Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 20. august 2012

Jeg sendte en ny e-post til Niels Ravn





Gmail - Hei,











Gmail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










Hei,












Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>



Mon, Aug 20, 2012 at 5:55 PM




To:
Niels <niels.ravn@free.fr>






Hei,

altså, dette med 'mafian', det er noe jeg ikke forstår selv engang.

Jeg prøver derfor å få politiet til å forklare.

Det var noe jeg overhørte om, på jobb, i Oslo, i 2003.


Og jeg ble også forsøkt myrdet, på onkel Martin sin gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005.

Men politiet de svarer ikke engang på mine e-poster.

Enda jeg kun har vært student og jobbet som butikksjef i Rimi, (en matforretning-kjede, i Norge).


Jeg har lest skifte-papirene, for baron Holger Adeler, og din far hadde en søster, som var jordmor, ved navn Bente Holte.

Jeg skal se om jeg finner noe dokument om dette, som jeg kan vedlegge.


Hva skjedde med din far da, ble han myrdet?

Kan det ha vært i forbindelse med denne arven etter Adeler?

Cort Adeler kjempet jo mot tyrkerne, for Venezia, og hadde et tyrkerhode, i sitt våpenskjold, og en meget stor sarkofag, i København, som ble bombet av britene, tror jeg, men likevel.


Han var vel nesten som Napoleon, tror jeg, i sin tid, i Danmark og Norge.

Noe sånt.

Hvis du vet hvem som ble baron, så synes jeg det hadde vært artig å vite.


Min familie, i Norge, består for det meste av innesluttede og kryptiske personer, som jeg synes det er vanskelig å få noe klare tilbakemeldinger fra.

Hvordan inntrykk hadde du av Holger Adeler da, (hvis det er lov å spørre)?


Han var visst din fars gudfar.

Hva skjedde med våpensamlingen osv., etter Adeler, (hvis det er lov å spørre, for Adeler er et kjent navn, i Norge, jeg har f.eks. studert ved ingeniørhøgskolen, HiO IU, i Cort Adelers gate, i Oslo, hvor den lå, på begynnelsen av 2000-tallet).


Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Skriver også om dette på blogg, forresten.

PS 2.

Bente Ravn, (som nå vel heter Holte), skal ha vært datter, av Henning Ravn, som vel er din farfar.


Jeg forsøkte jo å ringe Bente Ravn, når jeg ikke fant Palle Ravn, ifjor, fra min forrige leilighet, her i Liverpool.

(Har blitt kastet ut en del, på grunn av dårlig økonomi, så har også bodd i Sunderland, hvor jeg tidligere har studert, mm., det siste året :).


Da jeg forsøkte å ringe Bente Holte f. Ravn, så fikk jeg snakke med hennes sønn eller svigersønn, eller noe, som var på løpetur i skogen, eller noe, da jeg ringte, og sa at Bente Holte var et sted, hvor hun ikke skulle forstyrres, eller noe.


Jeg må nok ha skrevet mer om dette på min blogg, jeg skal se om jeg finner det, senere i dag.



2012/8/20 Niels <niels.ravn@free.fr>

Hej igen,


Nå, jeg var ellers lidt nysgerrig vedrørende mafiaen ...


Desværre tror jeg ikke jeg kan være til stor hjælp. Foruden Holger Adeler son jeg har truffet et par gange hos mine bedsteforældre da jeg var lille dreng (over 30 år siden), kender jeg ingen af alle de andre personer.

Bente Holter siger mig ingenting, og det er bestemt ikke en tante jeg har truffet.


Faktisk har jeg aldrig levet i Danmark, og selv mig far var mange år i Venezuela sidst på sit liv.

Han døde jo for omkring tyve år siden, under "besværlige" omstændigheder, og hvis der er en av, er den i Venezuela.

Jeg forstar at de spørger, men så mange år senere tror jeg ikke der er meget mere jeg kan sige.
Jeg har familie i Danmark, men jeg tror ikke di har kendt Holger. Jeg kan spørge.

Venlig hilsen
Niels Ravn





On Aug 19, 2012 6:03 PM, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:

Hei,

nei, det med mafiaen er jo en annen sak, selvfølgelig.

Kondolerer med din far.

Jeg var i et middagsselskap, hos min mor, på Nøtterøy, i 1993, (var det vel), og en dansk dame var der, (samt min søster Pia og min mormor Ingeborg, som var venninne med den danske damen).


Kan det ha vært din tante Bente Holter?

Ingeborg døde i 2009, og jeg har ikke fått noe arv, av min tante Ellen og onkel Martin, enda min mor Karen døde i 1999.

Men jeg fikk Ingeborgs testamente sendt hit til England, da hun døde, av Larvik Tingrett.


Og der nevnte bestemor Ingeborg en arv etter Adeler, da.

Så bestilte jeg disse papirer fra Rigsarkivet eller Landsarkivet i Danmark:

http://johncons-mirror.blogspot.co.uk/2011/02/na-var-postmann-her-med-testamentet-til.html


Min mor kalte Magna Adeler for Meme.

Holger Adeler var jo etter Cort Adeler den kjente norske sjøhelten.

Arvet dere noe etter Cort Adeler lurte jeg, for den slekten døde vel ut med Holger Adeler.


Var for eksempel våpensamlingen dere fikk etter Cort Adeler?

Det er kanskje dumt å spørre om dette.

Kjente du Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, (min mormor), Magna Adeler, Holger baron Adeler, min mor Karen Ribsskog, osv.


Hvis det er lov å spørre?

Mange takk for svar!

Jeg trodde først at det var sjakkmesteren Palle Ravn, men jeg fant så ut at det var konsul Ravn, osv.

Forstår du hvordan tante Ellen og onkel Martin kan bruke mer enn tre år, og ikke sende meg min del av arven etter bestemor Ingeborg.


Hun var arvet jo mye etter Magna Adeler, (ting som må være verdt mye), og var også etter Gjedde, osv.

Mvh.

Erik Ribsskog



2012/8/19 Niels <niels.ravn@free.fr>

Goddag,


Ja, jeg er den Niels Ravn.


Desværre kan jeg ikke hjælpe med det andet spørgsmål da mig far flyttede til Venezuela nogle år før han døde efter at blevet gift.


Det er naturligvis hyggeligt at høre fra en ukendt side af «familien», og jeg vil gerne hjælpe til undersøgelser, hvis jeg er klar over formålet.


Det er navnlig ikke klart for mig hvem er «mafian» og hvad politiet har med dete at gøre.


Med venlig hilsen.

Niels Ravn


On Aug 19, 2012 7:24 AM, "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com> wrote:

jeg søker den Niels Ravn, født i 1960, som er etterkommer etter Palle Ravn, født i 1932, (dansk konsul i Elfenbenskysten).
Er det riktig Niels Ravn?
Jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog som arvet Holger baron Adeler og Magna Adeler.
Har hørt at jeg er forfulgt av 'mafian' og har flyktet til England.
Får ikke rettigheter av politiet.
Er det dere som også arvet Adeler?
Mvh.
Erik Ribsskog




-------------------------------------------------------------

This message was sent to you from your Google profile. The sender does not have your email address.

If you no longer wish to receive messages from your Google profile, you may edit your settings.













benteravn datter henning ravn.JPG
57K








PS.

Her er vedlegget:

benteravn datter henning ravn

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter