Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 12. oktober 2010

Jeg har tidligere skrevet om, at jeg tror at baron Adeler-slekten, ble tullet med, av mine slektninger(?), siden ingen av de fikk noen etterkommere

mormors grandonkel

http://www.myheritage.no/site-family-tree-380233/onetree-genealogy?rootIndivudalID=5024992&familyTreeID=5

PS.

Didrik Nyholm, var min mormor, Ingeborg Ribsskog, sin grandonkel.

Han jobbet også for Folkedomstolen i Haag, (og skulle ha dømt mellom Norge og Danmark, om Grønland, men døde like før, og ble erstattet av en annen dansk dommer).

Og som jeg har skrevet om på bloggen tidligere, så ble han nominert til Nobels Fredspris, av en professor ved Københavns Universitet, i 1931.

(Og jeg fikk hans memoarer/notater, sirlig skrevet ned på ca. 100 sider kanskje, fra Egypt osv., fra min mormor, på 80-tallet.

Sammen med noen bilder av Nyholms bror, min tippoldefar, Forsvarssjefen i Danmark, Anders Gjedde Nyholm.

Det fulgte med bilde av Forsvarssjefen og danskekongen.

Og et kort/brev, fra danskekongen til Forsvarssjefen, (mener jeg det må ha vært), om at danskekongen ikke hadde tid å komme til Forsvarssjefens runde fødselsdag.

Men disse bildene, notatene/memoarene og brevet fra danskekongen.

Det ville min mormor plutselig ha tilbake, noen år senere, på begynnelsen av 90-tallet.

Og det lå i huset til min farmor, Ågot Mogan Olsen, for jeg disponerte noen skuffer i reolen i stua der, og jeg trodde de dokumentene lå trygt der.

Men brevet fra danskekongen, det passa så bra i førstedagsbrev-albumet mitt, (jeg begynte å samle frimerker, som 7-8 åring, i Larvik, siden min kamerat der, Frode Kølner, samlet, og jeg fikk også førstedagsbrev, av faren min, før det vel, den gangen det kom nye norske frimerker, med bilde av en gutt og en jente på, på 70-tallet.

Da hadde faren min dratt på postkontoret på Berger, var det vel, og fått laget førstedagsbrev.

Men men.

Og en gang min halvbror, Axel Thomassen, var med ut på Sand, sommeren 1991, da han var sånn 12-13 år vel.

Så maste han seg til noen mynter jeg hadde.

Og da ble farmora mi sur, for jeg hadde fått de myntene av henne.

Så da ga jeg han også noen bilder da, fra den bunken jeg fikk av bestemor Ingeborg.

Axel fikk kanskje en tredjedel av bildene, av Forsvarssjefen da.

Og et brev fra danskekongen, la jeg altså i et førstedagsbrev-album, en gang jeg var på besøk, hos farmora mi.

For jeg syntes at et brev fra en konge, var gjevt da.

Men memoarene til Didrik Nyholm og bildene av danskekongen og Anders Gjedde Nyholm, de forsvant fra min farmors hus.

Og faren min sa at han skulle gi de til bestemor Ingeborg, for hu maste så fælt.

Og da sa jeg ikke noe, for jeg visste hvor fæl bestemor Ingeborg kunne være, når hu maste.

Men men.

Men hvis de tingene var i boet, etter bestemor Ingeborg, så er de egentlig mine, mener jeg.

For man kan jo egentlig ikke ta tilbake en gave da.

Som var det bestemor Ingeborg gjorde, hvis jeg forstod min far, Arne Mogan Olsen, (som jeg har kutta ut, siden han har drevet mye med 'bølleringing', osv.), rett.

Men men.

Og det førstedagsbrev-albumet, det ligger hos City Self-Storage, i Oslo, muligens.

Ihvertfall la jeg det der, høsten 2004, før jeg dro til Sunderland, for å studere.

Hvis ikke City Self-Storage har surra bort de tingene mine der da.

Vi får se).

Men likevel fikk ikke Didrik Nyholm noen etterkommere.

Enda han som sagt var dommer i 'Verdens Høyesterett', i en kjent domstol i Egypt og ble nominert til Nobels Fredspris, i 1931.

Og heller ikke noen av baron Adeler-brødrene, (unntatt Holger baron Adelers far, men i den linjen døde jo sønnen, Holger baron Adeler, barnløs), (som jeg skrev om på bloggen igår), hvor flere av de het noe med Cort Sivertsen, (altså etter deres forfar, Cort Adeler, fra Brevik), fikk noen etterkommere.

Merkelig nok, enda alle av de var baroner.

Og jeg blir også tulla med fælt av familien min.

Og måtte bo alene fra jeg var ni år.

Og får ikke arv etter bestemor Ingeborg (Ribsskog), osv.

Og ble forsøkt drept på gården der onkel Martin (Ribsskog) bor osv., i Kvelde.

Så jeg lurer på om det er noe, i slekta til min danske mormor, (som døde ifjor sommer), bestemor Ingeborg (Ribsskog).

At de er illuminister, eller 'hekser', eller noe.

Som tuller med de nordiske?

Sånn som folk som er etter Cort Adeler og Gjedde og Odin osv., som jeg er?

Er dette noe 'jødiske'/sionistiske greier, eller illuminati?

Hvem vet.

Jeg bare lurer.

Jeg får håpe det er lov.

Vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Min tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, og hans eldre bror, (som ble nominert til Nobels Fredspris, i 1931, og som jeg egentlig fikk memoarene etter, på 80-tallet en gang, Didrik Nyholm), de hadde også en annen bror, som het noe med Stjernhielm, (la jeg merke til nå).

Hvor fikk han det navnet fra, lurer jeg.

Hm.

Her er mer om dette:

stjernhielm

http://www.myheritage.no/person-5024992_380233_380233/didrik-galtrup-gjedde-nyholm

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter