Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 4. desember 2008

StatCounter: Noen ved NTNU søker på '"Død mann på boks"', på Google. (In Norwegian).



http://www.google.no/search?hl=no&q=%22D%C3%B8d%20mann%20p%C3%A5%20boks%22&start=20&sa=N

PS.

Nå har jo jeg vært i militæret, under førstegansgstjeneste, i infanteriet, og på rep-øvelser, først med hæren, en eller to ganger, også ble jeg overført til HV, hvor jeg også har vært på et par rep-øvelser.

(På tross av at jeg har hatt et dårlig kne, siden 1996, men jeg har prøvd å få med meg noen rep-øvelser, i hvertfall, når jeg har hatt muligheten, ved siden av butikksjef-jobb på Rimi osv.).

Og noe jeg har lagt merke til, det er at det er sjelden, at folk som er i militæret, klager mer, enn når dem får utdelt stridsrasjon, til middag.

Det er snakk om såkallt RSP, som er forsvarets stridsrasjon.

Og denne RSP-en, den går jo under kallenavnet 'død man på boks', som de ble søkt på her, fra NTNU.

Og også under kallenavnet 'Rester av Sprengt Personell'.

Så kan man lure på.

Hvor kommer disse kallenavnene fra?

Jeg mener, man kan jo tyde ting ut fra språket.

Det de kaller ordtak.

Man kan sitere et ordtak, og bruke et ordtak for å vise at det man sier er riktig.

Som at 'den som leiter, han finner' og sånne ting.

For når det er et ordtak, så er det noe som folk er enige i.

Og at det er derfor at dem sier det videre.

Hvis ikke hadde det ikke blitt noe ordtak.

Hvis det hadde vært for dumt.

Nå høres jo dette med død mann på boks, og Rester av Sprengt Personell.

Det høres jo unektelig rimelig dumt ut.

Men hvorfor lever disse kallenavnene videre?

Og hvorfor syter militærfolk så mye, når de må spise de her greiene?

Det lurer jeg på.

Jeg skal ikke si nøyaktig hva dette kommer av.

Men jeg lurer ihvertfall da, for jeg synes det her virker litt rart.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter