Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 12. juni 2010

Min morfars onkel, Bernhof Ribsskog, kjempet visst mot kristendomsundervisningen i Folkeskolen

min morfars onkel angriper kristendomsfaget

PS.

Kanskje det er derfor jeg blir tullet med?

Var det at min mormor giftet seg med min morfar, et angrep på Ribsskog-familien, fra Johanitterordenen?

Min mormor sa at Bernhof Ribsskog og min oldefar Johan Ribsskog, sin mor, (Marta Maria Klemetsdatter Høstland), var så aktiv i indremisjonen, at det var såvidt at min oldefar fikk lov å dra på lærerskolen, i Elverum.

Var dette sant?

Han var jo også på befalskole, leste jeg tidligere idag, (i Aftenpostens tekstarkiv).

Har min mormor, Ingeborg Ribsskog, løyet?

Var ikke denne Ribsskog-familien 'kjempe-kristen' likevel?

Hvem vet.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Her kan man se at min oldefar, Johan Ribsskog, gikk på 'underoffiser-skole', eller befalskole, blir det vel, på moderne norsk:

oldefar johan ribsskog

PS 3.

Det at han oldefaren min, Johan Ribsskog, gikk på befalskole, før han begynte på lærerskole.

Det stemmer vel dårlig med det min mormor, Ingeborg Ribsskog, fortalte meg, på telefon, for et par år siden.

(Før hun døde ifjor sommer).

At han Johan Ribsskog sin mor, var så aktiv i indremisjonen, at hun såvidt lot sin sønn dra på lærerskole.

Han hadde jo vært på befalskole og, mener jeg.

Eller tenker jeg feil nå.

Var det damene på lærerskolen, som min tippoldemor ikke ville at min oldefar skulle møte.

Hm.

Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette mysteriet.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter