Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. januar 2009

Jeg fikk Friend-request på Facebook fra Sandvika Uteliv. Det syntes jeg var litt rart, siden jeg ikke har vært ute i Sandvika på 20 år. (N).


 You
have a friend request.










Sandvika
Uteliv


You
have no friends in common.





PS.

Det var Magne Winnem det, fra videregående i Drammen, Gjerdes Videregående, som dro meg med ut i Sandvika.

Hvis jeg husker riktig, så var det vel Sandvika, som var det stedet ute i Bærum, hvor han skulle ha meg med ut på byen et par ganger.

Men det må vel ha vært i 1989, såvidt jeg kan skjønne.

Så det er altså 20 år siden i år.

Og jeg hadde bilen min på EU-kontroll, på NAF, heter det vel, i Sandvika.

Og han karen så skikkelig merkelig på meg, da han skulle teste bilen, og fant masse reelle og kanskje ikke fullt så reelle feil.

Da tror jeg Winnem ringte og spurte om dette.

Så det er mulig at han har hatt en finger med i spillet, og ringt NAF i Sandvika og sagt noe(?)

Hva vet jeg.

Han NAF-kontrolløren, så så sur ut, og 'misbilligende' på meg, heter det vel.

Så det virka nesten på meg, som at noen måtte ha fortalt noe dritt om meg, til NAF-kontrolløren, før jeg dukka opp der.

Enda jeg ikke hadde vært på NAF i Sandvika før.

Jeg bare tenkte at Sandvika er jo i Bærum, så der er det vel ryddige forhold, i bilkontroll-bransjen.

Men, det var faktisk mye mer ordentlige folk på et verksted ikke langt unna Kalbakken, som fiksa bilen, uten at det kosta så mye, som man egentlig skulle trodd, etter den mangellappen fra NAF i Sandvika, som nok var ganske overdrevet.

Nå kommer jeg ikke på hva det stedet heter, men det er like ved Statoil Bjerke, mener jeg å huske.

Det var sommeren 2000, det her, mener jeg å huske, som jeg dro ut til Sandvika, for å ta EU-kontroll på bilen.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på nå.

Det er mye rart man kommer på, hvis man tar seg tid, det er helt sikkert.

Så de husker bra ut i Sandvika der, det må man nok si.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg har skrevet mye negativt om folk, på bloggen.

Men et sted, hvor jeg husker dem virka ordentlige.

Det var på det verkstedet, hvor bilen var på EU-kontroll, sommeren 2000.

Det mener jeg var, nå etter å ha sett på Google Maps, så tror jeg det var i Haavard Martinsens vei, på Rommen.

Der dreit de litt i den 'tulle'-mangellappen fra NAF Sandvika, og bare fiksa bilen.

For ifølge den mangellappen, så var det så mye rust, i 'bærende konstruksjoner', på bilen, at man måtte ha bytta hele bilen omtrent.

Men, det de sa på verkstedet i Rommen der, var at det var bare overflaterust, det var ikke snakk om gjennomgående rust.

Så han 'luringen' på NAF Sandvika, han har nok skrevet en mafia-påvirket mangellapp, eller hva man skal kalle det.

Etter påvirkning av 'mafia-luring' Magne Winnem, mistenker jeg.

For Winnem ringte også da skulle kjøpe bil.

Og da dukket det opp en sånn bil jeg forklarte om til Winnem, i Aftenposten, noen dager etter.

Så det er litt mye sånn tilfeldigheter med han der Winnem, så jeg lurer på om det ikke er noe mafia-greier med han.

Faren min likte ikke han heller.

Men han er jo litt spesiell han og, så jeg vet ikke hvor vekt jeg skal legge på det, men jeg kan jo ta det med.

Hm.

Jaja, jeg skal se om jeg finner ut hva det verkstedet på Rommen het.

De kalte til og med bilen for noe kult nå.

'Den bilen', eller 'konge-bilen', eller noe sånt, når jeg kjørte den inn der.

Den så ganske kul ut da.

Jeg hadde ikke kjørt bilen på en stund da, og hadde mye dritt på vinduene, fra noe trær, på St. Hanshaugen, så jeg var ikke helt med.

Jeg var nok veldig overarbeida fra Rimi, på den her tida.

Men men.

Så jeg fikk litt kjeft for det da.

Skal jeg se om jeg finner navnet på det verkstedet da.

Jeg tror det må ha vært det verkstedet her, Rommen Bil AS:

http://www4.webon.net/wsp/am_rommen/frontend.cgi?func=frontend.show&template=main

Jeg tror ikke det kan ha vært noen andre verksteder, for jeg mener det lå i den gata der.

Så det verkstedet kan jeg anbefale.

Og det hadde visst vunnet en test i VG og, så det ut som, i den linken.

Så man kunne kanskje tro, at man ble tulla med, av bilfolk, i Oslo Øst, siden det er den fattigste bydelen.

Og at folk i Vest, som i Sandvika, skulle være fine, siden Vest er den rikeste delen av Stor-Oslo.

Men her må jeg si det var omvendt.

Dem var ordentlige i Øst, og dem var slubberter, eller sjarlataner, i Vest.

Så det er ikke alltid det er sånn det kan virke som.

Og jeg bodde jo mange år i Oslo Øst.

Ja, det var vel litt av hvert som skjedde der og, men jeg vet ikke om det er verre enn i Oslo Vest osv.

Det skal jeg ikke si.

Så man ikke bare dømme bydeler og folk osv., utifra hvor rike dem er.

Det tror jeg ikke man kan bruke som noen regel akkurat.

Så det er det kanskje flere som burde lært seg, at det ikke er noe automatikk i det, at dess rikere bydel eller folk, dess mindre tull med dem.

Det skal jeg ikke si sikkert, at det er sånn.

Så det burde kanskje også politiet f.eks. merke seg.

For det er jeg ikke så sikker på at de har skjønt.

Det politi-greiene går vel mest på å beskytte elitens posisjon, mistenker jeg.

Så sånn er det.

Bare noe greier jeg kom på.

Så det blir spennende å se om det er mulig å finne ut hva som foregår.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter