Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. februar 2012

Jeg sendte en ny e-post angående tullinga mot meg, på NRK




Gmail - Noen tanker vedrørende din reaksjon overfor NrK










Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Noen tanker vedrørende din reaksjon overfor NrK











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Feb 25, 2012 at 6:54 PM




To:
atle.soberg@hushmail.com






Hei,

altså, jeg orker ikke å svare på alt det her.

Men at jeg skrev at 'Majesty' var den beste låta til Turboneger.

Det var en fleip.

Jeg vet jo at det er Madrugada.


Min favoritt-sang med de, er egentlig Kids are on High Street.

Men tittelen er litt rar, syntes jeg, så jeg skrev Majesty da.

Pratet med onkel Martin, på gården Løvås, om Madrugada, da den sist-nevnte sangen var ny, og jeg våkna av den en morgen, i hytta mi, når jeg hadde glemt å skru av TV-en, (eller om det var radio-en), kvelden før da, og jeg hadde sovna på sofaen.


Så Madrugada har jeg digga litt siden 2005.

Så jeg surrer ikke med de.

Men jeg tulla litt, (må jeg innrømme), med Seltzer og Turboneger.

For å understreke det, at selv om jeg ser på meg selv som en 'musikk-person' og selv om jeg for eksempel er i slekt med komponisten Arne Dørumsgaard, (som var min morfar, Johannes Ribsskog sin fetter vel).


På tross av disse tingene, så kan jeg med hånden på hjertet si, at jeg ikke noen gang har hørt en bra sang, av Turboneger.

Dette bandet er bare som en 'hype' for meg.

Og jeg vet at vokalisten vel heter Hank von Helvete, (en som sliter med heroin-problemer vel).


Og jeg liker DumDumBoys og mange andre norske band.

Men for å si min personlige mening igjen, så har jeg aldri våkna liksom av musikken til Turboneger noen gang.

Som jeg har av musikken til DumDumBoys, Madrugada og andre norske band.


(Jeg pleide å høre på walkman ofte, i mine yngre dager.

Og kjøpte meg også en Ipod, i 2003.

Og hadde en for den tiden stor mp3-samling, på slutten av 90-tallet, før bredbånd-tida starta).


Så jeg ser på meg selv delvis som en musikk-person.

Men for å si min mening, så kan man få det bandet Turboneger billig av meg altså.

Så at et medlem i det overvurderte og over-hypede bandet, sitter å prøver å skremme Ola Nordmann fra å lese bloggen min.


Nei det blir som noe tamt og tufsete, for meg, egentlig.

Så det var nok for å sette det på spissen at jeg sa at de hadde Majesty.

Madrugada har vel ikke bass-gitar, på den låten, tror jeg.


Det var nesten som ala Beatles, syntes jeg, når jeg hørte på den tidligere i dag.

Og jeg har faktisk møtt vokalisten og bassisten i the Alarm, (som jeg har skrevet om, i Min Bok 2), i 1990, utafor Chatau Neuf.


Så hva en bassist i bandet Turboneger, som jeg ser på som talentløst mener.

Det spiller ikke så stor rolle, for meg.

Det driter jeg nesten i, for å si det sånn.

Men jeg har en plikt å stå opp for rettighetene mine da.


Så derfor prøver jeg å få til det da.

Men Ola Nordmann spiller ikke på lag.

Han skriver ikke om tullinga mot meg, i avisene.

Så før det skjer, så får man nok ikke rydda opp, i urettferdigheten, mot meg, tror jeg.


Med johncons-blogg-hilsen

Erik Ribsskog


2012/2/25 <atle.soberg@hushmail.com>

Hei Erik,

Jeg leser bloggen din ofte og har lyst til å dele noen tanker med deg angående din reaksjon på omtalen av deg og din blogg på Tweet4Tweet.


Du hevder at du ikke er en offentlig person. Det har du nok til en viss grad rett i, men du skal huske at du offentliggjør all informasjon på bloggen din selv og etter din egen fri vilje. At noen henviser til materiale som du selv offentliggjør, vil av de fleste bli betraktet som en tjeneste overfor deg. Jeg så selv programmet og jeg kan ikke si at jeg tolket det slik som du gjorde.


Selv synes jeg faktisk at du har den beste bloggen som skrives på norsk. Det er fordi jeg synes at du mange ganger er morsom, som f. eks. da du hevdet at du kjente en bodybuilder som hadde et softis- basert kosthold. Det var også morsomt da du nylig hevdet at "Majesty" var den beste låta til Turboneger. Dette er blant mange eksempler.

Når en person hevder at du er en utrolig god forfatter, så er nok det på bakgrunn av din utrolige produktivitet. Du skriver fantastisk detaljert og veldig mye. Det var nok ment som et kompliment og ikke et angrep. Selv kan jeg sitte i mange timer og lese bloggen din.


Det er også grunn til å tro at godtebutikken.net vil få høyere trafikk pga. dette. Dersom hensikten med de truende og rasende e- postene dine er at du skal øke trafikken på godtebutikken.net, så forstår jeg det, men jeg hadde nok vurdert en annen fremgangsmåte. All markedsføring er ikke god markedsføring.

Uansett skal du huske at du vil i beste fall gjøre folk sinte og redd deg om du reagerer på denne måten.

Husk at ikke alle vil deg vondt.

Jeg håper du har det bra og at ting løser seg for deg.

Mvh


Atle Søberg









Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter