Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. mars 2010

Ifølge e-posten jeg fikk fra Arkivverket idag, så kunne man se at jeg hadde en grandonkel som het Helge Ribsskog. Han har visst skrevet en novelle

rød måne av helge ribsskog

http://www.antikvariat.net/NYN20109.cgi

PS.

Min mormor, Ingeborg Ribsskog, hun fortalte meg og søstra mi, for en del år siden, at min morfars mor, Helga Ribsskog f. Dørumsgaard, hun hadde sagt at hun hadde tre sønner, som alle ble noe med menn.

Den ene ble lensmann, den andre ble forstmann og den tredje, (min morfar), ble rådmann, (i Hadsel i Vesterålen).

Nå skal jeg vel ikke fornærme noen lensmenn eller forstmenn, men rådmann er vel finest av de tre(?)

Ja, det kan man vel kanskje si.

Men samme det.

Men det har jeg lest tidligere, at lensmannen, det var han Øivind Ribsskog, som også kalte seg Øivin Ribsskog, som var lensmann ute i Skedsmo vel.

Og da må det ha vært han Helge Ribsskog som var forstmann, vil jeg si.

Altså noe slags skogvokter, vil vel det si.

Så han var kanskje litt som en einstøing, sånn som onkelen min Martin.

Som ihvertfall er litt som et skogtroll, kan man vel kanskje si.

Han vasker seg ikke og sånn da, så hu dama han var samboer med, i 2005, Grete Ingebrigtsen, hu sa at han var så uhygenisk, husker jeg.

Men men.

Og 'Rød måne', det er kanskje noe kommunist-greier?

Hvem vet.

Hm.

Søstra mi er så glad i fullmånen, kanskje det er noe link der.

Hm.

Hvem vet.

Det hadde nesten vært fristende å bestilt det bladet.

Men 13 pund, det er kanskje litt mye.

Jeg har en 200-lapp her fra bestemor Ingeborg, som jeg kunne ha brukt.

Jeg får tenke litt på det.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se det, at 'Magasinet for alle', det het opprinnelig 'Arbeidermagasinet', og ble starta av noen kommunister.

Så det er tydelig at jeg har mye arbeiderbevegelse i slekta, etter morfaren min.

Omtrent alle i slekta hans var i Arbeiderpartiet, vil jeg si, også de oppe i Trøndelag, og også min morfar selv.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på.

Her er mer om dette:

magasinet for alle wiki

http://no.wikipedia.org/wiki/Magasinet_for_Alle

PS 3.

Her er mer om min morfars andre bror, Øivin/Øivind Ribsskog, som var lensmann i Aurskog, og som fanget et kjent nazist-rømling, ved navn Torp, (det samme som en i troppen min, under førstegangstjenesten het, en som var tillitsmann og tulla med vaktlistene, og fikk sparken som tillitsmann), like etter krigen:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/08/min-grandonkel-lensmann-ribsskog-i.html

PS 4.

Og her fanget han grandonkelen min noen finske rømlinger:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/08/lensmann-ribsskog-stopper-to-finske.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter