Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 12. august 2010

Nå var jeg på 'sign on'-møte på the Jobcentre

Jeg tok opp det, som hun Clare hos the Jobcentre, prata om på det forrige 'sign on'-møtet, for fjorten dager siden.

Om jeg ønsket å forrandre noe, på 'the Jobseekers Agreement'.

Og det så jeg jo på hjemme, i forrige uke, som jeg skrev om i denne bloggposten:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/08/pa-jobcentre-i-england-sa-har-de-noe.html

Og resultatet ble bra, vil jeg si.

Det ble vel akkurat sånn som jeg ville ha det, (mer eller mindre).

(Jeg måtte forklare litt da, at jeg syntes det var litt dumt med 'Call centre'.

Siden jeg er fra Norge og ikke prater helt perfekt engelsk.

Da er det kanskje dumt å ha en jobb, hvor man må sitte å prate engelsk hele dagen, tenkte jeg.

Sånne ting.

Men men.

Og hun Clare spurte også om jeg hadde jobbet med Web Design, og da forklarte jeg at jeg har mitt eget nettsted, (http://www.johncons.org/), som jeg har designet selv, fra scratch.

Så jeg fikk det som jeg ville, til slutt, ihvertfall.

Men men).

PS.

Her kan man se hvordan den nye Jobseekers Agreement ble:

img216

img217

PS 2.

Og her er en jobb jeg fant selv, før møtet, på en sånn maskin, som de har hos the Jobcentre:

img219

PS 3.

Og her er en jobb, som hun Clare fant til meg, under møtet idag:

img218

PS 4.

Hun Clare, hun sier også, at man må ha jobbet som IT Manager, fra før, for å få jobb som IT Manager.

Det sa hun på møtet idag.

Men det blir mer sånn da, at hva kom først, høna eller egget, synes jeg.

Man må jo få den første IT Manager-jobben et sted også.

Sånn som det er nå, (på møtet idag, og for to uker siden), så finner hun Clare, kun assisterende butikksjef-jobber til meg, når hun skal hjelpe, eller 'hjelpe'.

Forrige gang, så var det assisterende butikksjef i gullsmed-butikk.

Og idag, så var det assisterende butikksjef, i skobutikk.

Men da synes jeg, at hun nesten ignorerer, at jeg har studert data, i fire år.

(Eller egentlig fire og et halvt år, hvis man tar med tiden jeg studerte ved the University of Sunderland.

Selv om det ikke var så vellykket, grunnet mye krøll med Lånekassa og HiO IU, som først nektet å godkjenne fagene mine, osv).

Men man kan jo se det, (i det første PS-et ovenfor, i the Jobseekers Agreement der), at hun Clare, hun klarer ikke å skrive 'IT' engang.

Hun skriver 'It'.

Så jeg lurer på om hun er den riktige rådgiveren for meg.

Jeg skulle gjerne hatt en rådgiver, som kunne sett hvilke ferdigheter jeg har i data, og finne jobber til meg, på bakgrunn av det.

Men hun Clare, hun tenker visst bare på erfaring.

Men jeg mener, at man kan søke jobber, med bakgrunn i utdannelse også.

Så det skal jeg ta opp neste gang, at jeg synes det virker som at hun litt ignorerer utdannelsen min.

Og det er fire år på universitetsnivå.

Så at det skal sitte en Jobcentre-medarbeider, å ignorere de fire årene.

(Enda jeg har vist henne graden min, flere ganger).

Det synes jeg blir litt dumt nesten.

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 5.

Og jeg nevnte også for hun Clare, at jeg hadde drevet med mye annet forskjellig.

Sånn at det ble litt dumt, med the Jobseekers Agreement.

På den måten, at jeg ikke fikk plass til alt jeg kunne søke jobber innen, på den avtalen.

Jeg begynte å nevne, at jeg har gått tre år, på handel og kontor, og derfor kunne ha jobbet som kontormedarbeider.

Og at jeg har jobbet, som butikksjef, hvor HR, var del av jobben, (såvidt jeg kan skjønne det ihvertfall, selv om vi ikke brukte utrykket HR, i Rimi).

Og derfor kan søke på jobber som HR Assistant, etc.

Og da avbrøt hun Clare meg.

Og sa at jeg kunne søke på mange forskjellige jobber.

Men det var bare plass til tre typer jobber, på the Jobseekers Agreement.

Så det er ikke så firkanta, at man bare kan søke på de jobbene, som står på the Jobseekers Agreement.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 6.

Jeg skrev til the University of Sunderland Alumni Association, om det her:




Gmail - Update/Fwd: Employment-case and more










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Update/Fwd: Employment-case and more











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Aug 12, 2010 at 2:05 PM




To:
alumni@sunderland.ac.uk






Hi,

I'm sending an update, after a meeting I had on the Jobcentre, Williamsson Sq., in Liverpool, today.

Because I think that the Jobcentre ignores my IT-education.

(Four years at University-level in Norway, plus the months I studied at the University of Sunderland).


The Jobcentre says that I would have had to have work-experience as an IT Manager, to apply for jobs as an IT Manager.

But I think that's a bit strange.

Then it's like my years studying are wasted.


I studied in Sunderland, from September 2004 to February 2005, (I had to interrupt my studies, due to problems with my home university, Oslo University College, and Lånekassa, (the Study-loan bank in Norway), which made me lose focus, so I was very delayed with my studies, and found out, that the smartest thing would be to abort that study-year, especially since the university wanted to move me to another flat in the Forge as well, when some of the other students went back to their home-countries, then I would have more delayed jet, due to having to get to know new flat-mates etc. Since I was a lot delayed from before. So then I rather tried to find a job, before my money ran out).


So it's more than three years since I studied in Sunderland.

But I only graduated from my Home University, last year.

Do you think it's ok, if I ask the University for career-adivce then?


Since I think the Jobcentre lacks a bit competence in IT, to asses my skills, and help give me advice on what type of IT-jobs, to apply for.

(Because they don't even know how to write 'IT', they write 'It').


And they just want to have me working in a jewelers-shop, as an assisting manager, or in a shoe-shop, as an assisting manager.

And then I think, that my four and a half years of IT/Information Manager/Computing-studies are wasted.


And I've also been working ten years as a manager, in retail, in one of Norway's biggest companies, Rimi/ICA.

So I think that I also have valuable management/organisation and business-skills.


(I've also gone to business-school, at Upper Secondary-level, and have a National Diploma in Marketing, and also Information Management and Basis Commerce and Office work).

And the first University College I studied at in Norway, NHI, (now NITH); they also had a lot of business-modules, like Marketing, Economy and Management.


So I think could have a top-job, or director job even now.

But still the Jobcentre want's to put me in a shoe-shop, as a supervisor there.

But then I don't think I get to use my experience and qualifications.


But I'm not an expert on job-seeking and career-'stuff'.

So I'm trying to find someone who could help me with this.

Do you think it's ok for me, to contact the University's Career adivce-departement, even if it's a bit more than three years since I studied in Sunderland.


(But I was at Study Abroad, and graduated from my Home University, last year).

Sorry if I'm sending many e-mails!

Thanks in advance for any help!

Best regards,


Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: Mon, Aug 9, 2010 at 4:54 PM
Subject: Employment-case and more
To: alumni@sunderland.ac.uk


Hi,

thank you very much for the membership-package, that I received in the post today!


I was a student, on the third year, bachelor, Computing, in 2004/05, on study abroad.


But I had some problems, with the study-loan bank, in Norway, but I got a foundation degree, from my home university, last year.

I also have an employement-case, against Bertelsmann Arvato's Microsoft Scandinavian Product Activation, here in Liverpool:




I was wondering if you think you could please ask the Law-department, at the University, if they could please help me with my employment-case, as a pro bono-case, since I can't find any law firms, who can help me.


(I was very badly treated there, and they used illigal management methods, called reinforement there, and more, please see link).

Just something I thought about, when I received your membership-package today.


I'll also forward you a copy of my problems with the University and more, from 2005, which I've recently sent to the Students Union, at the university.

Hope this is alright, and thank you very much, for any help, in advance!


Best regards,

Erik Ribsskog









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter