Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 2. april 2013

Min Bok 5 - Kapittel 188: Enda mer fra da jeg bodde på St. Hanshaugen

En gang utpå 2000-tallet, så kom Glenn Hesler på besøk hos meg, på St. Hanshaugen.

Og det var fordi at jeg hadde bedt Glenn Hesler om å heller kjøpe hasj, direkte av søstera mi Pia.

(Istedet for å la det gå gjennom meg, da).

For jeg hadde bestemt meg for, at jeg klarte meg, med alkohol og sigaretter, da.

Og noe hasj hadde jo forsvunnet, fra den bilen. som jeg hadde leiet, da Pia, Axel, Daniel og jeg, dro ned til bestemor Ingeborg sin 85-års dag, (var det vel), i Nevlunghavn, i 2002, (mener jeg å huske at det var).

Så etter det, så sa jeg til Glenn Hesler, (på irc), at han måtte kjøpe hasjen sin, direkte av Pia.

For jeg tapte jo fem hundre kroner, på dette.

For jeg måtte jo betale Pia fem hundre kroner, for Glenn Hesler sine fem gram med hasj.

Og jeg fikk ikke et øre, av Glenn Hesler, for denne hasjen.

Siden den forsvant, fra hanskerommet, i bilen jeg hadde leiet, (på en Statoil-stasjon, på Majorstua), da.

(Mens den bilen stod parkert ved Gurvika, (i Nevlunghavn), da.

Som var et feriested for utviklingshemmede.

Hvor bestemor Ingeborg et par ganger feiret sine runde fødselsdager.

Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Så det må vel ha vært seinere i år 2002, da.

At Glenn Hesler kom på besøk hos meg, fordi at han ville det, at jeg skulle sitte på med han, når han dro til søstera mi, for å kjøpe den nevnte hasjen, da.

(Av en eller annen grunn).

Og under dette korte besøket.

Så hadde Glenn Hesler med seg ei dame, (husker jeg).

Og dette var som en overraskelse for meg, (husker jeg).

For jeg hadde aldri hørt om, at Glenn Hesler engang hadde kyssa ei dame, før det her.

Og Glenn Hesler, han er vel født i 1971, (eller noe sånt).

Så han var bare et år yngre, enn meg, da.

(Hvis det ikke var to år yngre, da.

Noe sånt).

Og jeg var jo over tredve år, på den her tida.

Og det må vel Glenn Hesler ha vært og, (tror jeg).

(Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

Så det at han plutselig fikk seg ei pen dame, da han passerte tredve år.

(Når han aldri hadde kyssa ei dame, før det her, engang.

Såvidt jeg visste, ihvertfall).

Det kom som en overraskelse for meg da, (må jeg nok si).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og ikke nok med at Glenn Hesler hadde fått seg dame, forresten.

Dette var også ei pen blondinne, (husker jeg).

'Deilig', er kanskje et ord, som hadde passa, på hu dama, til Glenn Hesler, (må jeg vel nesten si).

(Noe sånt).

Og dette var forresten ei dame, som hadde gått i klassen hans, en gang i tida, (eller noe sånt).

Mener jeg at Glenn Hesler sa.

Da jeg spurte han, om hvor han hadde fått hu dama fra, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Da vi kom fram til Pia, (det andre stedet hu bodde, i Tromsøgata).

Så mener jeg å huske det, at Glenn Hesler, så rart på meg.

Fordi at jeg ble igjen en stund, hos Pia, når jeg først var der, da.

(Og så gikk jeg heller hjem igjen, da).

For Glenn Hesler, (og dama hans), de skulle kjøre igjen, med en gang, da.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Noen år før det her.

(På slutten av 90-tallet, må det vel ha vært.

Muligens da jeg hadde HiAce-en.

Altså i 1996 eller 1997 da, isåfall).

Så sa Glenn Hesler til meg, en gang, (husker jeg).

At han ikke likte det.

At jeg besøkte han.

I Nordbyveien, på Skjetten.

For mora og stefaren hans.

De pleide noen ganger å sitte i nettoen, (altså kliss nakne), i stua deres der, da.

(Sa Glenn Hesler).

For Glenn Hesler flytta tilbake til gutterommet sitt, da.

Etter at han, (av en eller annen grunn), ville flytte ut, fra Ungbo, da.

(Hvor jeg hadde skaffa han et rom, (ved å prate for han, med Ungbo-dama), på begynnelsen av 1994 en gang, var det vel.

Noe sånt).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og denne naken-pratinga, til Glenn Hesler, den husker jeg at jeg undret meg over, forresten.

For jeg hadde jo vært hos Glenn Hesler og dem, og lånt PC-en hans.

I påskeferien, i 1992.

Mens jeg gikk det siste året, ved NHI.

For å få ferdig det kryssordprogrammet, som jeg dreiv på med, studieåret 1991/92, da.

Og fra disse 'påske-besøkene'.

(Som vel må ha vært en 4-5 besøk.

Eller noe sånt).

Så kan jeg ikke huske det.

At foreldre hans satt nakne i stua liksom, da.

Og det tror jeg nok at jeg ville ha huska, hvis jeg hadde sett det, (for å si det sånn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og det var også en annen ting, som jeg undret meg over, en gang, da jeg besøkte Glenn Hesler, i Nordbyveien, (på Skjetten), husker jeg.

Og det var da jeg så PC-en hans.

(Rundt årtusenskiftet en gang, kan det vel ha vært).

At han liksom hadde skrudd meg av, på ICQ, da.

(Eller om det kan ha vært, på MSN).

Sånn at han ikke kunne se det, (med en gang), hvis jeg for eksempe sendte en melding, da.

Mens han vel ikke hadde gjort det samme, med for eksempel Alex fra Torshov aka. Darkdog da, (virka det som for meg, ihvertfall).

(Hvis jeg husker det riktig, da).

For jeg hadde vel latt PC-en min stå på.

Med ICQ, (eller om det var MSN), på da.

Mens jeg var og besøkte Glenn Hesler.

(Sånn som jeg husker det, ihvertfall).

For jeg dreiv antagelig å lasta ned noen filmer eller noe musikk, (eller noe sånt), da.

Siden jeg vel hadde fått meg bredbånd, (på den her tida), antagelig.

(Hvis jeg skulle tippe, ihvertfall).

Og da ble jeg nesten litt såra, (husker jeg).

For jeg hadde vel innbilt meg det, (på rundt den her tida), at Glenn Hesler liksom var kameraten min, da.

Men etter disse to episodene.

(Det at han sa at foreldra hans pleide å sitte nakne i stua.

Og det med at han hadde slått meg av, på ICQ, (eller om det var MSN)).

Så var jeg nok ikke helt sikker på det, om Glenn Hesler egentlig var kameraten min, da.

(Eller om han bare lot som).

Og da han plutselig fikk seg en deilig blondinne-kjæreste og.

Så lurte jeg vel litt på det.

Om hvordan Glenn Hesler, hadde klart å få tak i, hu pene dama, da.

Om dette kunne ha vært, fordi at han var noe slags kriminell, (eller noe sånt), da. .

(Hvem vet).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida, som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle prøve å få skrevet mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter