Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 6. juni 2013

Mer fra Facebook









Butikker, Ebba kiosk, Kiosken rett over Falck, Bertsen dagligvare, Bertsen Elektro, pappas kjøttbutikk, S-laget, Jacobsen kiosk, Finn Hansen dagligvare, Alviniussen, Garnbutikken til xxx og Berit, enda en dagligvare, det var Storgata, videre i rekkeviksgate, Baker Johnsen, Strikkebutikk, Sending i Hølabekken. Jøss for et yrende liv det var.


Liker · · · Del · 5. august 2012 kl. 18:49 i nærheten av Kvelde, Vestfold




  • 40 personer liker dette.




  • 51 av 129





  • Ingunn Bakke Haraldsen Rart å tenke på at min tante og onkel bodde i andre etg. i øksemordhuset på 70-tallet....






  • Arne Limkjær ups...






  • Erik Ribsskog Jeg handla mye på Samvirkelaget, ved Skreppestad-blokkene, for mora mi, da jeg var i 5-6-7 års alderen, må det vel ha vært, (for vi flytta til Jegersborggate, før jeg fylte åtte år).

    (Det var vel den nærmeste butikken).

    Og en gang, så hadde mora mi s
    ...Vis mer





  • Kari-Ann Kristiansen i 73-74 var det vel Finn Hansen som hadde butikken i Storgata? (Gamle Sjølyst-butikken)






  • Arne Limkjær Ja!






  • Arne Limkjær jeg husker ikke at Samvirkelaget hadde butikk på Skreppestad, Erik Ribsskog, men det er mulig jeg tar feil; iallefall var det en kolonial-forretning der; og uansett var din historie fornøyelig!






  • Erik Ribsskog Jeg mener det var Samvirkelaget.

    For jeg vant med Samvirkelaget fra Storgata, så jeg var vant til den kjeden, da.

    Husker godt at Gulf bensinstasjonen ble til Shell.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Fikk alle ungene gratis pølse, i slakterbutikken?

    Jeg fikk ikke det.

    Og dette var vel en butikk, som solgte rått kjøtt.
    ...Vis mer





  • Oddvar Ringdal Kona mi Anne-Berit Eide husker ikke at det var samvirkelaget på Skreppestad. Var Harry og Else Wiik Karlsen og etter de var det Tansø. Senere flyttet Tansø bort der som Fina stasjonen var Så var det kiosken Knive å så etterpå Jespersen ned til Skreppo






  • Arne Limkjær det er også slik jeg erindrer, Oddvar Ringdal.






  • Erik Ribsskog Ja, jeg skreiv jo det, at jeg ikke var helt sikker, på at det var Samvirkelag.

    Jeg bodde jo i Storgata først, så jeg husker kanskje butikkene bedre der.

    Jeg mener vagt å huske noen hvite, røde og svarte bæreposer, fra den Skreppestad-butikken.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Kjenner forresten også en Oddvar(?).

    Som hadde en sønn, som het Lasse(?)

    De bodde ute ved en gård, på/ved Halsen, (Huseby?).
    ...Vis mer





  • Erna Christiansen Husker alle sammen






  • Erik Ribsskog Erna Christiansen:

    Husker du Oddvar og Lasse og dem?

    (Eller mente du butikkene?).
    ...Vis mer





  • Elin Lysnes Bjerkholt Lasse Thorsen






  • Erna Christiansen Jeg mener butikkene






  • Erik Ribsskog Erna Christiansen:

    Ok, jeg burde ha skjønt det.

    Sorry.
    ...Vis mer



    Bor i Larvik, NorwayMann

    6. mai kl. 22:34 · Redigert · Liker · Fjern forhåndsvisning





  • Erik Ribsskog Husker ogsaa at det var en kiosk i Storgata, forresten.

    Like ved skolen.

    Den kiosken var ikke saa langt unna Halsen dagligvare vel.
    ...Vis mer





  • Erna Christiansen Oi Oi dette tar helt pusten fra meg så flinke dere er til å huske






  • Erik Ribsskog Hehe,

    jeg har vaert arbeidsledig i England, i mange aar naa.

    (Etter at jeg var butikksjef, paa en veldig stor Rimi-butikk, (som laa der Edda kino og supermarkedet Nova laa), i Hoeyres Hus, paa Kalbakken, i Oslo.
    ...Vis mer





  • Tor Magnus Pedersen Garnbutikken til Ågot ( Berit var dattera ), og så var det butikken til Sundby ( hvor vi alltid fikk kjøpe på søndag). Ellers var jo baker Evensen rett over gata for Alviniussen. Utrolig at den butikken fortsatt er i drift. Så var det også kiosk i huset etter det gamle bedehuset.






  • Elisabeth Leifsen Nå har jeg snart orden på det.... Men jeg skjønner at Skreppestad var ikke stedet jeg var mest. En gang vi hadde klassefest, med noen fra nevnte sted, ble navnene Tore Simonsen nevnt og noe de kallte Skreppestad tobakk. ????????? Ringer noen klokker her? Ellers har jeg da skrevet Harry og Else Wiik Karlsen etterfulgt av Tansø. At Knive hadde kiosk - etterfulgt av Jespersen (Kan dette være Skreppestad tobakk)






  • Elisabeth Leifsen Jeg husker kiosken ved siden av Bedehuset i det gamle huset, men husker ikke hva de het som drev den. Butikken med fiskeutstyr hadde jeg glemt. og keramikeren kom nok til etter jeg var flyttet, men det var jo en skandale at jeg hadde glemt brusutsalget...Vis mer






  • Elisabeth Leifsen Det lå en butikk i Vebergsgt, kan det være Giverholdt/Børresen som jeg ikke helt kan plassere?p






  • Elisabeth Leifsen Så var det kiosken i det gamle lille huset ved Bedehuset. hvem hadde den. Jeg er egentlig blank, men mener jeg kjente den gamle dama som hadde den - fru Sandholmen? Aner ikke hvor jeg fikk det navnet fra?






  • Elisabeth Leifsen Tore Simonsen - oppgitt på Skreppestad.... Men jeg mener at for over 50 år siden var det også en kiosk i svingen opp mot Bisjord fra Skreppestad?






  • Elisabeth Leifsen Obs, Berit hva/hvem var det John Odvar Hansen?






  • Anne Berit Ringdal Så var Hasle som drev kolonial ved siden av Jansen også, Husker vi var å kjøpte melk i spann, å rett over gata var det Larsen med jernvarer. Er disse nevnt kanskje?






  • Elisabeth Leifsen Ja, disse har jeg ikke glemt, for her handlet vi også.






  • Elisabeth Leifsen Men bare kom med forslag, hadde jo vært moro å fått med flest mulig.






  • Tor Magnus Pedersen Det var Giverholt/ Børresen som lå i Vebergsgt. Og riktig, det var fru Sandholmen som drev den lille kiosken. Bestemoren til Torbjørn Sandholmen. Bodde ikke de i huset til fru Risvoll? Ingen har nevnt pølsebua til "tante" Beta, på toppen av Smiebakken....Vis mer






  • Elisabeth Leifsen Gud så fornøyd jeg ble nå. Da virker hukommelsen utrolig bra.






  • Elisabeth Leifsen Særlig denne med fru Sandholmen,,,,,men den siste med "tante" Beta hadde jeg overhode ikke,,






  • Elisabeth Leifsen I uthuset på Nordly har jeg skrevet Torgrimsen?????Arne og jeg kom fram til en til - husker ikke hva det var. I huset til fru Evensen var det kiosk ja, Etterpå ble det frisørsalong men jeg husker ikke hvem som drev den.r






  • Tor Magnus Pedersen Torgrimsen rimer ikke, han bodde nede i Labo, og hadde en datter eller to, men navnet.....?? Husker du fam.Dreng ( Rolf Dreng) bodde i det uthuset noen år ?






  • Elisabeth Leifsen Så avventer jeg dette, for det hadde forbindelse med noen i bo/Labo , jeg husker jeg synes han var så koselig bak disken, så jeg burde jo husket dette......






  • Elisabeth Leifsen Christiansen? Finn?






  • Erna Christiansen Det er min far






  • Erna Christiansen Jeg har en søster som heter Toril og ettervært kom også Line Desverre døde min mor når Line var seks år






  • Anne Berit Ringdal Det var en hos Fru Evensen også Men husker ikke helt om det var Midten






  • Erna Christiansen Min mor hadde en blomster butikk hos fru Evensen en liten stund Så flyttet de over gaten å bgjynte kolonial






  • Erna Christiansen Kolonialbutikken het Midten






  • Elisabeth Leifsen Nå begynner det å bli morsomt. Den blomsterbutikken eksisterte ikke i mitt hode ... og Midten trodde jeg var moe annet. Så flott at de som virkelig vet kan være med å oppklare noe.






  • Erik Ribsskog Hadde vaert artig om noen hadde hatt noen fotografier av butikkene/kioskene, ved Skreppestad-blokkene, (langs Tjoellingveien), paa 70-tallet.

    (Siden det er litt diskusjon om hva de het, og hvor mange de var, osv).

    Ogsaa artig om noen hadde visst me
    ...Vis mer





  • Tor Magnus Pedersen Erik, du nevner det store brune huset i Storgt. som siden ble og er gult. Det kalles vel "skipperhuset", og der bodde en Thommassen, som var maler, med kone. Jeg og min eks leide i første etg. inn mot hagen, hos dem. De var veldig hyggelige. Karin og Manne Christensen leide i 2`n etg. Men hvor ble det av Thommassen ??






  • Erik Ribsskog Hei,

    Arne Thomassen døde for et par år siden.

    Han flytta til Oslo på 80-tallet, og var samboer med Mette Holter der.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Altså,

    Arne Thomassen er litt som en gåte, for meg.

    Han var jo nordlending.
    ...Vis mer





  • Erik Ribsskog Tor Magnus Pedersen:

    Tenkte litt mer her.

    Het det huset virkelig 'skipperhuset', forresten?
    ...Vis mer





  • Ella Sigurdslid Ja butikker var det mange av på Halsen, Begynner vi nederst i Storgata hadde vi Sundby, først kjosk oble dagligvare etter hvert Så kom Ågot med garn. stoff, klær og sengetøy, deretter var det Baker Evensen, Alviniussen, slakter Kolstad, Sjølyst,Jacobs...Vis mer






  • Ella Sigurdslid Ps. disse eksisterte i hvertfall på 50 tallet






  • Erik Ribsskog Var det ikke en matbutikk, i et hvit trehus, i Skippergaten eller Hølens gate, (eller noe sånt), og.

    (Altså i en sidegate, til Storgaten, mellom Østre Halsen skole og Hvittensand).

    Mener å huske det, fra rundt 1973 eller 1974, ihvertfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog










    https://www.facebook.com/groups/471474256203949/471734442844597/?notif_t=group_comment_reply

    Bloggarkiv

    Populære innlegg

    Om meg

    Bildet mitt
    Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

    Totalt antall sidevisninger

    Etiketter