Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 15. juli 2011

Svelvik-rappere

Veldig vagt, så husker jeg det, mener jeg.

At mora til Jan-Rune, fra Svelvik, som gikk i klassen min, det første året, på handel og kontor, på Sande Videregående.

At hu jobba med å vaske, i en butikk, i Drammen, eller oppe i Solbergelva/Krokstadelva deromkring.

Og veldig vagt, så husker jeg det sånn.

At Jan-Rune, fikk mora, (eller noen andre vaskere i slekta si), til å rappe en kassett for meg der.

(For han fortalte det, at når dem vaska der, så var dem aleine, så dem kunne stjele ting som var i den store matbutikken da).

Og jeg mener at jeg betalte kanskje noen tiere da, for den Michael Jackson-kassetten, (Bad), eller hva det var.

(Jeg hørte på listepop, som var på radioen, på den tida).

Veldig vagt så mener jeg at det var sånn.

Jan-Rune var også veldig glad i sjoko-pistasjis, mener jeg å huske at han nevnte for meg, en gang.

Og han hadde vel kjørt ut med russebilen, på motorveien mellom Oslo og Drammen, (på vei hjem fra en russekro), eller noe.

Men han sa at det ikke var hans skyld.

(I en samtale med en medruss, som jeg overhørte.

Det var vel på den russekroa i Hokksund eller Vikersund, som Cecilie Hyde, (også fra Svelvik), var med meg på).

Men men.

Bare noe jeg tenkte på.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

Mvh.

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter