Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. oktober 2012

Min Bok 5 - Kapittel 69: Malena fra Drammen

Høsten 1999, (må det vel ha vært).

Så flytta David Hjort og Linn Korneliussen til en Rimi-leilighet, på Billingstad.

(Som jeg har nevnt tidligere).

Og da, så nevnte David Hjort det for meg, (husker jeg).

At han ville ha noen fester, hos meg.

Siden han bodde så langt unna sentrum, da.

Og jeg sa vel at dette var greit, siden at David Hjort pleide å be meg på så mange fester, da.

(Og det her var vel for det meste etter at mora mi døde og, tror jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og på en av de her festene, til David Hjort, hos meg, iløpet av seinhøsten 1999.

Så var både Roger fra Sagene, og en annen kamerat av David Hjort, ved navn Bjørn Erik der, (husker jeg).

Samt Erik Dahl, (fra Rimi Ljabru og Bjørndal), og Linn Korneliussen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og siden Roger fra Sagene jobba i et diskotek-utstyr-utleie firma, så fikk David Hjort han, til å sette en røykmaskin, (sånn som de har på diskoteker, osv.), i en av hyllene, under TV-en min, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og mens David Hjort, Roger og Bjørn Erik, kjørte for å ordne et eller annet, vel.

Så satt Linn Korneliussen, Erik Dahl og meg, i stua mi, og drakk og hørte på noe musikk fra mp3-samlingen min, (må det vel ha vært).

Mens vi fylte opp så mye røyk i rommet, at vi ikke kunne se hverandre engang, da.

Noe som vi syntes at var litt artig, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og litt seinere ut på kvelden.

Så dukka plutselig ambulerende-pjokken til Jan Graarud opp, på festen, og.

Han bare gikk rett inn i leiligheten min.

Og så seg litt rundt vel.

Og svarte vel ikke engang, når jeg sa hei, (tror jeg).

Og så gikk han vel ut igjen, vel.

Uten å være inne på festen så veldig lenge, da.

Så inngangsdøra mi må vel ha stått ulåst da, antagelig.

(Tenkte jeg da, ihvertfall.

Selv om jeg vel nå lurer på om han ambulerende-pjokken kan ha hatt nøklene, til leiligheten min.

Men det er vel litt usannsynlig det og).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etterhvert så dro David Hjort med hele gjengen, (minus ambulerende-pjokken til Jan Graarud), ned til sentrum.

David Hjort lånte til og med bilen min.

Selv om jeg var full som en alke og David Hjort ikke har lappen, da.

Men Bjørn Erik, (fra Elkjøp Storo vel, med mere), kjørte min svarte Sierra, da.

Og parkerte den like ved Hoved-Deichmanske der, (hvis jeg husker det riktig), da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og så, så dro hele gjengen på Paleet, (hvor David Hjort ville vel), da.

(Et utsted som er ovenfor Plata der, liksom).

Og jeg var jo full som bare det.

Og jeg var i litt godt slag, etter å hatt testa den røykmaskinen, osv.

Så jeg satt meg ned mellom to unge damer, som satt i en tre-seters sofa, i første etasje, på Paleet der, (husker jeg).

Og det var ei blondinne og ei brunette, (husker jeg).

Og de prata jeg litt med, da.

Før jeg satt meg bort til David Hjort-gjengen igjen, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etterhvert, så dro vi fra Paleet og til Burger King, nederst i Karl Johan.

Og David Hjort fikk, (på en eller annen måte), en god del folk, til å bli med oss, på nachspiel, hjemme hos meg, da.

Det var hu blonde og hu brunetta, som jeg hadde såvidt blitt kjent med, på Paleet.

(De to var i slutten av tenårene, da).

Og de var i lag med en gutt, som var i slutten av tenårene også, vel.

(Noe jeg ikke hadde visst om, da jeg sjekka opp de her to damene, på Paleet, da).

Og David Hjort, han fikk også en fjerde person, fra Burger King, til å bli med oss, på nachspiel, da.

Og det var ei dame, som skulle til faren sin, på Ulvøya, (mener jeg å huske).

Ei dame som var litt nervøs og sånn, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og Rimi hadde nettopp bytta vaktselskap, på den her tida.

Fra Securitas til et litt mindre kjent selskap, vel.

Og en kar med mørkt hår, som jeg gjenkjente som vekter, i det nye 'Rimi-vaktselskapet'.

Han bodde visst nå i samme etasje som meg, i Rimi-bygget, så jeg.

Så jeg regna med at han hadde begynt å jobbe i Rimi, da.

Og han hang seg også på nachspielet vårt, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På nachspielet, så begynte han vekteren, å hente en katt, som han hadde boende hos seg, i leiligheten sin.

Noe som Linn Korneliussen nevnte som noe negativt, i etterkant av den her festen da, (husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg satt på den kanten av senga mi, som var nærmest TV-en og prata litt med hu som skulle til Ulvøya, (husker jeg).

Men hu virka plutselig så skjør, (husker jeg), så jeg ønska ikke å bli noe bedre kjent med henne, da.

Det var som at hu ble så betatt av meg, (eller noe sånt), at hu ikke klarte å prate nesten, da.

(Noe sånt).

Så det her virka litt rart da, husker jeg, at jeg syntes.

Så da begynte jeg heller å istedet prate med hu unge brunetta, som satt til høyre for meg, (oppå sengeteppet som jeg hadde fått av mora mi), i senga mi, da.

Og det viste seg at hu var fra Drammen, da.

Og at hu jobba som servitør-dame, på Lizzi's pizza.

(Der hvor jeg hadde vært og spist pizza med Sande videregående en gang, tror jeg.

Ihvertfall så spiste jeg en ost og skinke-salat der en gang vel, det året jeg var russ i Drammen.

Da jeg bare la igjen en hundrelapp, som betaling.

Og en kelner fra Albania, (eller noe sånt vel), ikke så at jeg hadde lagt igjen en hundrelapp, da.

Men bare kom omtrent løpende etter meg, da jeg gikk ut fra Lizzi's der, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg hørte at hu Malena, (som hu brunetta het), sa til hu blonde venninna si.

At hu likte alt i leiligheten min, unntatt håndsåpa.

(Som var en av Rimi's nye merkevarer, (eller Euroshopper), husker jeg).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etterhvert så forsvant hu som skulle til Ulvøya, (og katten), inn på leiligheten til han vekteren, da.

Og hu blondinna fra Drammen og typen hennes, de dro, da.

Men hu Malena ville bli igjen, da.

Og de siste som dro, det var vel Linn Korneliussen, Erik Dahl og David Hjort.

Mens hu Malena og jeg fortsatt satt i senga mi, da.

(Oppå det sengeteppet som jeg hadde fått, av mora mi).

Og da, så huska jeg det, hvor artig det hadde vært, tidligere på kvelden.

Da Linn Korneliussen, Erik Dahl og meg, hadde fylt opp røyk, (fra røykmaskinen), i hele leiligheten min, da.

Så jeg ba Erik Dahl om å sette på mye røyk, før de dro, da.

Og Erik Dahl satt på ganske mye røyk, da.

Og jeg husker ikke om jeg klinte så mye, med hu Malena.

Mens jeg husker at hu plutselig knepte opp buksa mi, og begynte å runke meg, da.

(Inni all røyken der).

Ikke så lenge etter at David Hjort og dem hadde gått, da.

(Og mens det fortsatt var mye røyk i leiligheten, da).

Og så runka hu Malena meg, mens jeg fingra henne da, (husker jeg).

(Oppå sengeteppet som jeg hadde fått av mora mi, da).

Men hu Malena, hu ville ikke ta av seg trusa, (husker jeg).

Så hu ville ikke ha noe 'pulings', liksom.

(For å si det sånn).

Og da, så syntes jeg at dette ble rimelig barnslig.

For jeg var ikke vant med damer som bare ville runke og bli fingra, da.

Men som ikke ville ha 'ordentlig' sex, liksom.

(Som jeg jo hadde hatt med Nina Monsen, Siri Rognli Olsen, Ragnhild fra Stovner, So What-dama og Bærumsdama, da).

Jeg hadde jo pult hu So What-dama en hel natt, i den samme leiligheten, to-tre år før det her.

Og jeg hadde jo pult hu Bærumsdama ganske bra der, et par ganger, og.

Så jeg syntes at den her runkingen og fingringa til hu Malena ble litt kjedelig i lengden, da.

Så når hu Malena ikke ville ta av trusa, så gadd ikke jeg det runke-greiene hennes lengre, da.

For jeg syntes at det ble litt kjedelig og barnslig, da.

(For runke, det kunne jeg jo gjøre selv, liksom).

Så da bare droppa jeg hele opplegget, liksom.

Og gikk vel etterhvert inn på badet, for å gå på do, eller noe.

Og da, så banka vel hu som skulle til Ulvøya på, (mener jeg å huske).

Og hu var sur da, (virka det som).

Siden hu skulle til Ulvøya, da.

Eller, hu lurte på hvordan hu skulle komme seg til Ulvøya, da.

Og jeg sa vel da at hu kunne vel bare ta en drosje.

Og så lot jeg henne låne telefonen min, for å ringe etter en drosje, da.

Mens hu Malena, lå nesten naken, (på magen), bare iført en g-streng-truse, oppå sengeteppet, i senga mi, da.

Like ved der hu som skulle til Ulvøya og jeg stod og prata, da.

Og det var ikke mye overflødig fett på den rumpa til Malena, (for å si det sånn).

Og ikke på resten av kroppen hennes heller, vel.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter at hu som skulle til Ulvøya hadde dratt.

Så ville jeg nesten ha litt søvn jeg og.

Så jeg la meg ved siden av hu Malena, i senga mi, da.

(Som var en stor enkeltseng.

Det var den senga jeg hadde kjøpt av Magne Winnem, liksom).

Og jeg var fortsatt litt irritert, på hu Malena, siden hu ikke ville pule, da.

Så jeg prøvde å få henne kåt, ved å kna puppene hennes, mens vi lå og halvsov der, da.

Men hu ble liksom ikke kåt, da.

Hu bare lå der liksom.

Men puppene hennes var fine da, må jeg si.

De var akkurat en håndfull, (må man vel si).

Og de var glatte og fine og sånn, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Dagen etter, så skulle Malena dra tilbake til Drammen igjen, da.

Og hu tok på seg kjolen sin, (som var en mørk kjole vel), som jeg vel sa at var fin eller kul, (eller noe sånt), da.

(Av en eller annen grunn.

Jeg hadde jo ikke sovet så mye, den natten, liksom.

Og jeg hadde jo mest liggi der og knadd brøa til hu Malena, liksom).

Og da sa hu Malena det, at den kjolen hennes bare var bare Hennes og Mauritz, (eller noe sånt), da.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hu Malena, hu spurte meg om jeg var like gammel som David Hjort og dem.

Og jeg var ganske trøtt, så jeg svarte vel bare 'ja', vel.

For jeg orka vel ikke å forklare så mye, da.

(Og jeg huska vel kanskje ikke nøyaktig hvor gammel David Hjort var heller).

Og hvis hu Malena lurte på hvor gammel jeg var, så burde hu vel ha spurt om det, før hu begynte å runke meg, kanskje.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Jeg fortalte hu Malena hvordan hu skulle gå, for å finne 37-bussen, da.

Og jeg fortalte henne at hu burde spørre om en enkeltbillett, på bussen, da.

Og så gå av på Jernbanetorget, for så å ta toget til Drammen derfra, da.

Og det tror jeg at hu skjønte, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Hu Malena, hu hadde sagt på den festen.

At mobiltelefoner, det var liksom noe, som folk bare tok med seg, når de fant en, på fester, osv.

Så hu hadde ikke noe mobil da, skjønte jeg.

Men jeg hadde jo nettopp fått mye penger, etter mora mi.

Så jeg søkte vel på telefonnummeret, til hu Malena, på nettet da, (tror jeg).

(Og hu het vel Gjetrang, til etternavn, (eller noe sånt), mener jeg å huske, at hu fortalte og, vel.

Noe sånt).

Og så sendte jeg henne en mobil, som jeg kjøpte på 7-eleven, (på St. Hanshaugen), da.

Jeg sendte først mobilen og så laderen, da.

For det her var like før jul, i 1999, vel.

Så jeg hadde mye å gjøre på jobben og sånn, da.

Så jeg var litt stressa, på den her tida, da.

Og jeg ringte vel også hu Malena, på jobben hennes, på Lizzi's Pizza, i Drammen, vel.

Og jeg prøvde å få henne til å dra inn til Oslo igjen, og bli med ut og spise, (eller noe sånt), da.

Men hu var visst ikke så klar for det, da.

Og jeg så henne aldri igjen, da.

Og det er mulig at jeg ringte hjem til henne og.

Fra jobben en gang.

Men da prata jeg vel med mora hennes, tror jeg.

(Eller om det kan ha vært søstera).

Så det ble vel litt flaut, da.

Så etter det her, så kontakta jeg vel henne ikke igjen.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

David Hjort og dem.

De lurte på den neste festen, (var det vel), på hvordan hu Malena var, vel.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

Og jeg bare svarte det, at hu ikke var så kul, da.

Men jeg fortalte ikke at hu hadde runka meg og sånn, da.

Men jeg syntes egentlig ikke at at hu var så kul, siden jeg ikke fikk noe kjøtt rundt pikken av henne liksom, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og hu fra Ulvøya, hu kontakta meg vel også igjen, tror jeg.

Hvis ikke det var sånn at jeg fikk telefonnummeret hennes, av David Hjort eller Erik Dahl, (eller noe sånt), da.

Men hu var ikke jeg så interessert i.

Siden jeg syntes at hu hadde vært litt rar eller merkelig, da jeg prata med henne, på det 'røykmaskin-nachspielet', da.

Så jeg ga bare telefonnummeret hennes til han vekteren, da.

(Han med katta).

En gang, som tilfeldigvis møtte han, i oppgangen, i Rimi-bygget der, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og jeg fortalte vel også om det som hadde skjedd, til hu Zera, på #blablabla, (på irc), mener jeg å huske.

(Og muligens også til noen av de andre på #blablabla, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

PS.

Og uka etter den her festen, hvor jeg møtte hu Malena, osv.

Så sa distriktsjef Jan Graarud til meg på jobben, at jeg hadde røyklagt hele Waldemar Thranes gate, osv.

Men da tror jeg nok at jeg hadde fått høre det av politiet og brannvesenet og det som var.

Hvis det hadde vært sånn.

Så jeg regna med at distriktsjef Jan Graarud bare fleipa, da.

Etter å ha prata med han ambulerende-pjokken sin, (eller noe sånt).

Så sånn var nok det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter