Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 7. juni 2013

Min Bok 5 - Kapittel 201: Enda mer fra slutten av 2003

Den samme kvelden, (var det vel), som jeg var på den hudpleiesalongen og det solstudioet, på St. Hanshaugen.

Så ringte den tidligere butikksjefen på Rimi Langhus, nemlig Thomas Brun, meg.

Thomas Brun hadde vel på den her tida nettopp slutta som butikksjef, på Rimi Langhus, (av en eller annen grunn).

Men han lurte på om jeg ville møte han, og en kamerat, på utestedet Studenten, den kvelden, da.

Jeg var vel litt urolig siden jeg syntes at trynet mitt så litt rart ut.

Men jeg sa at det var greit, da.

Og jeg møtte så Thomas Brun og en kamerat av han, (fra Fredrikstad vel), på utestedet Studenten, i Karl Johan da, den samme kvelden.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det bordet som Thomas Brun, kameraten hans fra Fredrikstad og jeg satt og drakk øl ved.

Det var i første etasje, på Studenten der.

Vi satt ved et bord, omtrent på det samme stedet, som Christian Grønli og jeg, hadde sittet og drukket øl.

Da Christian Grønli, (som jo bodde i Spania, på den her tida), var på besøk, i Oslo, et år eller to tidligere.

(Som jeg har skrevet om i et tidligere kapittel).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Etter at vi hadde drukket et par øl, (må det vel ha vært), på Studenten.

Så foreslo Thomas Brun at vi skulle dra på et utested, som het Headlines and Deadlines.

(Noe sånt).

Dette utestedet lå i Akersgata, vel.

Og jeg kjente godt til dette utestedet.

For David Hjort hadde dratt meg med, til dette utestedet, et par ganger.

På den tida, som han var sammen, med Linn Korneliussen.

(Må det vel ha vært).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

På utestedet Headlines and Deadlines.

Så virka det som for meg, at Thomas Brun kjente ei dame, som jobba, i garderoben der.

(Hvis jeg skjønte det riktig).

Dette var ei mørkhudet, (muligens asiatisk), dame, (mener jeg å huske).

(Som var i 18-20-års alderen, kanskje).

Og mens Thomas Brun prata såvidt med henne, (var det vel).

(Og jeg prøvde å skjønne hvordan Thomas Brun kunne kjenne disse garderobe-damene, osv).

Så klipte hu mørkhuda dama av den nederste delen, av en hvit t-skjorte, (med reklame for utestedet vel), som hu hadde på seg.

Og så knøyt hu t-skjorta sammen, under puppene sine, da.

Sånn at magen hennes, ble bar, da.

(Av en eller annen grunn).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

(Det som skjedde på Headlines and Deadlines, forresten.

En gang David Hjort dro meg med dit, et par-tre år vel, før det her.

Det var at like før stengetid, en lørdag vel, så prøvde en neger, å stjele en brun jakke med hvitt for.

Som jeg hadde fått av søstera mi Pia, til jul, en gang, (var det vel), noen år før det her.

For på den tida, så hadde de vel ikke garderobe, på dette utestedet, (tror jeg).

Ihvertfall så var det sånn, at da jeg gikk for å kikke etter jakka mi, (mens jeg var ganske full), da.

At da hadde han negeren, (som var ganske stor, må man vel si), akkurat tatt den jakka, da.

(La jeg tilfeldigvis merke til).

Så jeg sa til han negeren, at det var min jakke, da.

Og så fikk jeg tilbake jakka mi, da.

Og dette var midt på vinteren, så det hadde nok blitt rimelig kaldt, å gått uten jakke hjem, (vil jeg nok tippe på).

(Og jeg ville jo også blitt seende rimelig dum ut.

Ovenfor de andre folka, som var i følge, til David Hjort, da.

Må man vel si.

Hvis jeg ikke hadde klart å finne jakka mi, liksom).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men).

Jeg hadde jo en slags ferie, på den her tida.

Dette var jo etter at studiene var slutt.

Så jeg hadde noen fridager, da.

Dette var forresten midt i uka.

Og ikke en helgedag, da.

Så det var ikke så mange folk, ute på byen.

Og Thomas Brun og han kameraten hans, fra Fredrikstad.

De skulle kanskje på jobb, dagen etter, (eller noe sånt), da.

Så jeg fortsatte drekkinga aleine, (husker jeg).

Jeg husker at jeg ble ganske full, på Studenten og Headlines and Deadlines.

Og så dro jeg på So What.

For det var et av mine stamsteder, i Oslo, da.

(Som jeg har skrevet om tidligere).

Og da jeg kom fram dit.

Så hadde de bytta navn, til Garage, husker jeg.

Så det var litt nedtur.

At det stedet hvor jeg hadde funnet hu 'So What-dama', som jeg dro med hjem, og hadde et one night stand med, en del år, før det her.

(Like etter at jeg hadde flytta til St. Hanshaugen.

Som jeg har skrevet om, i et av de første kapitlene, i denne boka).

Hadde gått konkurs da, (virka det som).

Men jeg hadde jo vært på dette utestedet, i Grensen, som student, (sammen med Magne Winnem), på slutten av 80-tallet.

Og da het dette utestedet Marylin, (husker jeg).

Så det var jo ikke første gang, at dette utestedet skifta navn.

Og Garage, det utestedet hadde visst en slags lignende musikk-profil, av So What, da.

(Ettersom jeg forstod det, ihvertfall).

Og det fantes visst et utested ved navn Garage, i Bergen, (fant jeg ut).

 (Noen må vel ha fortalt meg det).

Så So What hadde nå blitt til en slags 'under-avdeling', av et utested i Bergen, da.

(Av en eller annen grunn).

Og jeg gikk rundt i fylla der, (i den øverste etasjen, for underetasjen var stengt, husker jeg), og kalte det stedet for 'Garbage', ihvertfall en gang, (husker jeg).

(Sikkert når jeg snakka med ei dame der, (eller noe sånt).

For jeg var rimelig full, da).

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Det var fortsatt mye mer som hendte, den tida som jeg bodde, på St. Hanshaugen.

Og dette tenkte jeg at jeg skulle skrive mer om, i de neste kapitlene, av Min Bok 5.

Så vi får se om jeg klarer å få til det.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter