Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 5. juni 2013

Mer fra Facebook-gruppen: 'Du vet du er fra Sande når.....'










du husker Rema var Rimi....
du husker Rema var Rimi....




Liker · · · Del · 30. august 2012 kl. 18:00





  • 74 personer liker dette.








  • Raymond Olaussen og du var butikksjef








  • Bente Rui Kan ikke være sååå lenge siden det vel Tollef..?








  • Marte Astrup Holtan endel år siden det,har vært Rema en stund nå








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Jeg ga meg i 94. Rimi stengte noen år senere.








  • Espen Stenbrenden Maten har ikke blitt noe dyrere på disse åra ser jeg ..








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Nei, ikke alt i hvertfall. Melk, melkeprodukter og egg har blitt dyrere. Staten bestemmer prisen på disse produktene.








  • Anja Gundersen eller Pris








  • Per Hoff ....Supermat Annie Thorbjørnsen








  • Per Einar Oreberg Os før det var det møbeforreting of fabrikk utsalg for Gummien!








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Jada først Supermat, så Pris i 1983 og Alles-Pris. Rimi kom på slutten av 1991.








  • Torgeir Fredriksen det må være sykkel'n til bestefatter'n som står der...








  • Gunn Rigmor Nielsen husker Rema,Rimi først var Pris.








  • Hans Martin Høydahl Den het vel supermat før ivertfall da jeg jobba der var eriksen som eide den








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Det er helt riktig. Eriksen drev først og hadde flere butikker i Drammen og omegn. Supermat var bra, men Eriksen gikk konk p.g.a uheldige omstendigheter.








  • Hans Martin Høydahl han gikk vel ikke konk men solgte videre til kahn brødrene








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Det er riktig.








  • Jan H Andersen Ja, jeg jobbet på Supermat i helgene og en sommer med Fru Thorbjørnsen som sjef.. Det må ha vært 1979 - 1980.








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Pris åpenet høsten 1983.








  • Stine Høydahl Solberg super'n








  • Theresa Marin Jeg jobba på Supermat, både hos Eriksen og Khan. Mange minner fra den tiden, bla når jeg kom ut på kjølelageret og fant en kollega i 'full gang' med en annen kollega... Og det verste er at jeg ble mest flau!








  • Hans Martin Høydahl mange som så ting der vet godt hva du sikter til








  • Gro Beate Davø Bredahl Het ikke Pris men, Prix








  • Bjørn Terje Møller Husker min søster jobbet der. Var vel når Tollef Anton Aass Tollefsen sjef, tror jeg..








  • Petter Høydahl Ja








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Det er riktig. Bjørn.








  • Reidar Lundh Det het vel Pris ?








  • Stine Høydahl Solberg Ja, jeg også mener det het Pris.








  • Turid Wenche Skjeldrum Grohar nok rett. Navnet var Prix








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Butikken het Pris, Alles - Pris, til slutt Rimi.








  • Reidar Lundh Tenker nok vi får høre på Tollef.








  • Turid Wenche Skjeldrum Ja der gir jeg meg. Det var en annen matbutikk som het Prix








  • Marte Astrup Holtan Når jeg tenker etter,tror jeg faktisk Tollef Anton Aass Tollefsen har rett








  • Per Hoff Prix er Coop sitt varemerke.








  • Per Hoff Mulig butikken på Selvik/Brekkebakketoppen het Prix en periode?








  • Jonas Boye Olsen Den heter vel fortsatt Prix








  • Marte Astrup Holtan Den på Brekkabakken heter Prix men den på bildet er Rema 1000 nå








  • Gro Beate Davø Bredahl Ja, tror alle vet det, men på slutten av -70 tallet begynnelsen av -80 tallet så het butikken Prix








  • Marte Astrup Holtan I følge Tollef Anton Aass Tollefsen het den Supermat,så Pris,Alles-Pris fra 1983,Rimi fra '91-94 og deretter Rema.Eneste Prix jeg veit om som var den gangen,var nedafor Brekkabakken








  • Øyvind Sando Butikken som nå er Rema 1000, har aldri vært Prix-butikk. Tollef vet hva han prater om! Og jeg har jobbet på Pris og Alles-Pris.








  • Kjell Bjørnholt Prix er på selvik.








  • Marte Astrup Holtan Var det jeg trodde også Øyvind Sando








  • Gro Beate Davø Bredahl Ja ja....så gir jeg meg da. Mente så bestemt at posene var gule og at det sto prix...............Ikke såååååå langt unna Pris da Hihi God dag til alle sammen.








  • Per Einar Oreberg Jeg hadde sommerjobb i Shoppen på Gummien til i september i 79. Da var det ennå møbler også i annen etasje,








  • Tollef Anton Aass Tollefsen Det var møbler der i 1984 også.








  • Reidar Lundh Heia Marte ikke gi deg








  • Gunn Rigmor Nielsen Ja var møbler der til 87 jeg arbeidet der i de årene den var i Sande trivlig jobb.








  • Erik Ribsskog Jeg, (som er fra Berger), gikk i klassen til Monika Andersen, (fra Selvik), på grunnkurs og økonomilinja, på handel og kontor, på Sande videregående.

    Og hu Monika Andersen jobber visst som assisterende butikksjef, på denne Rema-butikken nå.

    Hu kontakta meg, (sammen med Kristin Sola), i et friminutt, i klasserommet i Sandehallen, i første klasse, på handel og kontor.

    Og lurte på om det var sant, at jeg bodde aleine.

    Det bekreftet jeg, at var sant.

    Og nå har jeg en omsorgssvikt-sak, mot min far, (Arne Mogan Olsen), som lot meg bo alene, fra jeg var ni år.

    Jeg har også jobbet som butikksjef, på tre Rimi-butikker, forresten.

    Rimi Lambertseter, (en butikk som også var kjent som Rimi Nylænde, og som i gamle dager het Balstad), fra 1998 til 2000.

    Rimi Kalbakken, (tidligere Bolighuset Matsenter og Edda kino og også tidligere ICA Kalbakken, i Høyres Hus), i Oslo, fra 2000 til 2001.

    Og Rimi Langhus, på Vevelstad i Ski, fra 2001 til 2002.

    Så kanskje Monika Andersen er misunnelig, siden hu ikke er butikksjef, (ihvertfall ikke ennå vel)?

    Og derfor ikke svarer?

    Har også overhørt, på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', og har flyktet til England.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog










    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter