Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. mai 2013

Mer fra Facebook

Morsomt å finne igjen noe gamle bæreposer fra byens matvarehus:) før de fire store kom inn og tok over bransjen.
Morsomt å finne igjen noe gamle bæreposer fra byens matvarehus:) før de fire store kom inn og tok over bransjen.
  • 41 personer liker dette.
  • Marianne Rosvold Ja, det må man vel kalle gamle gode minner. Sånn som det er blitt nå er jo bare sorgen.
  • Erik Ribsskog Morfaren min, (Johannes Ribsskog), som bodde i Nevlunghavn, på slutten av 70-tallet, han pleide å handle på Nanset Marked, husker jeg.

    Antagelig fordi at bestemor Ingeborg ville det.

    Morfaren min kjørte en blå Mazda, var det vel.

    Husker også at det fantes et Torstrand Marked, rundt 1978/79.

    Der var det Rema, (mener jeg å huske), på begynnelsen av 2000-tallet.

    Så det er vel det ennå.

    Og Nordbyen Kjøpesenter er vel der, hvor Nanset Marked var.

    Husker også et supermarked som het Thorfinns, som vel kan ha hatt adresse Jegersborggate, (ovenfor apoteket Svanen eller noe vel, i samme bygget som Posten vel).

    Der er det vel Rimi nå eller?

    Ellers var det jo kjøpesenteret til Albert Bøe, (som jeg lurer på om var faren til Anette Bøe), som var veldig populært, på 70-tallet, sånn som jeg husker det.

    Det lå litt ned mot jernbanestasjonen, fra Torget, (ikke så langt fra der det er politistasjon nå vel.

    Noe sånt).

    Og på Domus, så kunne man tulle, når man panta flasker.

    Var det noen som sa til meg.

    For man kunne ta ut flaska igjen, av automaten, og få dobbelt pant.

    Men en gang 'ferska' en Domus-ansatt meg, husker jeg.

    Det var ikke så artig.

    Domus hadde også en egen luke, for å pante pantelapper.

    Der måtte man skrive navnet sitt, for å få panten.

    Der solgte de vel også drops-esker, på begynnelsen/midten av 70-tallet, mener jeg å huske.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

https://www.facebook.com/groups/410957598950304/
Nyere innlegg Eldre innlegg Startsiden

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter