Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 13. august 2013

Jeg sendte en ny e-post til frikirken i Stavern





Gmail - To prestebarn fra Larvik








Gmail



Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>










To prestebarn fra Larvik










Erik Ribsskog

<eribsskog@gmail.com>




Tue, Aug 13, 2013 at 10:33 AM





To:
Ane Gunhild Anthonisen Sveen <anegunhild@stavernfrikirke.no>


Cc:
brunlanes.frikirke@c2i.net








Hei,

kanskje du kan spørre menigheten da vet du.

Jeg skjønner jo det at dere har en menighet med sikkert noen gamle travere fra den tidligere frikirken i Larvik også.

Og Furfjord svarer du heller ikke om.


Han er jo i kirken deres nå står det på nettsidene deres.

Jeg har en kusine som heter Heidi Olsen fra Son, som sier at hun er en bimbo.

Men ærlig talt, hu svarer da ikke på e-postene for en frikirke.


(Såvidt jeg vet ihvertfall).

Erik Ribsskog

PS.

Jeg sender kopi til frikirken i Brunlanes.

Kanskje disse vet mer om dette.

De har visst folk som de kaller 'eldste'.

Kanskje en av frikirkene i Larvik kommune, har noen eldste som kjenner historia til den nå nedlagte frikirken i hovedbyen?



2013/8/13 Ane Gunhild Anthonisen Sveen <anegunhild@stavernfrikirke.no>

Hei!
Vi har mottatt eposten fra deg, angående opplysninger om din oppvekst i Larvik. Dessverre har jeg ikke mulighet til å hjelpe deg med dette, da jeg ikke har opplysninger om de personene du nevner.

Jeg ønsker deg lykke til videre!
Ane G. Sveen, Stavern frikirke.


31. juli 2013 kl. 21:48 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

Hei,

jeg bodde hos mora mi, (Karen Ribsskog), i Jegersborggate, i Larvik, på slutten av 70-tallet.


En gang, så 'fant' søstera mi Pia, Frode Kølner, (fra Trygves gate), og meg, to prestebarn, på vår alder, (jeg er født i 1970), på den andre siden av Nansetgata.


Jeg har ikke noe kontakt med søstera mi og Kølner for tiden, men jeg fant noen skriverer på Origo-gruppen 'Larvik i nær fortid', om at Larvik frikirke lå i 'Lia'.

Og jeg lurer på om det må ha vært sønnen og datteren, (ei langt mørkt hår), til frikirke-presten.


De bodde i etasjen under kirken, sa de.

(Noe sånt).

Og de satt på bak på syklene våre, bort til Arvesen-gården, hvor Frode Kølner, Pia og meg pleide å leke, med masse andre under, (som bodde rundt sykehuset).


En annen gang så var Frode Kølner og jeg i bursdagen til han prestesønnen.

Dette var etter at jeg hadde flytta til faren min, på Bergeråsen.

Men jeg pleide noen ganger å være på helgebesøk i Larvik, for å besøke mora mi, (eller Frode Kølner og dem, på den tida som mora mi bodde i Drammen).


Jeg lurte på hva disse prestebarna, (som vi nesten kidnappa, for skøy), het igjen.

Det er jo så populært i våre dager, å skrive om gamle dager.

Så jeg har skrevet memoarer og lurt på dette.

(Dette var på slutten 70-tallet/begynnelsen av 80-tallet.

Og kirken/presteboligen var den i Johan Sverdrupsgate 3, mistenker jeg ihvertfall, etter å ha lest på lokalhistorie-Wikipedia, for Larvik).

Håper dere har oversikten, for det stod på Larvik i Nær Fortid, (hvor jeg ikke fikk til å skrive nå, av en eller annen grunn), at den kirken deres i Larvik ble slått sammen med frikirken i Stavern, (eller noe lignende), da den ble solgt.


På forhånd takk for svar!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Så også på nettsiden deres at en herr Furfjord var med i kirken deres.

Er det faren til Hege Furfjord fra Stavern som jeg møtte på danskebåen Petter Wessel en gang, skoleåret 1988/89?

(Jeg var russ i Drammen, men bodde på Bergeråsen.

Og hadde kommet inn på en samarbeidsavtale mellom Vestfold og Buskerud, siden jeg hadde gode karakterer.

Og Magne Winnem, fra Røyken, i den nye klassen, i Drammen, dro meg med på Danmarkstur da).

Bare lurte.

Ser at hu Hege Furfjord jobber i Oslo nå.

Møtte også Hege Furfjord et par år seinere, da jeg var på sommerferie-besøk hos min mormor Ingeborg Ribsskog, (som snakka dansk), i Stavern.

Kjenner også Cathrine Gran, som bodde i et stort hvitt hus litt utafor Stavern, på 70-tallet.

Mora mi var venninne med mora hennes.

Og min tante Ellen Savoldelli f. Ribsskog, har flytta til Stavern nå, fra Sveits, i 'hippie-ekteskap' med Didrik Beichmann fra forsøksgym, osv.

Og de tuller nå med arven min, etter bestemor Ingeborg.

Siden jeg flyktet til England for snart ti år siden etter å ha overhørt at jeg var forfulgt av 'mafian', og jeg ble forsøkt drept da jeg var på min onkel Martin Ribsskog sin samboer Grete Ingebrigtsen sin gård i Kvelde.

Så det er mye rart, så jeg tenkte kanskje at disse prestebarna visste noe mer om hvordan det gikk med søstera mi Pia, i Larvik, etter at jeg flytta til faren min, på Bergeråsen, tre-fire år før søstera mi Pia også flytta til min far, (selv om han da hadde flytta fra meg, og til ei dame på Bergeråsen ved navn Haldis Humblen).

Så det er mye rart, så jeg prøver å få tak i folk fra oppveksen min osv., da.

Håper dette er i orden!











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter