Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. juni 2010

Jeg konverserte mer på Facebook




Ingeliv Andreassen



Ingeliv Andreassen Takk for melding! Artig å høre fra deg! Dine besteforeldre bodde på skolen (altså den gamle skolen som lå helt oppunder fjellet, ovenfor gatene). Mine foreldre bodde i 1. etasje. I 1957 flyttet vi opp på den nye skolen, den som nå er renovert. Runar og jeg gikk i samme klasse. Jeg skrev forresten noe om din "onkel" Ott...


Vis mer

for 50 minutter siden · · · Se vegg-til-vegg



Erik Ribsskog

Erik Ribsskog

Hei,

ok, jeg visste ikke at de bodde på den skolen.

Var foreldrene dine lærere da?

Jeg bodde jo i Larvik jeg, hos moren min fra 1973 til 1979, så jeg begynte først på Berger skole da.


Hva skrev du om Otto da?

Jeg husker at i begravelsen til han Gunnar så satt Otto mest aleine, men alle prata med han Idar.

Otto kokte over kafen.

Men men.

De hadde jo den utsikten til Drammensfjorden der.


Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', og har rømt til England, men jeg fikk arv etter Otto, for faren min ville ikke ha den arven.

Runar sa han ble kalt 'Pruppen' på skolen, hva var det om da?


Var han sammen med hu Inger fra Sande, da du gikk i klassen hans?

Haakon, han hadde visst fått ei jente til å bli så forelska i seg, at hu klatra opp i et tre.

Da vi dro på ferie til Jugoslavia, i 1980, så kjørte faren min innom henne, i Danmark.


Jeg trodde de bodde ved Eastwood-famliien, men da lærte jeg noe i dag og.

Mener du at dere bodde oppe ved riksveien da?

Eller nedafor Berger-kafeen der?

Hva var det du skrev om Otto da?

Jeg har ikke hørt det at de fikk beholde Berger-skolen, men jeg har fulgt med litt tidligere iår, og har skrevet på Facebook-sida til Berger skole.


Hyggelig å høre fra deg!

Idar (Sandersen, fra Holmsbu. Bror til Øivind og Otto), sa at Øivind jobba for noen som het Andreassen, etter en skomaker i Svelvik, fra Sverige, som også var i slekta vår.

Men det er mulig det er flere som heter det samme.


Ågot jobba jo for fabrikkeier Jebsen, og han bestilte ei flaske dram, fra Drammen, under krigen, på rasjoneringskortet til Ågot, og da tok Ågot med den flaska ned til 'n Ola, og drakk opp flaska.

Så det er mulig det er derfor hu måtte flytte opp til skolen da, (hvis det var der dere bodde).


Hu bodde vel kanskje på gården til Jebsen, da hu var tjenestepike der, fra før krigens dager, og også under krigen.

Takk for artig hilsen, hvordan visste du at jeg var i slekt med faren min da, (jeg har jo moren min sitt etternavn, for hu bytta navnet mitt, i 1976, etter at hu skilte seg fra faren min).


Mvh.

Erik Ribsskog
for 18 minutter siden ·


Ingeliv Andreassen

Ingeliv Andreassen

Ja, du gjette riktig! I 20 år var de lærere på Berger!
for 9 minutter siden ·


Erik Ribsskog

Erik Ribsskog

Og det var alt du hadde å si ja.

Jeg hadde Sissel Borgen som klasseforstander jeg, første året.

Og rektor var Leiv Borgen, og han hadde visst snoka på jentene i 6. klasse, i dusjen, sa min fars stedatter Christell.


Jeg syntes det var litt lite du svarte på, men man kan jo ikke tvinge folk til å skrive.

Mvh.

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter