Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. juni 2013

Mer fra Facebook

når du husker gamle Turnhallen mellom fengslet og Herregårdenhttp://www.flickr.com/photos/linklarvik/8196571736/
Liker · · · Del · for 15 timer siden
  • 18 personer liker dette.
  • Gerd-Unni Hansen Begynte å turne der når jeg var 4 år...
  • Erik Ribsskog Vi flytta til Jegersborggate, (fra Halsen), mens jeg gikk i første klasse, skoleåret 1977/78.

    Året etter, (må det vel ha vært), så begynte søstera mi Pia, å turne, i denne hallen.

    (Må det vel ha vært).


    Mora mi fikk også meg til å være med, et par ganger.

    (Selv om jeg fant ut det, at jeg var for støl, (sikkert etter å ha spilt mye fotball), til å klare noe særlig mer avanserte ting, enn å stupe kråke).

    Var det ei fra Øst-Europa, som var lederske der?

    (Mener å huske ei i 30-åra med lyst hår, eller noe).

    Søstera mi Pia var den eneste som ville dusje, etter treninga, husker jeg.

    En gang, da vi gikk derfra, så fant Pia og jeg, en mus, som gikk på bakbena vel, ved bedehuset.

    Så kom en av de gutta, som var ledere vel, på bedehuset.

    Og jagde oss.

    For vi var slemme mot musa, sa han.

    (Noe sånt).

    (Jeg visste at det var noe relgiøse greier, i det bedehuset.

    For min mor hadde ei venninne, som bodde cirka ovenfor Vinmonopolet, i Nansetgata.

    Og hu hadde en sønn, som var et par år eldre enn meg.

    Som et par ganger dro meg med på bedehuset.

    Men de talte i tunger der, så jeg syntes at det ble for 'far out', da).

    Var det dette som var gymsalen, for Torstrand skole også, forresten?

    Og søstera mi Pia var vel også på jazz-ballett der, (mens vi bodde på Halsen), vel.

    (Og mora mi dro meg med, og jeg måtte stå å se på søstera mi og de andre jentene, som trente der, husker jeg).

    Mvh.

    Erik Ribsskog
  • Anne Bi Mathiesen Å det er lenge siden....fru Seman holdt vårs i øra.....men vi lærte da litt!:)
  • Reidun Fevang Har nok gjort mye bøy og tøy der ja
  • Erik Ribsskog Var det fru Seman som var hu lyshåra fra Øst-Tyskland?

    Turnhallen lå forresten i skolegården til Torstrand skole, på den her tida, (på slutten av 70-tallet).

    Og ikke i parken ved Herregården, liksom.

    Ble forresten litt rart for meg dette, at mora mi fikk meg til å være med søstera mi, på turn.

    For jeg holdt nemlig med Fram, (og ikke med Larvik Turn).

    Og jeg spilte en kamp en gang, for Fram sitt tredjelag vel, (skoleåret 1978/79), i Farrishallen vel, (som lå et steinkast unna denne hallen, sånn som jeg husker det), mot noen sværinger fra Nanset, som var noen år eldre enn oss.

    Men gutta i klassen, som spilte for Fram, de fortalte meg ikke når de neste treningene var.

    Så jeg var bare på en trening og en kamp, vel.

    Noe sånt.

    Men så flytta jeg til Berger, (hvor faren min bodde), høsten 1979.

    Og da var mora mi på besøk der, og hu ville at jeg skulle spille fotball, (og ikke bare sitte hjemme i stua til min fars foreldre og lese i avisa og løse kryssord osv.).

    Så jeg spilte cirka 100 kamper, (eller noe sånt), for Berger, på 80-tallet, (husker jeg).

    (Fra knøtte-lag til og med gutte-lag).

    Mvh.

    Erik Ribsskog


https://www.facebook.com/groups/410957598950304/
Nyere innlegg Eldre innlegg Startsiden

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter