Hei,
jeg ringte Sivilombudsmannen nå, på 22828500, og fikk beskjed om at det var du som var overordnede, for Eiind Sveum Brattegård, kontorsjef.
Grunnen til at jeg sender e-post, er at jeg synes det er galt, at jeg får svar fra UD, når jeg kontakter Ambassaden i London.
Fordi jeg bor, som norsk statsborger i England, og jeg er nesten avhengig av å ha et bra forhold til ambassaden, hvis noe uforutsett skjer.
Nå, så synes jeg ikke at jeg kan ringe ambassaden, hvis noe skjer, siden de ikke vil svare på mine henvendelser, men får UD til å svare for seg, enda dere hos Sivilombudsmannen har bedt ambassaden om å svare meg.
Det er en sak som har deres referanse 2009/2334.
Så jeg håper at dere kan komme med en uttalelse, om at ambassaden i London, må svare folk, og ikke bare få UD til å svare for seg, for det blir litt sånn som mobbing og trakassering, for oss norske statsborgere som bor i det landet som den spesielle ambassaden holder til, synes jeg.
For andre norske statsborgere, som bor i England, som kontakter ambassaden i London, de får jo svar fra ambassaden i London.
Mens jeg altså får svar fra UD, av en eller annen merkelig grunn, så vil ikke ambassaden svare meg.
Og det ser jeg på som uhøflig og som en fornærmelse, og det synes jeg ikke at det er riktig at jeg skal akseptere, og det synes jeg ikke at Sivilombudsmannen burde akseptere heller, at når dere ber ambassaden i London svare meg, så svarer UD istedet, det synes jeg minner om mangel på respekt, fra ambassaden i London, for vanlige folk, (dvs. meg), og for Sivilombudsmannen.
Så her vil jeg at dere trår til med en uttalelse.
Det synes jeg ikke er for lite å forlange i det her tilfellet, for det her føles som noe herk og som noe nedverdigende, for meg.
Mvh.
Erik Ribsskog