Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 6. juli 2010

Olav Håkonsson var visst i Sværreætten. Jeg blingsa litt, og trodde han var i Ynglingeætten. Men men, jeg får prøve å skjerpe meg litt her

sverreætten

http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_Norges_monarker

PS.

Mora til Kong Sverre, sa visst til han, som barn, på Færøyene, at han var etter Kong Sigurd Munn.

Men det sier visst historikerne idag, at er helt feil:

http://no.wikipedia.org/wiki/Sverre_Sigurdsson

Men, hvis han var det, etter Sigurd Munn.

Så var han jo også etter Harald Hårfagre.

Og da var han også etter Odin og Frøy osv. da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg la merke til.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg er jo i slekt med han Sverre Sigurdson.

Så jeg får vel nesten holde med han jeg da.

Og si at hvis mora hans sa at han var etter Sigurd Munn, så stemmer sikkert det.

Historikerne nå for tiden, de sier så mye rart de så.

Det er vel ikke mulig å si noe sikkert om det nå uansett.

Det blir vel mest synsing uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Så vi får ikke pirke så mye, her på johncons-blogg.

Så vi sier at Sværreætten og Ynglingeætten, var samme ætten, tenker jeg.

Så sånn var nok det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Det er sikkert bare noe, som noen kristne har funnet på.

Siden de visste at i Danmark, så var det noen, (min grandtante), som var i slekt med Ynglingeætten.

Også ville de sikkert ikke, at de Norrøne gudene, skulle dukke opp på MyHeritage.

Sånn var nok egentlig dekke, vil jeg tro.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter