Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. januar 2009

Facebook-samtale med Frode Vidar Holm fra Berger. (In Norwegian).


Hallå
Frode,



Between
Frode
Vidar Holm

and
You



 



Erik
Ribsskog


Today
at 1:01pm


husker
du på ungdomsskolen, da sa du at dere hadde funnet noen gamle
bøker, på loftet hjemme hos deg, eller noe, fra før
krigen,hvor det stod ting som 'du din jødelort', osv.

Hva
var dette om da.

Og hvorfor fortalte du og Sten Rune, eller
hvem det var, dette til meg, utenom sammenhengen?

Jeg har jo
bodd i Oslo, siden slutten av 80-tallet, så jeg har ikke vært
så mye på Berger de siste 20 åra.

Men jeg
leste i avisa, på 90-tallet, var det vel, at ei jente hadde
blitt drept, i huset deres, eller nabohuset.

Hva var det
da?

Takk for sist, på Svelvik Ungdomsskole osv., jeg har
vel ikke prata så mye med deg etter det.

Men jeg så
du dukka opp på Facebook-sida til Erland, som er på
Facebook-sida mi.

Men men.

Men jeg tenkte jeg kunne
sende en melding siden vi gikk i samme klasse i 6-7 år, på
Berger og i Svelvik.

Jeg het Erik Olsen da.

Eller jeg
kalte meg det.

Men faren min glemte å forrandre navnet
mitt hos folkeregisteret.

Så jeg har egentlig heti Erik
Ribsskog, hele tida, mens jeg gikk på skole på Berger og
i Svelvik og i Sande.

Men sånn er
det.

Med vennlig hilsen

Erik



 



Frode
Vidar Holm


Add
as Friend


Today
at 9:58pm


Report
Message


Hei.
Den episoden kan jeg ikke huske, men bøkene tror jeg var noen
jeg hadde lånt av en fetter. Det var bøker om 2.
verdenskrig hvis jeg ikke husker feil.
Når det gjelder den
jenta som ble drept var det i huset over oss.
Jeg
husker deg også. Hyggelig å høre fra deg.



 



Erik
Ribsskog


Today
at 10:19pm


Hei,

ok,
det var det ja.

Mens vi er inne på sånne ting,
stemmer det at hun Nina Monsen fra Bergersåsen tok selvmord
eller, vet du noe om det?

Kanskje ikke så hyggelige tema
men, jeg har ikke så mye kontakt med familie osv., så jeg
bare hørte søstra mi sa det, i år 2000, var det
vel.

Men men.

Hvordan går det med Lene Andersen
forresten, bor hun på Berger enda eller?

Jeg husker hun
måtte være taxi for Tom Bråten og dem, tror jeg det
var, i 1989, hvis jeg husker riktig, med Open Manta-en sin.


jeg syntes det var rart, for hun virka som en av de mest ordentlige
folka i klassen, også skulle noen sånne, mer eller
mindre, rølpete folk, bare bruke henne som taxi, som de kunne
ringe når de trengte noen til å hente seg i Drammen.

Men
det er kanskje bare jeg som synes sånt er rart.

Jeg veit
ikke hva som foregår på Berger så du svare på
det du evt. har mulighet til.

Takk for svar uansett.

Er
det liv i Berger-kafeen fremdeles forresten, og postkontoret?

Hva
med butikken på Sand og det gamle Samvirkelaget på
Berger?

Sorry hvis det blir mange spørsmål.

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog



 







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter