Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 23. august 2013

Mer fra England

Jeg var nede i Liverpool sentrum og gjorde noen ærend, i dag.

Og på baksiden av bussbilletten, så var det en rabatt-kupong, til McDonalds.

Så på veien hjem, så dro jeg innom McDonalds i Rice Lane, da.

Og mens jeg stod i kø foran kassene der, (for å bestille), så kom det ei dame ut av doen, og sa, (til sin mann), om sin baby, at: 'They didn't let me change him'.

Veldig appetittlig.

Og mens jeg skulle ta servietter, sugerør og ketchup.

Så kom det ei kunde-kjærring, med et brett, som hu satt oppå det ganske lille 'serviett-møbelet', da.

(Istedet på å vente noen sekunder på at jeg skulle bli ferdig).

Intim-grenser er visst et fremmedord.

Men men.

Så sånn var det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Og etter at jeg hadde vært, på McDonalds.

Så dro jeg innom Sainsburys, i Rice Lane, for å kjøpe noe mat.

De var utsolgt for budsjett-plastbestikk, (som jeg bruker siden jeg ikke har oppvaskmaskin).

Og de var også utsolgt for budsjett-tørrmelk, (som jeg bruker, siden jeg bare bruker melk på corn-flakes, og da blir ofte melken sur, hvis jeg ikke spiser corn flakes, på et par dager.

Men med tørrmelk, så blir det mindre svinn da, (som vi sa i Rimi).

For da slipper jeg å kaste noe melk, liksom).

Og de hadde også bare en igjen av budsjett-håndsåpe.

Og da jeg kom til kassa.

Så gikk jeg til self-service-avdelingen.

Det var bare fire maskiner, (av seks), som virket.

Ei kjærring gikk der med en handlevogn, (enda det ser veldig rart ut, når man bruker de maskinene, mener jeg).

På 'min' maskin, så stod det en handlekurv, fra før.

Ei jentunge fløy og tulla med håndtakene, sånn at jeg ikke kunne sette min handlekurv oppå.

Og ingen, (hverken de hu jenta handla med eller de mange Sainsbury's ansatte, som var på jobb, i den avdelingen og ellers), snakka til hu jenta.

(Jeg som utlending, kan vel ikke irettesette engelske barn i butikken, synes jeg.

De ville nok antagelig blitt skremt.

Hvem vet).

Og så var det kun en bærepose, på 'min' maskin, men det var ikke nok, til varene som jeg hadde, i handlekurven.

Så hvorfor fyller de ikke opp ordentlig med bæreposer?

Denne butikken har to self-service-avdelinger.

(Med mange 'vanlige' kasser imellom).

Men bruker som oftest bare den ene.

Og da jeg betalte med kontanter.

(For jeg må ha noen kontanter.

For jeg betaler et pund, i vann-regning, i en innvandrerbutikk, per måned.

For jeg må betale med et spesielt kort som omtrent bare innvandrerbutikker godtar).

Så manglet jeg noen pence.

Og skulle betale resten med kort.

Men kortet ble avvist, enda det var penger på kontoen.

Det er som at CIA tuller med meg, (eller noe sånt), synes jeg.

Hva f*en foregår?

Det var jo som å handle i en butikk fra helvete, synes jeg.

Ikke nok med at det ikke var bæreposer der.

Maskinen begynte så å 'steile' etter at hu Sainsbury's dama fylte opp fler poser.

Og også etter at jeg hadde fylt opp den andre posen, og skulle begynne på den tredje.

Så Sainsbury's-dama måtte gå til 'min' maskin tre ganger tilsammen, da.

Erik Ribsskog

PS.

Her kan man se at jeg ble nektet å betale med kort, på Sainsbury's:

sainsbury nektet

PS 2.

Her kan man se at det var penger på kontoen:

sainsbury bank

PS 3.

Engelske vannregning-kort kan bare brukes i innvandrer-butikker, stort sett:

vannregning kort

PS 4.

Og på McDonalds, så har de enten ketchup, bak disken eller i en dispenser, ved serviettene.

Men på McDonalds i Rice Lane, så hadde noen fylt opp noen papp-beger med ketchup, ved serviettene.

Men det regner jeg med at må ha vært noen unger som har tulla.

For ketchup fra dispenser er det meninga at man skal fylle opp selv, såvidt jeg har forstått.

Så det var litt merkelig, at det stod sånne kopper med ketchup, (som ikke var dekket til), framme.

Kanskje noe for Mattilsynet?

Siden det er EØS nå, mener jeg.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter