn Drammen.

Drammen kan vel ikke sies å være en drabantby, for Oslo.

Drammen har jo drabantbyer selv, må man vel nesten kalle dem, eller forsteder, som Svelvik og Berger og Sande og Lier og sånn da.

Hvis jeg ikke sier noe feil nå da.

Men jeg vet ikke helt hva det her kommer av.

Men jeg tror det her er sånn som gjør folk forbanna, i de forskjellige byene.

Altså, at Oslo-folk og Drammens-folk, ikke går så bra sammen alltid kanskje(?)

Og Drammensfolk, var ikke så populære, ute i Selvik, husker jeg spesiellt.

At der skulle dem banke opp Drammensfolk osv., hvis dem kom på besøk.

Og det var vel sånn på Berger og vel.

Noe sånt.

Men men, sånn er det, det er vel kanskje bare sånn det er.

Men hva som ligger bak alt det greiene her, det er vel litt vanskelig å si.

For både Oslo, Drammen, Berger og Selvik osv., er jo alle steder i Norge.

Så det er kanskje litt rart, at norske folk, skal være så fiender, som det vel virker som.

Så her må det nok ligge noe å ulme, må man vel nesten si.

Men akkurat hva det er, det er kanskje vanskelig å si.

Men sånn er det kanskje i de fleste land.

At forskjellige byer og steder osv., har motsetninger osv.

Det er nok mulig.

Men om det er på samme måte som i Norge, det er vanskelig å si.

Men det er nok ikke tvil om at det nok er sånn i Norge, at det ikke hjelper alltid å være fra samme land, det er også motsetninger, imellom de forskjellige byene og stedene i Norge.

Så får vi se om det er mulig å finne ut mer om hva det her kan komme av.

Det blir spennende å se om er mulig.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter