Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 5. juli 2012

Min Bok 4 - Kapittel 40: Mer fra sommeren 1993

Sommeren 1993.

Før Glenn Hesler, Hildegunn og Rune, flytta inn, på Ungbo.

Så var det bare Pia og meg, som bodde der.

(Pia lå på en madrass, på gulvet, på rommet mitt, som jeg har skrevet om tidligere, i denne boken).

Og en kveld, sommeren 1993, så dro Pia og jeg ut på byen.

For å feste litt, på dimmepengene mine, da.

Og jeg husker det, at vi satt i første etasje, på det utestedet, som ligger over Manhattan/Underhuset der.

Ved et bord.

Og drakk halvlitere, da.

Og så, så kom det ei dame, fra OBS Triaden, bort til bordet vårt.

(Jeg lurer på om det var hu unge brunetta, som jobba, i spesialvareavdelingen.

Det var ihvertfall ei ung brunette, da).

Og hu OBS Triaden-dama, hu hadde kjent igjen meg, da.

Og hu fortalte meg det, at hu nettopp hadde forlovet seg, da.

(Før hu forsvant fra bordet vårt igjen, like fort som hu hadde dukka opp, da).

Noe som jeg ikke syntes at var så artig å høre, da.

Når jeg endelig traff ei ung dame, som jeg kjente, på byen.

Etter å ha vært et år, i det tøffeste, i militæret, (når det gjaldt førstegangstjenester), ifølge Andre Willassen, ihvertfall.

Så var hu nyforlovet, da.

Så det var litt nedtur da, husker jeg.

For jeg var vel rimelig klar, for nye damebekjentskaper, på den her tida, (etter militæret da), for å si det sånn.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter mer drikking vel.

Så husker jeg det, at jeg ikke gadd å sitte, der oppe hvor hu nyforlovede OBS Triaden-dama var lengre.

Så jeg dro vel med meg Pia, ned på Manhattan, da.

(Hvor jeg hadde vært mange ganger, sammen med Magne Winnem, blant annet).

Og der drakk jeg nok mer, da.

(For å prøve å glemme hu nyforlovede dama da sikkert.

Blant annet ihvertfall vel).

Og så ville plutselig Pia danse.

Og da var jeg jo rimelig full og sur, (på grunn av hu nyforlovede OBS Triaden-dama), da.

Så da ble jeg med på det.

Og det var bare sånn disco-dansing, da liksom.

Og jeg tenkte vel det, at det er vel ingen som kjenner meg her.

Så det er vel ingen som veit at Pia er søstera mi.

Så da gjør det vel ikke noe, om jeg danser sånn disco-dans, ved siden henne, (for å si det sånn).

Eller, det var kanskje sånn, at Pia og meg stakk på Marylin.

Det er mulig.

For der pleide jeg å komme inn gratis.

(Siden Magne Winnem og jeg pleide å være noen slags stamgjester der omtrent, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Uansett, så var det plutselig ei ung dame, som sa hei til meg, (og prikka meg på skulderen vel), på dansegulvet, den kvelden, da.

(Mens jeg dansa sånn disco-dans ved siden av Pia, da).

Og det trodde først at det var hu Gøril, som jeg hadde jobba sammen med, på CC Storkjøp, i Drammen, (som jeg har skrevet om, i Min Bok).

(Hu som var naboen, til bestemor Ågot, på Sand/Høyen.

Ei av de jentene som bestemor Ågot pleide å kalle for 'jentene på gården').

Så jeg bare sa spørrende 'Gøril?', til hu unge dama, på dansegulvet, da.

(Uten at jeg veit om Pia fikk med seg det her).

'Søstera', svarte hu yngre søstera til Gøril, da.

(Dette var ei som noen ganger satt på, med Gøril og typen hennes, hjem fra jobb, de gangene Gøril jobba, på CC Storkjøp, sommeren 1989.

For det hendte nemlig en gang eller to, at jeg fikk haik med de her folka da, (husker jeg).

For jeg var blakk etter Brighton-turen den sommeren, da.

Så jeg kjente jo såvidt hu søstera til Gøril, fra før, da.

Selv om jeg ikke hadde prata noe særlig med henne).

Men da ble jeg litt flau, (husker jeg).

Siden jeg stod der, på dansegulvet, og dansa, sammen med søstera mi, da.

For jeg hadde ikke trodd det, at Pia og jeg, ville møte noen fra hjemstedet vårt, på byen, i Oslo, akkurat.

Nei, da hadde jeg nok ikke giddi å blitt med Pia, for å danse, (for å si det sånn).

Jeg trodde vi kunne være ganske anonyme liksom, på Marylin der, da.

Men tydeligvis ikke.

Men da sa jeg ikke noe mer, til hu søstera, til Gøril, da.

For jeg visste ikke hva jeg skulle si til henne heller, liksom.

Og jeg prøvde vel muligens å forklare det for Pia, at det var søstera til Gøril, som var der, på dansegulvet, da.

Men jeg kjente jo ikke hu søstera til Gøril så bra heller.

(Og jeg veit ikke hvor bra Pia kjente henne).

Så jeg visste ikke helt hva jeg skulle snakke med henne om, da.

Men det var liksom sånn, at Oslo, det var nesten som et fristed, for meg.

(Og muligens også for Pia).

Når det gjaldt å komme bort fra slektninger og kjente, som hadde mobba meg osv., under oppveksten, da.

Det var liksom mye friere å bo i Oslo da, syntes jeg.

Så jeg slappet nok mer av, i Oslo, enn på Berger, (eller i for eksempel Svelvik eller Drammen), da.

Men det her ble veldig rart da, husker jeg.

Og jeg har ikke snakka noe med hverken Gøril eller søstera hennes etter det her, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på Ungbo.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 4.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter