Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. desember 2008

Julekalender - luke 1. (In Norwegian).



Dagens tullebukk er generalsekretær Per Edgar Kokkvoll, i Pressens Faglige Utvalg, som ikke svarer på e-post.

PS.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/12/e-post-purring-p-manglende-svar-til-per.html



Dagens julepurke er Team-leader Marianne fra Bertelsmann Arvato/Microsoft, (og Grimstad), som ikke gidder å hjelpe meg med å svare på et par spørsmål i forbindelse med jobb osv., selv om hun var sjefen min der.

PS.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/10/arvato-fikk-tekstmelding-fra-team.html

PS 2.

Det passer litt med purke for henne, for hun dreiv med sånn griseprating der, på Arvato, husker jeg.

Så jeg får heller komme tilbake med mer om dette.

Vi får se.

PS 3.

Jeg kom på den her grisepratinga, fra hun her Marianne, for jeg så en film som het Fatso her igår, som jeg hadde lastet ned fra Piratebay.

Men men.

Men hun Marianne, i 2006, må det vel ha vært, om våren tror jeg.

Hun prata, høyt, med en kollega.

De satt kanskje 4-5 meter, fra der jeg satt.

Og da prata Marianne høyt da, om boka 'Fatso', av Lars Ramslie, og at den handla om en som het Rhino da.

Eller om hun sa navnet, det gjorde hun kanskje ikke.

Men hun skreik nesten ut at han satt bare hjemme å ronka.

Så hele Arvato kunne høre det omtrent.

Men det var jo mest britiske folk som jobba der.

Men alikevel da.

Hun liksom fine jenta fra Grimstad osv., sitter der og roper ut om ronking nærmest, på Arvato.

Nei, da er hun ikke så fin, mener jeg.

Så sånn er det.

Mer da.

Ja, litt seinere på våren, samme året, i 2006.

Da så jeg hun, da hun kom på jobb, at hun trippa med sånne museskritt nesten.

At hun ikke klarte å gå ordentlig, men bare trippa med sånne musesmå skritt, eller hva det heter.

Det ble kanskje litt rart det.

Så det var derfor jeg mistenkte at hun kunne ha blitt voldtatt av de britiske Arvato-sjefene der.

I møterommet i 2nd floor, f.eks.

For i desember 2005, var det vel, så grein hun Marianne, etter et møte med Senior Team-leader Aidan Tippins.

For selv om Marianne, var en veldig dyktig Team-leader, og veldig flink til å lære bort, og virka som at hun la litt stolthet, i jobben sin.

Når hun var der, så måtte alle oppføre seg ordentlig, for hun hadde litt respekt og sånn da.

Men, alikevel, så fikk hun ikke lov å være Team-leader, mer enn i tre måneder.

Høsten 2005.

Hun hadde møte med STL Aidan Tippins, som hun kom tilbake gråtende fra.

For Arvato hadde ikke råd til å ha hun dyktige og oppegående dama jobbende som Team-leader, (med et tillegg på kanskje hundre pund i måneden, altså ca. tusen kroner, i måneden).

Men jeg tror at sånn det var, var at Arvato brukte Team-leader stillingene, for å få kontroll på damene.

At det var derfor de ville ha Marianne som Team-leader.

(Og kanskje også hun Emelie, fra Sverige, som det virka som at skulle bli Team-leader, før hun forvant fra jobben, i oktober, var det vel, i 2006).

Så om disse smartingene, bruker Team-leader stilling, som lokkemat, for å lure pene damer, i noe felle, og så tulle med de, tre måneder senere, når prøvetiden var utløpt.

Og si at firma ikke hadde råd, å betale de ca. 1000 kroner ekstra, i måneden, for all den ekstra innsatsen dems på jobben.

Og så si at hvis de horer litt, eller noe, så er det greit, så får de lov å være Team-leader, i et halvt år til, eller hva det er, til de skal tilbake til Norge.

For jeg, med ti års erfaring, som butikkleder, og også butikksjef, i Norge.

Jeg fikk ikke lov å bli Team-leader.

Men hun svenske Emelie, som kanskje var 20 år, eller noe.

(Jeg spurte aldri hvor gammel hun var.)

Men hun, hun skulle bli Team-leader, virka det som.

(Hun satt på Team-leader plassen, siste dagen hun jobba der.

Så spurte jeg om hun skulle bli Team-leader.

Men da svarte hun ikke.

Og etter det, så forsvant hun fra Arvato.

'Home sick', ble vi fortalt).

Så om de da prøvde å få henne inn i samme fella, som Marianne.

For dette, som kanskje også hun Emelie søkte på.

Det var også et tre måneders vikariat.

Det samme som hun Marianne ble gitt da.

Så ville de kanskje begynt å tulle med hun Emelie da, tre måneder seinere.

Den stillingen ble også utlyst, i juli 2006.

Enda, da var jo Line Slettvold og også Vivian Steinsland Team-leadere, på heltid, begge to.

Så da trengte vi vel egentlig ikke noen tredje Team-leader, såvidt jeg kan forstå.

Vi pleide bare å ha to.

Så, dette med Team-ledere, kunne nok være for å lokke de pene damene.

(Både hun Marianne, (som man kan se på bildet), og hun Emelie, var jo veldig pene).

Men jeg var jo ikke så pen da.

Jeg var litt tjukk og, for jeg trente mye, og trøstespiste, for jeg ble plaga av hun Vivian Steinsland osv., på jobben.

Så jeg fikk ikke bli Team-leader, enda jeg hadde jobbet som leder, i Rimi, i 10 år, i Norge.

Og har masse kurs, i praktisk ledelse, og jus på arbeidsplassen, osv., og etter å ha jobbet som butikksjef, i fire år, med personalansvar, for opp til 25 personer osv., og etter å ha jobbet som butikksjef i tre butikker.

Og etter å ha studert data, i fire år, på universitetsnivå. (Dette var jo Microsoft-kampanjen, så det var bra å kunne data).

Og jeg hadde til og med som hobby, i Oslo og Sunderland, å bygge PC-er selv.

De PC-ene jeg kjøpte selv, de kjøpte jeg delene til, og bygde selv da.

Og masse sånne ting, som gjorde at jeg kunne gjort det bra som Team-leader da.

Jeg kunne jo norsk, og hadde lært meg litt dansk og svensk.

Og jeg har jo vært fem somre, i England, på språkreise, og på ferie, hos en engelsk familie, som var vertsfamilie, i Brighton, på språkreise, da jeg og tremenningen min, Øystein var der nede, på 80 og 90-tallet.

Og jeg hadde jo studert i Sunderland.

Og jobbet på Arvato, for Randstad, siden august 2005, så jeg var nesten den som hadde jobbet der lengst.

Men, på tross av alt dette, så fikk jeg ikke engang komme til jobbintervju, som Team-leader.

Så det var nok tydelig, at det var hun Emelie, som de ville ha i en sånn 'Team-leader felle'.

På samme måte som den 'fella', som nok hun Marianne fallt i, gjetter jeg på, med tanke på den måten hun trippa inn på Arvato der, i the Cunard Building, ved dagens start, en del ganger, på våren 2006.

Og hun begynte å gå med sånn strikk i håret sitt og.

Noe som så rimelig dumt ut, siden hun hadde ganske kort hår.

Så gikk hun med sånn strikk som jenter bruker vel, sånn rød strikk, og en liten lokke med hår, i den strikken da.

I det korte, (eller halvlange var det vel), håret sitt, som hun alltid hadde likt omtrent vel, untatt de siste månedene da, når hun hadde sånn enkel, rød strikk i håret da.

Sånn museflette-strikk, eller hva det kan være.

Bak i håret.

Så det her virka rart, syntes jeg.

Og hun Marianna, hun var jo sånn, i desember 2005, at hun ringte til og med meg, og vekte meg, da de trengte folk.

Enda typen hennes, Kjell, (som hun uttalte 'Shell', enda hun uttalte de andre orda riktig), var på jobb.

Så det var ikke sånn at hun ikke stolte på meg, eller noe, tror jeg, siden hun til og med ringte å vekte meg, og sånn.

Så da dro jeg på jobb, tidligere da, for å hjelpe kampanjen, siden noen var syke da.

For det var snakk om å flytte kampanjen til Tyskland osv., så det gjaldt å stille opp, for å prøve å beholde Microsoft-kampanjen i Liverpool.

Så sånn var det.

Men men.

Mer da.

Jo, så da hun var i Liverpool, da kunne hun til og med ringe og vekke meg, fra jobben.

Hun Marianne.

Og, når hun har vært sjefen min, så er det jo greit å prate om jobb, og problemer som var der.

For vi gikk jo ganske greit sammen, stort sett, på Arvato.

(Untatt når hun Marianne dreiv med den her grisepratinga si osv. da).

Men, nå, så vil hun ikke prate om noe med jobben, eller noen ting.

Så jeg lurer på om noe kan være galt.

For en gang jeg ringte, så var det en mann, som svarte vel.

Jeg skulle spørre om noe om Arvato og sånn da.

Og da ble det bare lagt på.

Dem sa ikke hvem dem var, eller noe.

Så jeg skriver det her mye, for jeg mistenker at noe kan være galt litt, at hun kan være under noe kontroll, i Oslo, som hun bor nå.

For hun har forrandra seg litt.

Og se på Facebook-bildet.

(Som jeg limte inn på hu julepurka, øverst i denne posten).

Er det vanlig å ha et sånt bilde, i helfigur, på Facebook?

Heter det Facebook, eller heter det Bodybook liksom?

Jeg bare spørr.

Jeg syntes det virka litt rart jeg da.

At hun Marinne ikke gidder å hjelpe meg, med den her Arvato-saken, for vi gikk vel ganske greit sammen, og klarte å sammarbeide bra, synes jeg da, om jobb osv., her i Liverpool, på Microsoft-kampanjen til Arvato.

Så jeg lurer litt på da, om alt er i orden osv., med henne i Oslo.

Men hun skriver tekstmelding, at hun ikke vil at jeg skal kontakte henne mer.

Så da kan jeg nesten ikke gjøre det.

Men kanskje andre som kjenner hun, kan ha det her jeg skriver her, i bakhodet, eller hvor dem vil i hue, og eventuellt reflektere over om noe kan være galt, eller noe.

Ikke vet jeg.

Men jeg synes den trippinga hennes, på jobb, her i Liverpool, var så rar.

Så jeg tenkte det var best jeg skreiv om det her.

Så sånn var det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter