Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 9. desember 2008

StatCounter: Noen søker på 'erik ribsskog lat, gjorde ikke jobben sin som butikksjef', på Google. (In Norwegian).



http://www.google.no/search?hl=no&q=erik%20ribsskog%20lat%2C%20gjorde%20ikke%20jobben%20sin%20som%20butikksjef&btnG=Google-s%C3%B8k&meta=

PS.

Det er ikke sant, vil jeg si.

Jobben til en butikksjef er å få bra resultater.

Og jeg hadde bra resultater i alle de tre butikkene jeg jobbet i som butikksjef.

(På Rimi Kalbakken var ikke resultatene så bra, men de var så dårlige fra før der, så man kunne nesten ikke vente at de automatisk skulle bli bra, på bare noen få måneder, men jeg fikk resultatene til å bli bedre ihvertfall, med høyere omsetning og mindre svinn, mener jeg å huske).

Og på Rimi Nylænde, da jeg jobbet der, i år 2000, så fikk vi kjempebra resultater.

Og vi fikk også veldig bra resultater, på Rimi Langhus, i 2001, hvor vi vant Rimi Gullårer-konkurransen mm.

Så jeg vil si det var bra resultater for en fersk butikksjef.

Men men.

Men jeg kunne nok vært flinkere til å motivere de ansatte.

Men jeg prøvde å lære mer om ledelse, og jeg fulgte med veldig på de kursene i praktisk ledelse, som vi butikksjefene var på, på Rimis hovedkontor, i 2001.

Og jeg spurte også distriktsjef Anne Katrine Skodvin, om jeg kunne få ta et kurs i ledelse, på Varehandelsens Høyskole, siden jeg hadde hatt problemer med ledelse, i jobben på Rimi Kalbakken.

Men Anne Katrine mente det fikk være nok ledelseskurs, med de kursene på Sinsen.

Hun sa jeg kunne gå på et kurs, men ikke kurs i ledelse, av en eller annen grunn.

Og da syntes ikke jeg det var så spennende å gå kurs, for det var jo ledelse som jeg hadde hatt problemer med, på Kalbakken osv.

Så sånn var det.

Og i årene før jeg begynte som butikksjef, i 1998.

Altså fra 1992 til 98, I drøye fem år da.

Da jobbet jeg som om jeg hadde strikkmotor omtrent, og fylte varer i hyllene og ryddet alle hyllene i butikken osv.

Og jeg jobbet også på Rimi Bjørndal som assistent, hvor det var veldig hektiskt å jobbe.

Og de første årene som leder, når jeg hadde tid til det, for jeg bodde på Ellingsrudåsen, hvor jeg ikke kjente så mange, da pleide jeg å dukke opp ihvertfall en time tidligere hver dag, for å få butikken til å bli bra osv.

Og det var mens jeg hadde en årslønn på 140.000 osv., som Rimi-assistent.

Og jeg jobbet alltid veldig hurtig og effektivt vil jeg si, i alle disse årene.

Så jeg tviler på at det er noen medarbeidere, som Rimi har tjent så særlig mer på å ha ansatt, enn meg.

Da jeg begynte som butikksjef, så skjønte jeg jo det, at jeg måtte ha kontrollen, når jeg jobbet i butikken.

Så ikke det kom tyver og stjal alle varene i hyllene, f.eks.

Så da jobba jeg meg ikke like ofte inn i komatåka som jeg gjorde som assistent.

Men jobben min som butikksjef, mener jeg, var jo mer å få resultatene bra, enn å jobbe meg inn i komatåka, og miste kontrollen over meg selv og butikken.

Men at jeg var lat, nei det var jeg langt ifra.

Jeg prøvde alltid å gjøre mitt beste, i alle år på Rimi, for at butikken skulle bli best mulig og få best mulige resultater.

Jeg var litt overarbeida, etter mange års slit i Rimi, de siste årene som butikksjef osv.

Men at det skal bety at jeg er lat, det er jeg ikke enig.

Sliten og lat, er ikke det samme, så det er jeg ikke enig i.

Og selv om jeg var sliten så prøvde jeg alltid å få butikken til å bli best mulig.

Så det her er ikke jeg helt enig i.

Men han Kjetil, som var assistent, på Rimi Kalbakken, han angrep meg for dette.

Han mente at jeg skulle bare jobbe og jobbe, med å fylle opp hyller og sånn.

Og ikke bruke tid på å tenke.

Men jeg var vant til, fra Rimi Nylænde, der jeg jobbet som butikksjef først, å prøve å bruke hue, for å få bra resultater.

For jeg mener at butikksjefarbeid, er ikke bare å bruke kroppen, men også å bruke hue.

Og jeg mener også at man burde ikke bare konsentrere seg om arbeide med varer osv., når man er butikksjef, men man bør også ha ører og øyner åpne, for hva som foregår i butikken ellers.

Av tyveri og sånne ting.

Så da kan man ikke bare jobbe seg inn i en komatåke, da mener jeg butikken og Rimi er mer tjent med å ha en butikksjef, som er årvåken og har kontrollen.

Men jeg var ikke noe flink til å forklare dette til han Kjetil.

Hvordan jeg tenkte.

For jeg syntes han var litt aggresiv.

Så jeg fikk aldri noe bra kommunikasjon med han.

Men det må vel jeg ta mye på min kappe, siden jeg var hans sjef.

Så derfor ville jeg gjerne lære mer om ledelse osv., etter at jeg begynte som butikksjef på Rimi Langhus, etter Rimi Kalbakken, for jeg skjønte at jeg hadde en del mer å lære på det området.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter