Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 3. februar 2010

Enda et brev fra bestemor Ingeborg

img274

img275

PS.

Jeg skal prøve å tyde dette:

16 - 2 - 06

Kjære Erik!

Citat: Cirerus første tale til Calilana (meget berømt)

'Hvor lenge Catilina vil du misbruke vår tålmodighet?

Hva betyr det, at ingen ting gjør inntrykk på deg?

Rma svika 62-61 for Kristus

(Les Catilina av Henrik Ibsen, hans allerførste skuespill)

Altså Erik

I denne måned har jeg vært 7 dager på Tønsberg sykehus for en ubehagelig operasjon i underlivet!

Jeg føler meg noe elendig er uten energi.

Men det jeg er bedrøvet over er at du ennu ikke har sendt den nøkkel til din bankbox i Oslo til Pia.

Jeg vil jo bli lykkelig for igjen å ha og se på mine berømte og dyktige oldeforeldres gamle sølvkrus fra 1710.

Det har aldri vært gjemt eller låst inn!

Kan du dog ikke forstå meg din 88 årige bestemor, som lever i fortiden.

Det skal stå i kruset - 'Tilhører Erik Ribsskog'

Det er ikke mer verdt enn cirka 20-25.000. Fordi stemplene er utydelige og de er ikke (preget), som det heter.

Ha det bra!

Hvornår kommer du til Norge?

Til sommeren?

PS 2.

Bestemor Ingeborg, pleide nesten aldri å sende meg brev.

Jeg fikk kanskje et kort til bursdagen min, og et til jul.

Så det var så rart, syntes jeg, at jeg fikk så mye brev, når jeg bodde i Walton.

Men men.

Og hun ga meg også papirene etter sin kjente morfar, som var general, Anders Gjedde Nyholm, og hans bror, som var kjent dommer i Haag og Kairo, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

De fikk jeg av bestemor, i siste halvdel av 80-tallet.

Og de skulle hun også plutselig ha tilbake, på begynnelsen av 90-tallet, var det vel.

(Mener jeg at søstra mi sa, eller om det var farmora mi).

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Til dette brevet fulgte det også med en artikkel.

Som bestemor sikkert har sendt til Aftenposten.

Her er mer om dette:

img276

img277

img278

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter