Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 10. mai 2012

Min Bok 3 - Kapittel 18: Boksekonkurranse

Da jeg kom tilbake, til lag 2, etter nyttår, i Geværkompaniet, så sleit jeg litt.

Jeg ble liksom lagets mobbeoffer da, siden jeg liksom var 'ny' der da, (når jeg kom tilbake).

Lagfører Bricen heiv en skistav i hue på meg, husker jeg.

(Med baksiden først da).

Og jeg ble eller mindre tvunget til å være med på en boksekonkurranse.

Jeg måtte slåss mot Skjellum og Nybø, husker jeg.

I noen slåsskamper på rommet.

De hadde bare to boksehansker, (mener jeg).

Og kampen mellom Skjellum og meg, den endte uavgjort.

(Selv om det kanskje ikke virka som om Skjellum prøvde sitt beste.

Hva vet jeg.

Hm).

Og Nybø, (fra Lier), han skulle liksom psyke meg ut da, ved å vise meg trynet sitt, og sånn.

Og da tok jeg det karatetrikset, som jeg hadde lest om, i karateboka til Axel, da jeg bodde på Furuset.

(Når han leste til gult belte, eller noe).

Jeg tok en kombinasjon da.

Det vil si at jeg slo to finte-slag.

Et mot kroppen med høyre, og så et mot kroppen til venstre og så med høyre rett i knollen, til Nybø da.

Så selv om Nybø kom sterkt tilbake, på slutten av kampen, så ble jeg dømt som vinner da, av Paulsen og Bricen vel.

Så sånn var det.

Warming han ble lurt, i sportssalen der, til å slåss mot en som hadde trent boksing lenge, og som knocket han ut da, forresten.

(Mener jeg at jeg overhørte).

Warming, det var en svær kar fra Gardermoen, som ble lagfører, på lag 3.

Han ble senere bryggevakt, (eller noe), på Oslo Havn, (husker jeg), for jeg møtte han på Burger King, nederst i Karl Johan, et par ganger, på slutten av 90-tallet.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg husker det at Øystein Andersen og Glenn Hesler, de ville at jeg skulle lage et dataprogram for dem, til spilleautomatfirmaet deres.

Dette var i påskeferien, at de ville at jeg skulle gjøre det.

Og jeg visste ikke hvor lang tid, som det ville ta.

Så jeg søkte om et par dagers ekstra påskeferie da, fra militæret.

Og jeg fikk en dags ekstra perm, husker jeg.

Da jeg satt hos velferdsoffiseren, med søknaden min, så satt Warming der og, husker jeg.

Det var noe med at huset deres måtte rives, på grunn av den nye hovedflyplassen.

Og at han ikke fikk dekket husleie, for seg og dama si, av militæret, (fortalte Warming da).

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det dataprogrammet, det lagde jeg, på rommet mitt, på Ungbo.

Jeg fikk låne Glenn Hesler sin PC vel.

Og siden det var et regnskapsprogram, så syntes jeg at det var greit å lage det i DataEase, (som jeg hadde lært om, på Gjerdes Videregående vel).

Jeg hadde jo lært på NHI, hvordan det var meningen at prosjektarbeid skulle gjennomføres.

Man skulle liksom prate med de som skulle bruke systemet, gjennom hele utviklingsfasen da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men Øystein Andersen, han var alltid opptatt, og var motvillig, (vil jeg si), til å ta en preik, om programmet da.

(Mens jeg dreiv og lagde det da).

Han ville ikke ha noe møte om programmet, før det var ferdig.

Og da, så fant han en stor feil da.

Programmet mitt måtte kunne regne ut skatt, (eller noe).

Men da måtte jeg jo forandre mye på programmet.

Noe som kunne ha vært unngått, hvis Andersen hadde deltatt på møte om programmet, mens jeg lagde det.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Mens jeg dreiv og jobba, med det regnskapsprogrammet.

Så dro Glenn Helser og Øystein Andersen meg med, på the Gathering, 1993, i Skedsmohallen, forresten.

Andersen hadde noe med kinoen der å gjøre, mener jeg.

Og han fortalte at noen der hadde tjuvkobla seg til en av Televerkets/Telenor sine bokser utenfor, og ringte til andre datamaskiner da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

TG 93, de hadde sitt eget nettverk der og, som var koblet opp mot internett, mener jeg.

Jeg kom inn gratis der, siden jeg var med Glenn og Øystein.

Men jeg hadde jo ikke noe login, til internettet.

Og det var bare 5-10 PC-er som var kobla opp mot internett der.

(Og muligens irc vel).

Men en kar, han gikk fra en PC uten å huske å logge seg av.

Så jeg prøvde å taste noen ord da, på den PC-en han karen hadde brukt da.

(Mens jeg prøvde å skjønne hva det her var for noe).

Og da sa en annen kar der, på chatte-programmet, at det ikke var han som hadde nicket, som skreiv da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Men dette var første gang jeg prøvde internett, ihvertfall.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Jeg møtte også Glenn fra OBS Triaden der, som var der med sin egen PC da.

Og sa såvidt hei til han vel.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg fikk en t-skjorte, av Øystein Andersen, (av en eller annen grunn), etter TG 93 da.

Og det var en hvit t-skjorte, med svart trykk.

Det var vel en offisiell TG 93 t-skjorte, tror jeg.

Som jeg begynte å bruke da, siden jeg ikke hadde hatt så god råd, som student.

Og siden at sentrifugen, i vaskekjelleren, i Skansen Terrasse 23, hadde 'tygd istykker', for eksempel 'A Clockwork Orange' t-skjorta mi, (en film som en venninne ,(Von Der Lippe?), av tante Ellen, hadde 'hypet', i Sveits, sommeren 1987, husker jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

I betaling, for det regnskapsprogrammet.

(Som Glenn og Øystein ikke egentlig trengte, sa de.

Men de ville ha det, i reserve, i tilfelle firmaet plutselig vokste seg veldig stort da).

Så skulle jeg få 3000 kroner, var avtalen.

Men etterhvert, så ble det til, at jeg måtte vente, med å få pengene, til firmaet gikk bedre.

Så avtalen forandret seg litt da.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og til slutt, så skulle jeg på en av de siste øvelsene, i Geværkompaniet.

Og jeg røyka da, og pleide å kjøpe varmeposer på Top Secret, (en butikk i Oslo), og masse sjokolade og sånn, før øvelsene.

Så jeg maste på Øystein og Glenn om jeg kunne få pengene, for det dataprogrammet da.

Og da så kom de tilbake, noen timer seinere, med 3000 kroner i mynter da, fra automater, som de hadde tømt.

Så dette var rimelig useriøst, vil jeg si, fra Glenn Hesler og Øystein Andersen da.

Og man kan lure på nå, (synes jeg), om dette her bare var en tullejobb, som de fant på, for å tulle med meg, (eller noe).

Hvem vet.

Så sånn var muligens det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, dette året, som jeg var i Geværkompaniet.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 3.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter