Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. august 2009

Her kan man se at jeg gjorde slektforskinga riktig. Det programmet sa fra om matcher. Selv om ingen av de visste at Maren Gjeddes far var en bondesønn

slektforskning riktig

PS.

Legg merke til at Anders Gjedde Nyholm, den viktige danske generalen, døde i 1939, året før den tyske operasjon weserubung.

Så var det bestemor Ingeborg som lurte noe gift i konjakken hans?

Hvem vet.

Var det derfor bestemor Ingeborg ville flytte til Norge, etter krigen?

Dette får vi nok aldri vite, så her må vi prøve å holde holdet kaldt, og ikke spekulere for mye, så jeg får prøve å gjøre det.

Så da får jeg ta tilbake det om bestemor Ingeborg.

Men men.

Men vi får se hva som skjer.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Eller kanskje det var sånn, at tyskerne ikke turte å angripe Norden, før den falske Gjedde-spionen deres, Anders Gjedde Nyholm, var død.

Så døde han, og da angrep Hitler Polen.

Var det sånn det hang sammen?

Isåfall, så var hele poenget med krigen, å svekke de nordiske eller blonde da, vil jeg si.

Hele 2. verdenskrig, var et plot, i Moses Hess' tegn, mannen som fant opp sionismen, og som sa at hele historien var en krig, mellom arier og semitter, eller lyshårede/nordiske mot mørkhårede/sorthårede, og Hess sa også, at semittene var den overlegne rasen.

Så her må semittene (populært kalt jødene), ha tenkt og planlagt fælt, før dem begynte krigen.

Legg merke til at dette også stemmer, med det Mel Gibson sa, at 'jøder har startet alle kriger'.

Selv om dette ikke kan bekreftes da.

Og det er nok også feil å bruker ordet 'jøder' her, det riktige, eller ihvertfall det politisk korrekte, skal nok være sionister.

Så sånn er nok det.

Så det er mye rart.

PS 3.

Her er den e-posten jeg fikk fra MyHeritage.com, angående slektstre da:




Google Mail - Erik Ribsskog, you've got Smart Matches! (Aug 6 2009)










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Erik Ribsskog, you've got Smart Matches! (Aug 6 2009)











MyHeritage Smart Matches
<smartmatch2@myheritage.com>



Thu, Aug 6, 2009 at 7:51 PM




Reply-To:
smartmatch@myheritage.com


To:
eribsskog@gmail.com






Dear Erik,



Good news!



MyHeritage.com has found new Smart Matches for you!

Smart Matches are people thought to be the same, in your family tree and family trees of other users on MyHeritage.com.

Correct Smart Matches may lead your way to discover new relatives and ancestors!



If you'd like to learn more about Smart Matches and the technology behind this feature, visit our blog on http://www.myheritage.com/blogs/companyblog/



Family tree: Ribsskog Family Tree

Today, 7 new Smart Matches were found for you:



1. Johannes Ribsskog in your family tree was matched to:



Johannes Ribsskog, in a family tree of 17688 people submitted by Werner Brandstrup Andreasen, on MyHeritage.com site "Andreasen Web Site". This family tree was last updated on May 28 2007.



Johannes Ribsskog, in a family tree of 43954 people submitted by Werner Brandstrup Andreasen, on MyHeritage.com site "Andreasen Web Site". This family tree was last updated on May 28 2007.



Johannes Ribsskog, in a family tree of 90323 people submitted by Nikolaj Asgeir MacGregor Sadolin from Turkey, on MyHeritage.com site "OneTree Genealogy". This family tree was last updated on Jul 31 2009.



To view these matches, click the link below and then click the Compare link:

http://www.myheritage.com/FP/individual-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&individualID=1000006&mode=offline&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191





2. Ingeborg Heegaard in your family tree was matched to:



Ingeborg Elisabeth Ankerita Heegaard, in the above family tree submitted by Werner Brandstrup Andreasen.



Ingeborg Elisabeth Ankerita Heegaard, in the above family tree submitted by Nikolaj Asgeir MacGregor Sadolin.



To view these matches, click the link below and then click the Compare link:

http://www.myheritage.com/FP/individual-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&individualID=1000007&mode=offline&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191





3. Hans Louis Anker Heegaard in your family tree was matched to:



Hans Louis Anker Heegaard, in the above family tree submitted by Werner Brandstrup Andreasen.



Hans Louis Anker Heegaard, in the above family tree submitted by Nikolaj Asgeir MacGregor Sadolin.



To view these matches, click the link below and then click the Compare link:

http://www.myheritage.com/FP/individual-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&individualID=1000013&mode=offline&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191





4. Karen Marie Nyholm in your family tree was matched to:



Karen Margrethe Nyholm, in the above family tree submitted by Werner Brandstrup Andreasen.



Karen Margrethe Nyholm, in the above family tree submitted by Nikolaj Asgeir MacGregor Sadolin.



To view these matches, click the link below and then click the Compare link:

http://www.myheritage.com/FP/individual-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&individualID=1000014&mode=offline&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191





5. Anders Gjedde Nyholm in your family tree was matched to:



Anders Gjedde Nyholm, in the above family tree submitted by Werner Brandstrup Andreasen.



Anders Gjedde Nyholm, in the above family tree submitted by Nikolaj Asgeir MacGregor Sadolin.



To view these matches, click the link below and then click the Compare link:

http://www.myheritage.com/FP/individual-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&individualID=1000015&mode=offline&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191





6. Mary Eva Carla Fog in your family tree was matched to:



Mary Eva Carla Fog, in the above family tree submitted by Werner Brandstrup Andreasen.



Mary Eva Carla Fog, in the above family tree submitted by Nikolaj Asgeir MacGregor Sadolin.



To view these matches, click the link below and then click the Compare link:

http://www.myheritage.com/FP/individual-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&individualID=1000016&mode=offline&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191





7. Maren Gjedde in your family tree was matched to:



Maren Giedde, in the above family tree submitted by Werner Brandstrup Andreasen.



Maren Giedde, in the above family tree submitted by Nikolaj Asgeir MacGregor Sadolin.



To view these matches, click the link below and then click the Compare link:

http://www.myheritage.com/FP/individual-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&individualID=1000018&mode=offline&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191





You can view all your Smart Matches conveniently, by clicking the following link:

http://www.myheritage.com/FP/family-tree-matches.php?s=67419522&familyTreeID=1&authenticate=97508176e0b3715a6674203b23ab260f0971c83f-230000191



-------------------------------------------------------



What's next?

You are encouraged to visit the above links and get in touch with the submitters of the other trees that were matched with yours, through MyHeritage.com, and find out what else you can learn from each other.



If you are unsure about how to get the most out your Smart Matches, or would like to share a Smart Matching success story, please use our support message boards at http://www.myheritage.com/support-forum-16271_16706/smart-matching, or email our friendly support staff at support@myheritage.com.



Enjoy,

MyHeritage.com team



MyHeritage (UK) Ltd.

1.03 The Tea Building, 56 Shoreditch High Street, London E1 6JJ, United Kingdom

http://www.myheritage.com





If you would like to stop receiving notifications on new Smart Matches, click here:

http://www.myheritage.com/subscription/eribsskog@gmail.com/2009072803251/100019/EN















PS 4.

Jeg kunne også finne ut en annen ting, fra de linkene, i e-posten over.

Og det var at min morfar Johannes Ribsskogs mor, (min oldemor), var fra familien Dørumsgaard.

Jeg fikk bekreftet dette, som jeg mente å huske, at bestemor Ingeborg, fortalte meg, for noen år siden, før jeg flyttet til England, en gang jeg og søsteren min var å besøkte henne en helg i Nevlunghavn, i forbindelse med 85-års dagen hennes, eller noe.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på nå.

Her er mer om dette:

dørumsgaard

PS 6.

Ovenfor, så står det også, at min morfar, Johannes Ribsskog, var født i Skedsmo.

Og det stemmer.

Begge foreldrene hans, var lærere, i Rælingen, har jeg fått opplyst, en eller to ganger tidligere.

Fra bestemor Ingeborg, og en rar gubbe, som Arne Thomassen, min halvbror Axels far, hadde med hjem en gang, det året jeg leide et rom av dem, i Høybråtenveien, på begynnelsen av 90-tallet.

Her er mer om dette:

http://johncons.blog.com/2990821/

Det står også at min morfar, var rådmann, og det stemmer, han var rådmann, i Hadsel, i Vesterålen vel, hvor han bl.a. fikk bygget en bro, mener jeg Ingeborg sa.

Og denne broen, tror jeg senere ble første del av en rekke broforbindelser, i Lofoten/Vesterålen.

Og noen ville visst legge broa utenfor Stokmarknes, men det fikk de visst avverget da, uten at jeg vet om Johannes var med på det, eller ikke.

Men min mormor, sa at den broa ikke var så suksessfull.

Men, kanskje den andre broa, som gikk over sundet, og ikke bare til en øy i sundet, hadde havnet et annet sted, hvis ikke Johannes hadde fått bygget den brua, til øya da.

Så Johannes redda kanskje Stokmarknes.

Det kan være en teori.

Men det kan jo være som bestemor Ingeborg sa og, at den broa ikke var så vellykka.

Jeg skal se om jeg finner en link til Wikipedias side, om den broa.

Vi får se.

PS 7.

Det her mistenker jeg, at kan være den broa, som Johannes fikk bygget, som rådmann, i Hadsel, ifølge bestemor Ingeborg.

Bestemor Ingeborg, sa bare at det var en bro ut til en eller flere øyer, men etter å ha lest på nettet, så tror jeg at det sannsynligvis må være denne broa:

http://no.wikipedia.org/wiki/Børøybrua

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter