Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 21. juli 2010

Mer om Baroniet Strømm

baroniet strømm

PS.

Nå tenkte jeg på det, at jeg var jo mye på verkstedet til farfaren min, Strømm Trevare, og pakka skruer osv.

Og jeg skøyt med spikerpistoler innpå der, om kvelden, når faren min og onkelen min hadde gått hjem.

(Etter at farfaren min var død da).

Og jeg kjørte også med jekketralle rundt innpå der.

Og jeg har jo bruksretten, til huset til Ågot og Øivind.

Men en som heter Lersbryggen eier tomta.

Men vi etter farfaren min, Øivind Olsen, vi har jo da bruksretten.

Og da mener jeg, at siden jeg har bruksretten til huset.

(Eiendomsretten følger nok da kanskje bruksretten, når det er andre som eier tomta?).

Så burde verkstedet følge med og.

Og hagen til huset, (hvor jeg pleide å spille fotball).

Og jordet til Lersbryggen, hører jo også til eiendommen.

Der pleide faren min å brenne bråte, (av en eller annen grunn).

Og han murte også skroget til en havseiler, på det jordet.

Og jeg pleide å fange humler, (på det jordet til Lersbryggen), når jeg var enda mindre.

(For onkel Håkon og dem, sa vi kunne gjøre det da.

Og farmora vår ga oss noen tomme syltetøyglass da.

Og onkel Håkon sa vi skulle spikre hull i lokket, sånn at humlene kunne puste).

Så sånn var det.

Mer da.

Jo, og jeg leika med en som het Hans Martin Fallan der, (fra Bergeråsen, bror til Karl i klassen min).

Og jeg leika der med noen lange jernstenger, som faren min sa jeg skulle leike med.

(De kan du leike med, sa han).

Under strømledningene.

Så det var kanskje noe mordforsøk mot meg?

Men men.

Mer da.

Jo, så jeg har nok hevd på Jordet til Lersbryggen og.

Men, der er det et lite problem.

Og det er at Jensen Møbler har bygd på Jordet til Lersbryggen.

(Etter at jeg har flytta til Oslo).

Så da må de nesten betale noen form for kompansasjon, til Baroniet, tenkte jeg da.

At de da nok må betale noen hundre tusen i kompansasjon, i året, til Baroniet.

(Men så kan de kanskje bruke det i markedsføringa si da eventuelt.

Og skryte av at de holder til i Baroniet Strømm kanskje).

Så kan jeg kanskje starte som underleverendar, til Jensen, på verkstedet der.

Vi får se.

Eller kanskje det kan bli noe museum, eller garasje, eller noe sånt.

(Der hvor Strømm Trevare var).

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg ser nå på Wikipedia, at Baroniet Rosendal, de har 'Museet Baroniet Rosendal'.

http://no.wikipedia.org/wiki/Baroniet_Rosendal

PS 3.

Så jeg kan jo da ha 'Museet Baroniet Strømm', tenkte jeg.

(Sånn at jeg hermer litt etter Baroniet Rosendal, som jo har holdt på med det her, i en del år).

Og i det museet, så kan jeg jo da ha testamentet til Bestemor Ingeborg f.eks.

Hvor det står om at hu arva Holger (baron) Adeler osv., på begynnelsen av 80-tallet.

Det blir nok bra.

Og kanskje leserinnleggene hennes, fra Aftenposten, hvor hun skriver om da hun fikk arven fra baronen osv.

Og eventuelle møbler og malerier, som jeg får i arv etter bestemor Ingeborg.

Og det sølvkruset, fra 1700-tallet, som jeg fikk av bestemor Ingeborg, til bursdagen min, i 2004, osv.

Sånne ting.

Det hadde kanskje blitt artig.

Vi får se om jeg klarer å tenke ut noe mer om dette.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter