Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 24. februar 2013

Min Bok 5 - Kapittel 168: Mer fra Oslo's partymiljø

Siden at Rimi Bjørndal hadde to karer, som var velkjente, (må man vel si), i Oslo sitt partymiljø.

(Nemlig Thor-Arild Ødegaard aka. Toro og David Hjort).

Så ble det nesten sånn, at vi istedet for å ha fredagspils, (på Rimi Bjørndal), møttes på kule techno-party-er osv., på lørdagskveldene.

Ihvertfall så ble det sånn, at Toro, David Hjort og jeg, vil pleide å dra ut, på de samme utestedene, på lørdagskveldene, i en del måneder, på slutten av 1997 og begynnelsen av 1998.

Og dette var diverse techno-utesteder, da.

Og jeg likte best alternativ rock, osv.

(Sånn musikk som de spilte på So What, osv).

Så jeg må si at disse techno-club besøkene, var noe jeg ble dratt med på, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det første techno-partyet, som Toro fikk meg satt opp, på gjestelista til.

Det var et techo-party, på Rockefeller, (husker jeg).

(Der hvor jeg hadde prøvd å 'ta kassa', (altså å drikke en kasse øl, på et døgn), og endt opp med å kline med ei stygg blondinne, i russetida.

Som jeg har skrevet om, i Min Bok.

Og det var også der hvor jeg hadde vært på masse studentkroer, (og også en Sugarcubes-konsert), osv.

Mens jeg gikk det første året, ved NHI.

Som jeg har skrevet om, i Min Bok 2).

På Rockefeller, så var det sånn, at det var flest folk, i 'hoved-rommet' der.

(Nemlig det rommet, hvor Sugarcubes hadde hatt konsert, da.

For å prøve å forklare det sånn).

Men det var også et mindre rom der, på Rockefeller.

Og da gikk inn der, så stod Toro bak platespillerne der, (husker jeg).

Og var DJ, da.

Og Toro lagde faktisk hakk i plata, akkurat da jeg gikk inn der.

Så han fikk kanskje sjokk, da han så at en av sjefene hans, fra Rimi Bjørndal, (nemlig meg), dukka opp der, da.

(Enda det var jo Toro som hadde fått meg opp, på gjestelista der.

Hvis jeg husker det riktig, ihvertfall).

Og de mest 'hardbarka' techno-folka.

De var nok i det rommet, hvor Toro spilte.

(Og ikke ute blant 'massene').

For Toro spilte som en gud, (må man vel nesten si).

(Med unntak av at han lagde hakk i plata, da).

Og Toro fikk disse hardbarka techno-folka, (som jeg nevnte ovenfor), til å begynne å plystre, nærmest i ekstase, (må man vel si), over den her flotte og nesten hypnotiserende techno-musikken, da.

Men Toro så ikke engang på meg, husker jeg.

Han bare så ned på platene, og lot som at han ikke så meg.

Eller kanskje han ikke så meg?

Hva vet jeg.

Det var jo et ganske lite rom, og da jeg gikk inn der, så så jeg med en gang Toro, som spilte plater, da.

Så at han ikke skulle ha sett meg, det ville ha vært litt rart, vil jeg si.

For Toro var vel ikke full, når han jobbet som DJ, liksom?

Hva vet jeg.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det mest spesielle, fra disse to-tre årene, som jeg noen ganger var med David Hjort, (og noen ganger også Toro), litt rundt, i Oslo's party-miljø.

Det var vel den nyttårsaftenen.

(Muligens nyttårsaftenen år 1998).

Som David Hjort dro meg med, på et 'ulovlig techno-party', (var det vel han kalte det).

Dette var en fest, som var i en leilighet, i Skippergata, (som er en sidegate til Karl Johan).

Og David Hjort dro meg med dit, da.

Og David Hjort sin kamerat Roger, (fra Sagene), var også med dit, (husker jeg).

Og denne festen, den var i en vanlig leilighet, som hadde blitt provisorisk bygget om, til et slags diskotek, da.

(Noe sånt).

Og en gjest, på denne festen, hadde på seg lege-kostyme, og drakk absinth, (husker jeg).

Noe som David Hjort gjorde et poeng av, (husker jeg).

Men når jeg går på Asda, (for å handle mat), nå.

Så kan jeg også få kjøpt absinth, (siden de selger det, i sprit-hylla der), for å si det sånn.

Men dette er nok ikke snakk om den farlige versjonen av absinth, (som inneholdt malurt, (mener jeg å ha lest), som gjorde folk sinnsyke), som fantes i gamle dager.

Og dette hadde jeg vel lest om, i avisene, på den her tida, også.

Så hva som var så morsomt, med han lege-karen, som drakk absinth, det veit jeg ikke.

Men dette sa jeg ikke noe om, til David Hjort da,  (husker jeg).

For det var vel ganske høy musikk der, osv.

(Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og en stund etter den her nyttårsfesten.

Så sa David Hjort det til meg, (husker jeg).

At politiet hadde hatt razzia, på det ulovlige nyttårspartyet.

Etter at vi hadde gått derfra, da.

Men hva som var ulovlig, med den her festen.

Det veit jeg ikke.

Men det er kanskje noen andre som veit det.

Det er mulig.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det utestedet, som jeg var oftest med til, under den her 'fredagspils-tida', med Rimi Bjørndal.

Det må vel ha vært et techno-utested, (som vel ikke hadde noe navn, tror jeg), som lå cirka der som utestedet Blå ligger nå.

Nemlig nederst i Maridalsveien, (blir det vel).

(Et utested som lå litt nærmere Maridalsveien, mener jeg å huske.

Enn det utestedet hvor Toro hadde denne club-en sin, (som lå i den samme sidegata, til Maridalsveien), hvor han hadde solgt ølet Red Stripe.

(Som jeg har skrevet om, i et tidligere kapittel).

Dette andre utestedet, det var ikke Axel med på.

Og der var det snakk om hundrevis av gjester.

Og ikke titalls gjester, liksom).

Og på dette utestedet, (som ikke Axel var med på).

Så møtte jeg engang ei svensk kollega-dame, fra den tida jeg jobba, som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, (husker jeg).

Dette var ei litt anonym dame, i begynnelsen av 20-årene.

Som het Linda, (eller noe sånt), vel.

Hun jobba vel mest tidligvakter, på Rimi Bjørndal, på den tida, som jeg jobba der, som assisterende butikksjef.

Mens jeg jobba nesten utelukkende seinvakter, på den her tida, da.

Og det her var ei dame, som var litt som en grå mus, (heter det vel).

Altså, hu så ikke ut som Marilyn Monroe, liksom.

Hu så vel mer ut som hushjelpen til Marylin Monroe, kanskje.

(Noe sånt).

Og hu anonyme, svenske dama.

Hu tok tak rundt Toro og meg da, (husker jeg).

(En gang jeg var med David Hjort og Toro ut på byen..

En stund etter at jeg hadde begynt som butikksjef, på Rimi Nylænde, (må det vel ha vært).

Men David Hjort, han fortsatte likevel å be meg med ut på byen, da.

Noe som jeg jo hadde tradisjon, for å bli med på, fra den tida, som jeg jobba som assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal.

Og var kollega, med Toro og David Hjort, der).

Og så. (mens hu holdt rundt Toro og meg), så sa hu anonyme, svenske, Rimi Bjørndal-dama: 'Gutta mine', (husker jeg).

(Noe sånt).

Enda jeg ikke kjente hu svenske dama omtrent, (i det hele tatt).

Siden vi pleide å jobbe forskjellige skift, på Rimi Bjørndal, da.

Men dette var kanskje ei dame, som Toro.

(Som fortsatt jobba, på Rimi Bjørndal, på den her tida).

Hadde bedt med ut på byen, som noe slags 'fredagspils-greier' da, (på Rimi Bjørndal).

(Hvem vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter