Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 8. mars 2010

Jeg sendte en ny e-post til Arkivverket, i Oslo




Google Mail - Oppdatering/Fwd: R I B S S K O G, Johan Martin Johansen










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Oppdatering/Fwd: R I B S S K O G, Johan Martin Johansen











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Mar 8, 2010 at 2:31 PM




To:
Barbara Berntsen <barber@arkivverket.no>






Hei,

ok, jeg sender en skriftlig søknad da, om jeg kan få se papirene grunnet slektsforskning og at hun var min oldemor.

Jeg synes det var litt rart at min oldefar døde i 1922, dvs. 52 år før min oldemor.


Jeg så han hadde en livsforsikring, kan det ha vært mord?

Jeg så også at det ble ventet en stund med å sende uskifte-melding fra lensmannen, var det en mordetterforskning, som førte til denne pausen, vet du det?


På forhånd takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog


2010/3/8 Barbara Berntsen <barber@arkivverket.no>




Helga Ribsskog døde i 1974. Det vanlige er at
taushetsplikten varer i 60 år (forvaltningsloven § 13 c) - og det er da
opplysningens alder man snakker om. Taushetspliktbestemmelsene er samlet i en
egen paragraf om dette i forvaltningsloven (§ 13).


At opplysninger er taushetsbelagte
betyr ikke nødvendigvis at all bruk av dem er utelukket. I hovedsak er det to
unntak som gjelder:


1. Partsinnsyn


2. Forskeradgang


Med få unntak får alle se de
opplysninger som gjelder en selv, jf. forvaltningsloven §§
13 a nr. 1, 13 b nr. 1 og 18 ff. En person som har behov for å se
taushetsbelagte opplysninger i en forvaltningssak for å kunne ivareta sine egne
interesser i saken, vil også på visse betingelser kunne få se, eller til og med
ha krav på å få se, taushetsbelagte opplysninger om andre personer. Denne
adgangen til å gjøre seg kjent med dokumenter kan utøves gjennom fullmektig,
for eksempel advokat.


Det må alltid leveres skriftlig
søknad om adgang til taushetsbelagt materiale. I en søknad må det angis så
nøyaktig som mulig hva man ønsker innsyn i. Gjelder det partsinnsyn, må det
gjøres rede for tilknytningen til saken. Dersom det gjelder partsinnsyn kan
søknaden avgjøres ved det arkivet som oppbevarer materialet.


Avslag på søknader kan alltid ankes
til den overordnete instans.





Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 8. mars 2010 15:15

Til: Barbara Berntsen

Emne: Oppdatering/Fwd: R I B S S K O G, Johan Martin Johansen




Hei,






men hva mener du med klausulerte betingelser da?






Helga Ribsskog var jo min oldemor, og jeg vet ikke om andre oldebarn, som er
eldre enn meg, så jeg har kanskje lov å se papirene etter henne?






Mvh.



Erik Ribsskog






---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2010/3/8

Subject: Re: R I B S S K O G, Johan Martin Johansen

To: Barbara Berntsen <barber@arkivverket.no>





Hei,






nei, men der står det vel det var jeg på utkikk etter, i de
notatene du skrev nå.







Så jeg får si takk for hjelpen, og heller komme tilbake hvis
det er noe mer jeg lurer på senere.






Igjen takk for hjelp!






Mvh.






Erik Ribsskog






2010/3/8 Barbara Berntsen <barber@arkivverket.no>









Oslo


08.03.2010



Erik Ribsskog



Deres
ref.: e-post mottatt 08.03.2010


Vår
ref.: 2010/4747




R I B S S K O G, Johan Martin Johansen



Vi viser til Deres henvendelse mottatt 08.03.2010.2010.
Følgende opplysninger er registrert i arkivet etter Lensmannen på Skedsmo
forbindelse med dødsfallet:


Lærer Johan Martin Johansen Ribsskog, Asak, Skedsmo


f. 1875


d.26.04.1922 av lungetuberkulose



Avdøde etterlot:


Eiendom, løsøre og en livsforsikringspolise verdt i alt ca.
kr. 8000,00.


Enken Helga Ribsskog, Asak


Barn: Dagny, 18 år


Øivind, 15 år


Helge, 14 år


Johannes, 10 år



Alle barna bodde fortsatt hjemme.


Det var ingen testament, og ingen offentlig skifte har
funnet sted.


Hustruen søkte uskifte. Uskiftebevilling ble utstedt
06.05.1922 og sendt til hustruen 14.05.1922.




Innsyn i klausulerte dokumenter innvilges normalt ikke i
forbindelse med slektsforskning.




Med hilsen,


Barbara J. Bach Berntsen, e.f.


førstekonsulent



Pb.4015 Ullevål stadion


0806 Oslo


E-post: mailto:statsarkivet.oslo@arkivverket.no


webside: http://www.arkivverket.no/oslo/om.html


Telefon +47 22 02 26 56 telefaks +47 22 23 74 89



























Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter