Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 8. juli 2009

Min mormors slekt, i Danmark, er så fin, at jeg kunne sittet oppe hele natta, og funnet fler navn. Min morfar hadde også ganske fin familie, i Norge

slektstre10

PS.

Som man kan se, så var nok tanta mi, Ellen Savoldelli f. Ribsskog, hun var nok det man kan kalle en 'urokråke', i Ribsskog-familien.

Jeg og søstra mi, var nede hos dem, i Aesch, ved Basel, i Sveits, på besøk, sommeren 1987.

Og da hadde Ellen en hund kalt Moses, som jeg pleide å gå tur med, langs elven i Aesch.

Jeg lurer på om den hunden var oppkalt etter Moses Hess, sionismens stamfar?

Han sa jo det, at hele historien, egentlig bare hadde vært en kamp, mellom jødene, og arierne.

Og Ellen, har jo blondt hår, men hun var sammen med en med mørkt hår, Reto Savoldelli.

Som bodde på en slags herregård.

Hvor jeg og Pia var med en dag.

Rahel dro i snora, på bussen, for tidlig, så Reto måtte hente oss, ti minutter å kjøre fra der han bodde, med flere norske og engelske koner vel.

Jeg og Pia, fikk ikke mat.

På veien tilbake til Ellen, så satt det en transvestitt, foran, med blondt hår, som Pia lot som at hun ikke så.

Kan det ha vært noe greier, for å mobbe meg, fordi jeg hadde ganske langt lyst hår, har jeg lurt på.

Hvorfor fikk vi ikke mat?

Hvorfor fikk vi ikke komme inn i bygget?

Dette var merksnodig.

Men men.

Noe annet rart den sommeren, var at jeg ikke fikk lov å drikke cola der.

Jeg kjøpte cola og annet, i den lokale matbutikken i Aesch.

Men det fikk jeg ikke lov til av Ellen, som sa at hun måtte betale, hvis jeg skulle drikke cola.

Så kunne vi ikke drikke vannet der.

Jeg og søstra mi, og kusina vår, Rahel, ble plassert sånn at vi bodde på loftet der.

Alle tre, måtte sove på noen madrasser, på loftet.

Så jeg fikk altså ikke eget rom, selv om jeg var gutt.

Så det var litt hippie-aktig vel.

Men men.

Først fikk vi 'flatt' vann, altså vann uten kullsyre.

I 3-4 dager.

Det var varmt, vi fikk ca. en stor flaske hver dag.

Som vi ikke var vant med fra Norge, hvor vi drakk vann fra springen.

Så byttet Ellen, så vi fikk vann fra flasker som hadde kullsyre i vannet.

Så det var vel litt rart.

Men da våkna vi opp da sikkert.

For det hjelper enn vel å våkne opp.

Så at hun ville at jeg og søstra mi, og kusina vår, skulle våkne opp, som bodde sammen på loftet.

Det var vel litt rart?

Det var sommeren jeg fylte 17.

Søstra mi, var Madonna-fan, og fylte 16, seinere det året.

Hun røyka, og jeg syntes at jeg også måtte prøve, for at ikke søstra mi skulle virke mer voksen.

Søstra mi bodde i Haldis-huset, så jeg kjente ikke søstra mi så bra, egentlig, på den her tida.

Søstra mi lot også Rahel røyke.

Rahel, er like gammel som Axel ca.

Så Rahel var vel da født i 1978.

Så hun var bare ni år.

Så søstra mi er ikke helt god.

Men jeg kunne nesten ikke gå mellom søstra mi og kusina mi, syntes jeg, siden de var jenter.

Så var de nærmere hverandre.

Så sånn var det.

Så jeg tror sånne gamle 'hippie'-rever, som tante Ellen, de har en god del sånne hippie-triks, under ermet.

F.eks. så fortalte Ellen, om at hun kjøpte fuglefrø, i Sveits.

Så kunne man plukke ut et slag frø, og plante disse, så ble det en slags mild marijuana.

Og dette pleide hun å sende i posten, til venner i Danmark, og skrev 'urtete', på pakken, så kom det frem uten problemer.

Så hvilke andre 'hippie-triks', kjente tante Ellen?

Hund ved navn Moses, ikke lov å kjøpe cola, dyrke marijuana i hagen, og sende det til andre land.

Hm.

Nei, her var det nok for mye.

Så sånn var nok det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter