Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. mai 2013

Mer fra Facebook









...du har badet på Langestrand-badet. Stranda vi ofte syklet til, da vi var for store for bassenget på Tollerodden. På Langestrand var det jo badehus hvor man kunne skifte klær, og det var veldig fint syntes vi som var litt sjenerte. Er ikke som det var der lenger heller :-(
Liker · · Ikke følg innlegget lenger · Del · for ca. en time siden





  • 5 personer liker dette.










  • Lars Terje Hansen ja det er den jeg tenkte på






  • Reidun Fevang Fra Larvik kommer vel Jordestrande rett etter Rødberg. Heter nok egentlig Jordebukta, men... flott var det der, og godt var det å være der med heile slekta Savner det jeg







  • Marianne Rosvold Jeg var en del der jeg også i den første tenåringstida. Kort vei å sykle til fra byen.







  • Gunn Sæthre Greit sted å bade.Når en var fra Nanset så var det greit å ta bybussen som gikk til Langestrand:-)







  • Erik Ribsskog Jeg husker at søstra mi Pia oeg jeg, et par ganger tok bussen alene, ut til min mors foreldre, i Nevlunghavn, da vi var i 7-8-9 års-alderen.

    (På slutten av 70-tallet).

    Dette var om vinteren, og der var ungene så gærne, at de sklei på støvlene, ned den veldig bratte Blombakken.

    Og mormora mi, (Ingeborg fra Danmark), hu skjente på søstera mi og meg, fordi at vi ikke sklei ned den bakken, da.

    Og jeg satt også på med Frode Kølner og faren, til Nevlunghavn.

    For Frode Kølner hadde ei tante, som var hjerneskada, og bodde på Larvik sykehus.

    Men hu var i Gurvika, (et strandsted, for utviklingshemmede), om sommeren da.

    Og jeg ble med dem dit da, i bobla, til Hans Monrad Kølner, (heter han vel), faren til Frode Kølner, fra Trygves gate.

    (Faren til Frode Kølner jobba i E-verket, (eller El-verket), i Larvik, forresten.

    Og han fikk meg til å begynne å samle på frimeker, mens jeg bodde i Jegersborggate.

    For Frode Kølner ba meg med inn til dem da).

    Faren min likte best Mercedes, så jeg klagde litt.

    Og da sa Frode Kølner at det var 'jubileumsmodell', husker jeg.

    Men Frode Kølner og faren ville ikke besøke besteforeldrene mine, som bodde et steinkast fra strandstedet Gurvika, da.

    (Av en eller annen grunn).

    Men men.

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter