Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. desember 2010

Hva sier bestemor Ågot i luke 12?

bestemor ågot luke 12

PS.

Det der 'je vet itte', det er vel noe fra Hedmark eller Brumunddal, eller noe sånt.

(Jeg husker en som var BV-sjåfør, i troppen vår i militæret, som het noe med -sven, til etternavn vel, fra Brumunddal, prata noe lignende dialekt).

Jeg vet ikke om det er Rollag-dialekt.

Men både Rollag og Brumundal ligger vel i Buskerud.

Så hvem vet.

Det er vel sånn de prater på Toten og, at de sier 'je vet itte'.

Hu Birgit Mogan bodde jo også hos fosterforeldre, i USA vel.

Før hu kom tilbake til Rollag.

Noe sånt.

Og faren min, Arne Mogan Olsen, han babla en gang på 80-tallet, noe om at noen i slekta til min farmor, var fra Finnskogen.

Så hvem vet.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

PS 2.

Nei, Brumunddal ligger i Hedmark det, så jeg nå, på Wikipedia:

http://no.wikipedia.org/wiki/Brumunddal

Jeg syntes det stod om Brumunddal noen ganger, i Drammens Tidende og Buskerud Blad, (lokalavisa, som farmora mi Ågot hadde, på Sand).

Men det er mulig at det er jeg som roter.

Det er mulig.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 3.

Dette står på Wikipedia, (i artikkelen om Finnskogen):

Kjerneområdet for den norske finnekulturen ligger i Grue og Åsnes.

http://no.wikipedia.org/wiki/Finnskogene

PS 4.

Og det var også sånn, at den gangen, på begynnelsen av 80-tallet, som faren min, Arne Mogan Olsen, dro meg med på weekend-ferie, til Karlstad, i Sverige.

(Som jeg skrev om på bloggen igår, var det vel, i Facebook-meldingen til han svensken fra Karlstad).

Så stoppa faren min, på veien til Karlstad.

Uten noen 'forklarings'.

På en parkeringsplass i Grue, om kvelden, på fredagen vel.

Og så stod vi bare parkert der, i kanskje 15-20 minutter, uten noen 'forklarings'.

Så kanskje faren min, Arne Mogan Olsen, er skogfinne, lurer jeg nå.

Hvem vet.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

PS 5.

En annen ting som støtter dette, at min far er skogfinne, (fra sin mors slekt).

Det er det, at i en påskeferie, på begynnelsen av 80-tallet.

Så var vi på Pers Hotell, i Gol, sammen med noen venner av faren min og Haldis Humblen.

Det var Kraft-brødrene vel, fra Furuset, og ei jente fra Oslo, og deres foreldre da.

Snake var populært på denne tiden, husker jeg.

Snake var en Rubiks Kube-aktig leke, som hu jenta fra Oslo hadde med seg til Gol vel.

Men men.

Og på lørdagen, var det vel, så gikk faren min faktisk inn i dame-badstua, sammen med Haldis, på Pers Hotell, i Gol, der.

Så om faren min er skogfinne, det kan kanskje virke sånn.

Ihvertfall så peker vel ikke dette i motsatt retning, dette at faren min ble med Haldis Humblen, inn i badstua til damene, på Pers Hotell, i en påskeferie, på begynnelsen av 80-tallet.

Så sånn var det.

Så vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter