Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 2. juni 2010

Jeg sendte en ny Facebook-melding til Stine Mogan Olsen






Hei Stine,




Erik Ribsskog 31. mai kl. 10:33

jeg driver fortsatt med noe slektsforskning, og prøver meg igjen, siden du er tremenningen min, fant vi ut.


Vet du hva mora til fetteren min Tommy Løff Olsen, som gikk i klassen min heter.

Eller foreldra til Tone Løff.

Fra Drammen.

Vet du hva de heter?

Er de illuminister eller djeveldyrkere, eller noe?


For jeg synes at Haakon og Tone virker som at dem er det.

Mvh.

Erik Ribsskog



Stine Mogan Olsen 2. juni kl. 00:31 Rapporter

Hei,
håper det står bra til med deg.

Jeg vet dessverre ikke noe om det du spør om, jeg tror ikke jeg har møtt disse folka noen gang.



Erik Ribsskog 2. juni kl. 00:45

Hei,

du sa jo at du gikk i klassen til Tommy, stemmer ikke det da.


Men men, det går bra.

Takk for svar ihvertfall!

Du gikk ikke klassen til søstra til en som het Espen Melheim, eller broren til ei jente som han kjente som het Anne Uglum?

Mvh.

Erik Ribsskog




Stine Mogan Olsen 2. juni kl. 01:04 Rapporter

Jo, jeg gikk i klassen til tommy, men vet ikke hva mora hans heter likevel. De andre navnene er ikke kjent for meg...men det er jo en del år siden jeg gikk på Berger da. :)




Erik Ribsskog 2. juni kl. 01:44

Ok,

den er grei, da skal ikke jeg mase mer.


Nito var visst ikke så bra som jeg trodde likevel, dessverre, det er visst mest tull med de.

Så jeg må nok trekke tilbake mye av de bra tinga jeg sa om de, i tilfelle du tar opp høyskolekandidat-graden din ved NHI/NITH og blir medlem der.


Men jeg kan heller oppdatere mer om det seinere, hvis jeg finner ut mer om det.

Igjen takk for svar, og sorry at jeg skriver meldinger seint på natta, jeg skal prøve å skjerpe meg, og heller skrive på mer normale tidspunkt seinere.


Jeg tror at Ågot hadde blitt gæern hvis jeg hu hadde finni ut at jeg hadde skrivi på Facebook så seint på kvelden.

Men men, samme det.

Vi får se hva som skjer.

Igjen takk for svar!

Mvh.


Erik Ribsskog









PS.

Så hu farmora mi, Ågot Mogan Olsen, hu var litt sånn religiøs og streng.

Så derfor kunne jeg liksom ikke slappe av ordentlig, og være meg selv, i huset på Sand, sånn som jeg kunne på Bergeråsen.

Selv om det vel stort sett gikk greit.

Men noen ganger kunne Ågot gå litt for nærme kanskje.

Hu var kanskje litt trangsynt noen ganger.

Mens jeg var en som hadde bodd aleine siden jeg var ni år.

Og jeg var opplyst, og leste aviser hver dag og så på nyhetene, og hadde kanskje lært mer på skolen, da jeg var ni år, enn Ågot lærte da hu gikk der, (for hu gikk for å kanskje være litt dum noen gang da.

Men men).

Så det var liksom sånn at jeg og Ågot, vi var helt forskjellige.

Likevel så gikk vi vel greit sammen, da jeg var sånn 9-10 år.

Og vi kjente hverandre ganske bra.

Men det hadde ikke funka at jeg skulle liksom bo hos Ågot, da jeg var i 20-åra, for å holde henne med selskap, (sånn som Ågot spurte meg om en gang, da jeg var på besøk på Sand, fra Oslo, hvor jeg studerte og jobba, på begynnelsen av 90-tallet).

For vi var for forskjellige, vil jeg si.

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Så sånn var det.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter