Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 20. mars 2013

Jeg sendte en ny e-post til Sivilombudsmannen






Gmail - SV: Svar på innsynsforespørsel








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










SV: Svar på innsynsforespørsel










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Wed, Mar 20, 2013 at 10:37 AM





To:
Post Språkrådet <post@sprakradet.no>


Cc:
postmottak@sivilombudsmannen.no







Hei,

det er en ting at dere ikke kan sjekke at det er en ekte
innsyns-forespørsel, når dere sender dette.

Det er en annen ting at dere virker uvillige, til å rydde opp, når
misbruk av systemet deres oppdages, i ettertid.

Dette er en veik og skuslete holdning, mener jeg.

Man kan kanskje kalle det trylting, hvis man bruker den nye
Ullensvang-standarden.

Så dette er som noe evneveikt av dere, at dere ikke gidder å finne ut
hvem tater-terroristen er nå, mener jeg.

Så jeg sender om dette til Sivilombudsmannen.

Siden dere får sånt her sendt fra staten, så regner jeg med at dere er
en forvaltningsenhet.

Og jeg mener at når dere sender sånn her dritt, så er dere ansvarlig
for å rydde opp.

Dere kan ikke sende meg til Fornyingsdepartementet.

Det er deres jobb å ta dette med disse.

Og så finne ut hvem tater-terroristen er.

Og så kontakte meg, og fortelle navn og adresse, på skøyeren.

Er dere så tjukke i huet, (hadde jeg nær sagt), at dere ikke skjønner dette.

Er det så dum man blir, av å jobbe i staten?

Erik Ribsskog


On 3/20/13, Post Språkrådet <post@sprakradet.no> wrote:
> Hei Erik Ribsskog
>
> Det er beklagelig at slike ting skjer. Det er ikke så mye Språkrådet kan
> gjøre med det, slik systemet er lagt opp i dag . Vi får innsynsforespørslene
> sendt direkte fra offentlig elektronisk postjournal  (OEP), se vedlagt link
> http://www.oep.no/nettsted/fad. Den riktige å henvende seg til er kanskje
> Fornyings-, administrasjons og kirkedepartementet som er de som er ansvarlig
> for OEP.
>
> Vi får en mengde innsynsforespørsler hver uke, og vi har ikke mulighet til å
> kunne finne ut om en som etterspør et dokument er den riktige avsenderen av
> etterspørselen. Alle har adgang til å kunne få tilsendt dokumenter som ikke
> er unntatt offentlighet.
>
> Vi har forandret på adressen til vårt postmottak i dag slik at det ikke ser
> ut som svar på  innsyn kommer fra en privatperson ( i dette tilfelle

> vigdis.nilssen@sprakradet.no<mailto:vigdis.nilssen@sprakradet.no>)
>
> Jeg arbeider ved Språkrådet som arkivleder, og det var jeg som sendte ut
> svar på innsynsforespørselen.
>
> Beklager igjen at det er umulig å kunne sjekke opp alle identiteter på de
> som etterspør.
>
> Vennlig hilsen
>
> Vigdis Nilssen
> arkivleder
> Språkrådet
>
> Postboks 8107 Dep
> 0032 OSlO

> e-post: postmottak@sprakradet.no<mailto:postmottak@sprakradet.no>
> tlf.: 22 54 19 52
>
>
>
>
> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
> Sendt: 18. mars 2013 11:22
> Til: Vigdis Nilssen
> Emne: Re: Svar på innsynsforespørsel
>
> spoofing
> 2013/3/18 Vigdis Nilssen

> <vigdis.nilssen@sprakradet.no<mailto:vigdis.nilssen@sprakradet.no>>
>
> Vi viser til din bestilling av 07.03.2013
>
> Følgende vurderinger er gjort i forbindelse med din bestilling:
>
> Vedleggsliste:
>         Innsyn avslått: KlageFwd OppdateringFwd FullmaktFwd OppdateringFwd
> Deres brev av 28. januarFwd Deres brev av 18. januarFwd Ny oppdateringFwd
> Oppdat - § 13 1. ledd, jf. fvl. § 13 1. ledd nr. 2
>         Innsyn avslått: statens sivilrett 15. februar - § 13 1. ledd, jf.
> fvl. § 13 1. ledd nr. 2
>
>
>
> Paragraf:                       § 13 1. ledd, jf. fvl. § 13 1. ledd nr. 2
> Paragrafbeskrivelse:    Offl. § 13 1. ledd, jf. fvl. § 13 1. ledd nr. 2
>
>
> Arkivsakid (kortformat):13/81
> Arkivsaktittel:         Statens sivilrettsforvaltning - klage på målbruk
> Journalpostnr.:         1
> Journalposttittel:      Klage på målbruk i offentleg forvaltning
>
> Dokumentet/dokumentene er unntatt fra offentlighet.
>
> Dette avslaget kan påklages til Kulturdepatementet, som er Språkrådets
> overordnede organ, innen tre uker etter at det er mottatt. En eventuell
> klage sendes Språkrådet som saksforberedende organ. Retten til å klage til
> Sivilombudsmannen gjelder ikke før avgjørelser er truffet av
> Kulturdepartementet.
>
> Med vennlig hilsen
> Språkrådet
> Postboks 8107 Dep
> 0032 OSlO

> e-post: postmottak@sprakradet.no<mailto:postmottak@sprakradet.no>
> tlf.: 22 54 19 50
>
>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter