Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 10. juni 2013

Enda mer fra Facebook









Når din mormor feirer sine runde fødselsdager i kafeterian i Gurvika.

Når din mormor feirer sine runde fødselsdager i kafeterian i Gurvika.


Liker · · · Del · for 5 timer siden




  • 5 personer liker dette.







  • Erik Ribsskog Det er min onkel Martin, (som nå bor på Løvås gård i Kvelde, men som på den her tida bodde i Østfold vel), til venstre på bildet, (som er fra sommeren 1997), sammen med sin datter Liv Kristin Sundheim, fra Ås.

    Så er det meg, (som på den her tida jobba
    ...Vis mer





  • Marianne Rosvold Hører il Larvik det også.






  • Gerd-Unni Hansen Mammaen din bodde rett over veien for meg på Tagtvedt i begynnelsen av 1980 tallet.. huske mormoren din og morfaren din var på besøk der ofte... veldig pen og original var mammaen din på den tiden... Alltid så superstilig også..






  • Erik Ribsskog Ja,

    det var mora mi som dro meg med, på det her.

    Hu hadde leid hotell-rom, for søstera mi Pia, (og hennes da et år gamle mulatt-sønn Daneil), seg selv og meg, på gjestgiveriet, i nede i havna, i Nevlunghavn.
    ...Vis mer





  • Marianne Rosvold Det heter Larvik by og Larvik kommune. Og Nevlunghavn går inn i Larvik kommune. Og det er flere med i denne gruppa som er fra Nevlunghavn.






  • Erik Ribsskog Ja skjønner,

    jeg er egentlig fra Berger, skjønner du.

    (Selv om jeg har bodd en del år i Larvik, under oppveksten.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Gerd-Unni Hansen:

    Var min mors søsken Martin og Ellen, (som da bodde i Sveits), ofte og besøkte min mor, på Tagtvedt?

    Mine yngre søsken Pia og Axel bodde jo i Hestehavna der, i et par år, på begynnelsen av 80-tallet.
    ...Vis mer





  • Gerd-Unni Hansen Husker godt Pia og Axel, søte småbarn - det var på den tida de bodde der at din mormor var på besøk der.. Etter de flyttet tror jeg moren din ble litt ensom, men husker ikke hvem som flyttet inn med henne..... Ja- mammaen din hadde nok besøk av flere,...Vis mer






  • Erik Ribsskog Ja,

    det var jo en rettsak i Larvik tingrett, og moren min tapte foreldreretten, for Pia og Axel.

    Jeg husker at jeg var bekymret for mora mi, på den tida, og sa til henne, at Pia og jeg fortsatt skulle besøke henne.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Gerd-Unni Larsen:

    Tagtvedt er jo forresten kjent for Tagtvedt-gjengen, osv.

    Det var ikke sånn at Pia og Axel hadde noen slemme venner, som var med der?


    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gerd-Unni Hansen Nei - absolutt ikke noe slemme barn der ...Mest helt små barn på den tiden på Tagtvedt.. Jeg flyttet inn i rekkehuset rett over veien for moren din - i helt likt rekkehus... Rekkehusene og blokkene der ble ferdige i 1980 - Dette gjaldt Tagtvedt 1 - og etter hvert kom Tagtvedt 2 osv... Når man flytter inn i et nyetablert område er det alltid noe "smårusk" i starten - men de forsvinner etterhvert... Nå f.eks er det veldig rolig bydel - landlig og godt... Jeg bodde der fra 1980-83...







  • Erik Ribsskog Jeg husker det skjedde et par rare episoder der, da jeg var på helgebesøk der.

    Husker en gutt som kjørte en svær olabil, ned der bussen kjørte og videre ned en gårdsvei.

    Husker også noen pakistanske jenter, (var det vel), som glante ut av vinduene sine, i en blokk der.

    Pia hadde mange venninner der, på sin alder, og hu er født i 1971.

    Men jeg var der bare på 5-10 helgebesøk, i løpet av noen få år, på første halvdel av 80-tallet.

    Så jeg må innrømme at jeg ikke kjenner forholdene så godt, på Tagtvedt.

    Men jeg må innrømme at både Pia og Axel har blitt ganske 'rare', må man vel si.

    I Oslo så tulla de med meg, hvis jeg gikk på byen, og prata med damer, for eksempel.

    Så skulle ikke 'fordundre' meg om en av dem, (eller begge to), var med i en slags gjeng.

    Men men.

    Mvh.


    Erik Ribsskog









    https://www.facebook.com/groups/410957598950304/535025596543503/?notif_t=group_comment

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter