Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. juli 2009

Bestemor Ingeborg ble ikke begravet, men ble kremert, i en bisettelse uten prest! (In Norwegian)

Nå ringte jeg Larvik Kirke, som har kontor i rådhuset i Larvik.

Og da pratet jeg med Kirkeverge Levinsen der.

Og bestemor Ingeborg ble ikke begravet, sånn som det kunne virke som i e-posten fra faren min.

Neida.

Han gikk og henta en bok, som han leste fra.

Og hun ble kremert på krematoriet, på Torstrand i Larvik.

I en enkel sermoni, uten prest!

(Bestemor var vel ikke så lite religiøs, var hun det da?)

Hun kom fra Berg, sa de, en kirke ute i Nevlunghavn, da tror jeg.

Og jeg spurte hvor hun skulle begraves.

Men neida, min tante Ellen Ribsskog Savoldelli, hun hadde ordna sånn at det skulle være askespredning!

Uten å spørre alle barnebarna!

Bestemor Ingeborg, er jo fra mange kjente familier, i Danmark, også skal de bare ha askespredning, selv om alle barnebarna ikke har fått vært i begravelsen engang.

Nei, det er bare tull og tøys.

De kjenner en som jobber som kirkegraver, der nede, Thor, som dyrka marjiuana, på hytta si der.

Så hva de driver å tuller med der nede, i Vestfold, det vet ikke jeg altså.

Ellen og de.

Men ville bestemor Ingeborg hatt askespredning da?

Og en enkel sermoni bare, uten prest.

Enda så mange som pleide å komme fra inn og utland, i bursdagselskapene, til bestemor Ingeborg.

Det pleide til og med en gang, å komme en britisk Lord, tror jeg, i bestemor Ingeborgs bursdagselskap, da hun fylte 80, eller 85 år, eller hva det var.

Og en gang hadde hun stort selskap, på Hotell Wasiloff, i Stavern, på sin 70 eller 75-årsdag, var det vel.

Jeg syntes det her var rart, at de skal ha askespredning, og ikke noen gravstein, og uten å informere alle barnebarna først.

Det her er helt på trynet, mener jeg.

Så sånn er det.

Så myndighetene i Norge må være stolte av seg selv, sånn som de gjør jobben sin.

Fy faen!

Verdens mest inhumane myndigheter!

Med hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter